• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
hameleon - специалист
Разполагам с петнадесет медни тръби Ф10,дебелина на стената 1мм и дължина 1200мм.Проблемът ми се състои в това,че напечните тръби са подцинковани 1цол и нямам представа как да се заварят медните за подцинкованите .Вие какво бихте ме посъветвали? :?
Palawnik - специалист
hameleon написа:
Разполагам с петнадесет медни тръби Ф10,дебелина на стената 1мм и дължина 1200мм.Проблемът ми се състои в това,че напечните тръби са подцинковани 1цол и нямам представа как да се заварят медните за подцинкованите .Вие какво бихте ме посъветвали? :?
А защо трябва да са поцинковани?
Няма ли медни с такъв диаметър?

Ако може да стане със запояване направи следното:
1. На около 5-6 mm от ръба на поцинкованата тръба със шкурка свали цинковото покритие.
2. С "гасена" солна киселина (а то си е цинков хлорид) почистваш тези крайща.
3. Калайдисваш ги.
4. Запояваш медните гръби към цинковите.
Последна промяна от Palawnik на съб апр 14, 2007 11:48 pm, променено общо 1 път.
velsi - Почетен майстор
Няма смисъл да маха цинковото покритие. То не пречи на запояването, напротив - помага. Проблема при запояването е друг. И е напред във времето. Лятото от температурни разлики, а зимата от студа запоените съединения се скапват и неминуемо протичат. Другия вариант е запояване с оксижен и по устойчив припой, например бронзов.
Palawnik - специалист
velsi, възможно е и да е така :?
velsi - Почетен майстор
Можеш да си направиш проба: вземи парче поцинкована ламарина и пробвай с поялника. Ще установиш, че се запоява много лесно с обикновен тинол. Сега изтъркай покритието и пробвай пак. Ще успееш да запоиш разбира се, но ще забележиш, че "хваща" доста по-трудно.
hameleon - специалист
Запояването не ми върши работа,поради крехкостта на спойката и температурните разлики биха я довършили за кратко ереме.В подцинкованите тръби ще пробия отвори 11 мм,и в тях ще влезе част от медната тръба.Интересувам се от заваряване.Имало някакъв начин и затова ми е въпроса.

Прикачен файл

kolektor.JPG
kolektor.JPG (12.88 KиБ) Видяна 12073 пъти
velsi - Почетен майстор
Както вече ти писах начина, за който се сещам е с оксижен. Може със сребърен припой, но той е скъп. По-евтиния вариант е с бронзов припой. Не съм сигурен хладилните техници с какъв припой работят, но със сигурност използват нещо подобно. Твърдосплавите пластини на стугарските ножове са запоени също с бронзов припой. Там също има температурни разлики (нагряване на инструмента при работа) и доста голямо механично натоварване и в същото време спойката е доста здрава.

Още една хитрина мога да ти кажа, за да ти е ефективен колектора. Горната тръба, както си я начертал се прави под наклон. Десния (по чертежа) край да е по-ниско. Така колектора се обезвъздушава по-лесно. Друго: трябва на медните тръби да има ламели от тънка ламарина, за да имаш площ за нагряване.
hameleon - специалист
Благодаря за съветите.По отношение на останалата част на изработката имам достатъчно инфо.
jel4o - специалист
Кажи кво става, направи ли сл. колектор?
Работи ли ефективно?Колко градуса ти прави панела и колко в бойлера?
Дай малко повече подробности.Ще е интересно да чуем.
  • 1
  • 2

Тема "Самоделен слънчев колектор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: