Щом камината е там няма да имаш проблем.
Комина го направи до покрива с неръждаема гъвкава тръба ф200 – продават ги в магазини за камини. Уплътняваш мястото, където тази тръба пресича плочите на етаж 1 и под-покривната с минерална вата. Формираш с гипсов фазер пространство между този комин и слагаш горна и долна решетка на етажа над камината (т.е. правиш нещо като фалшива греда в която е комина). Въдуха прониква в това пространство от долната решетка и излиза от горната. За височина 2,4 м. мощността, на която мошеш да разчиташ от тази тръба е около 800-1200W (зависи от това колко се е затоплила тръбата). Може да се докара по-голяма мощност, ако не се уплътни плочата над камината, но трябва да направиш още 1 отвор по който въздуха да се връща обратно в помещението на камината (иначе нама да има циркулация).
Тези изчисления за пад на понижаване на вътрешната температура и време за донагряване се отнасят точно за Отопелние с прекъсване. Пада е до какви стойности ще спадне температурата при спряло отопление (зависи от много неща – акумулация, време за прекъсване и т.н.), а времето за донагряване е това време, за което искаш инсталацията да възстанови желаната температура (колкото е по-малко, тлкова мощността е по-голяма). Тези изчисления нямат много смисъл за твоят случай (ползвай 30-те%). Те се правят за котли на училищни и административни сгради – те не се отопляват през нощта, а в точно определен час трябва да са отоплени до желанат температура. Там по-лесно се изчисляват нещата, защото се знае кога е спряно отоплението (края на работното време) – лесно се смята до каква стойност изстиват до примерно 6 ч. сутрита и се смята каква трябва да е мощността, за да се докарат желаните параметри за 2-3 часа, когато започва ползването на сградата.
Комина го направи до покрива с неръждаема гъвкава тръба ф200 – продават ги в магазини за камини. Уплътняваш мястото, където тази тръба пресича плочите на етаж 1 и под-покривната с минерална вата. Формираш с гипсов фазер пространство между този комин и слагаш горна и долна решетка на етажа над камината (т.е. правиш нещо като фалшива греда в която е комина). Въдуха прониква в това пространство от долната решетка и излиза от горната. За височина 2,4 м. мощността, на която мошеш да разчиташ от тази тръба е около 800-1200W (зависи от това колко се е затоплила тръбата). Може да се докара по-голяма мощност, ако не се уплътни плочата над камината, но трябва да направиш още 1 отвор по който въздуха да се връща обратно в помещението на камината (иначе нама да има циркулация).
Тези изчисления за пад на понижаване на вътрешната температура и време за донагряване се отнасят точно за Отопелние с прекъсване. Пада е до какви стойности ще спадне температурата при спряло отопление (зависи от много неща – акумулация, време за прекъсване и т.н.), а времето за донагряване е това време, за което искаш инсталацията да възстанови желаната температура (колкото е по-малко, тлкова мощността е по-голяма). Тези изчисления нямат много смисъл за твоят случай (ползвай 30-те%). Те се правят за котли на училищни и административни сгради – те не се отопляват през нощта, а в точно определен час трябва да са отоплени до желанат температура. Там по-лесно се изчисляват нещата, защото се знае кога е спряно отоплението (края на работното време) – лесно се смята до каква стойност изстиват до примерно 6 ч. сутрита и се смята каква трябва да е мощността, за да се докарат желаните параметри за 2-3 часа, когато започва ползването на сградата.