Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
dddilian - напреднал
Здравейте,

имам проблем с една кола,по точно с цялата и инсталация под капака.

От старостта и топлината ,изолацията се е втвърдила и се рони,като на места дава на късо и работата на всички системи се разбъзиква....

Да се купи нова инсталация не е вариант,защото е безбожно скъпа и ако се купят всички кръгове на инсталацията,това ще излезе повече от две такива коли....

В интернет е показано точно за този модел,как някакъв американец си сменя самичък всичко, кабел по кабел.Не е сложно,даже и приятно и удолетворяващо,че можеш сам да спестиш пари и да свършиш работа.
Този проблем е фабричен дефект при този модел.Става дума за най старата S-класа - W140...Ето линкове от сайта на американеца,където е показан и самия проблем с изолацията,както и решаването му.
http://www.v12uberalles.com/MAF_rewire.htm
http://www.v12uberalles.com/throttle_ac ... rewire.htm

Проблема е ,че не знам ,какви точно кабели ми трябват.
Мисля,че става дума за медни с изолация,която издържа на висока температура.
Другия проблем ,е че не знам къде в София мога да ида да си купя такива подходящи кабели,както и температуроустойчив платнен изолирбанд /такъв се ползва и в новите коли/.

Намерих една фирма - Филкаб АД ,която е от Пловдив,но има офис и в София,но в последствие се оказа ,че го е закрила.
Тя имаше подходящи ,на пръв поглед, кабели...
http://www.filkab.com/files/category_fi ... 397_bg.pdf

Ако може да ме насочите ,към магазин за подобни неща в София, ще съм ви благодарен.
PLOCHKATABG - специалист
dddilian написа:
Здравейте,

имам проблем с една кола,по точно с цялата и инсталация под капака.

От старостта и топлината ,изолацията се е втвърдила и се рони,като на места дава на късо и работата на всички системи се разбъзиква....

Да се купи нова инсталация не е вариант,защото е безбожно скъпа и ако се купят всички кръгове на инсталацията,това ще излезе повече от две такива коли....

В интернет е показано точно за този модел,как някакъв американец си сменя самичък всичко, кабел по кабел.Не е сложно,даже и приятно и удолетворяващо,че можеш сам да спестиш пари и да свършиш работа.
Този проблем е фабричен дефект при този модел.Става дума за най старата S-класа - W140...Ето линкове от сайта на американеца,където е показан и самия проблем с изолацията,както и решаването му.
http://www.v12uberalles.com/MAF_rewire.htm
http://www.v12uberalles.com/throttle_ac ... rewire.htm

Проблема е ,че не знам ,какви точно кабели ми трябват.
Мисля,че става дума за медни с изолация,която издържа на висока температура.
Другия проблем ,е че не знам къде в София мога да ида да си купя такива подходящи кабели,както и температуроустойчив платнен изолирбанд /такъв се ползва и в новите коли/.

Намерих една фирма - Филкаб АД ,която е от Пловдив,но има офис и в София,но в последствие се оказа ,че го е закрила.
Тя имаше подходящи ,на пръв поглед, кабели...
http://www.filkab.com/files/category_fi ... 397_bg.pdf

Ако може да ме насочите ,към магазин за подобни неща в София, ще съм ви благодарен.
Във форума на Benz не са ли отговорили Пушка ? :-D
dddilian - напреднал
PLOCHKATABG написа:
dddilian написа:
Здравейте,

имам проблем с една кола,по точно с цялата и инсталация под капака.

От старостта и топлината ,изолацията се е втвърдила и се рони,като на места дава на късо и работата на всички системи се разбъзиква....

Да се купи нова инсталация не е вариант,защото е безбожно скъпа и ако се купят всички кръгове на инсталацията,това ще излезе повече от две такива коли....

В интернет е показано точно за този модел,как някакъв американец си сменя самичък всичко, кабел по кабел.Не е сложно,даже и приятно и удолетворяващо,че можеш сам да спестиш пари и да свършиш работа.
Този проблем е фабричен дефект при този модел.Става дума за най старата S-класа - W140...Ето линкове от сайта на американеца,където е показан и самия проблем с изолацията,както и решаването му.
http://www.v12uberalles.com/MAF_rewire.htm
http://www.v12uberalles.com/throttle_ac ... rewire.htm

Проблема е ,че не знам ,какви точно кабели ми трябват.
Мисля,че става дума за медни с изолация,която издържа на висока температура.
Другия проблем ,е че не знам къде в София мога да ида да си купя такива подходящи кабели,както и температуроустойчив платнен изолирбанд /такъв се ползва и в новите коли/.

Намерих една фирма - Филкаб АД ,която е от Пловдив,но има офис и в София,но в последствие се оказа ,че го е закрила.
Тя имаше подходящи ,на пръв поглед, кабели...
http://www.filkab.com/files/category_fi ... 397_bg.pdf

Ако може да ме насочите ,към магазин за подобни неща в София, ще съм ви благодарен.
Във форума на Benz не са ли отговорили Пушка ? :-D
Махагоне, ти ли си? :-D

100% хората тук знаят доста повече за такива магазини с голям избор на кабели и кабелни аксесоари /обувки,шлаухове и т.н/ ,които издържат на високи температури,без да им се изпече изолацията.
PLOCHKATABG - специалист
dddilian написа:

Махагоне, ти ли си? :-D

100% хората тук знаят доста повече за такива магазини с голям избор на кабели и кабелни аксесоари /обувки,шлаухове и т.н/ ,които издържат на високи температури,без да им се изпече изолацията.
Въпроса ми беше риторичен ! Много добре знам, че и тук има знаещи и можещи хора . :-D Просто се обръщах към теб, ем да ти ъпна темата ! :razz:
mirk - майстор
Отиваш в първия магазин за електроматериали и си купуваш едножилни гъвкави проводници ПВА2 а само за местата където наистина има високи температури, които не са чак толкова много - силиконови високотемпературни. Въпросът е да спазиш сечението като на оригиналните, може да го овеличиш но не и да намаляш и тогава няма да имаш проблеми с изпечени кабели.
fikata - майстор
Серсемите се надушиха и тука
:-D
Топлоустойчива изолация на проводници е силиконовата.Така, че търси проводник със силиконова изолация и сечения според нуждите ти..
Където се наложи бандажиране на сноп проводници вместо текстилен изолирбанд може да се ползва т.нар. стъклолента, която е сьщо топлоустойчива.
пример:
http://www.tpetrov.com/search.php?mainc ... %D0%98&p=0
PLOCHKATABG - специалист
fikata написа:
Серсемите се надушиха и тука
:-D
Топлоустойчива изолация на проводници е силиконовата.Така, че търси проводник със силиконова изолация и сечения според нуждите ти..
Където се наложи бандажиране на сноп проводници вместо текстилен изолирбанд може да се ползва т.нар. стъклолента, която е сьщо топлоустойчива.
пример:
http://www.tpetrov.com/search.php?mainc ... %D0%98&p=0
Фика, жив и здрав ! :-D
dddilian - напреднал
mirk написа:
Отиваш в първия магазин за електроматериали и си купуваш едножилни гъвкави проводници ПВА2 а само за местата където наистина има високи температури, които не са чак толкова много - силиконови високотемпературни. Въпросът е да спазиш сечението като на оригиналните, може да го овеличиш но не и да намаляш и тогава няма да имаш проблеми с изпечени кабели.
Едножилни?

Всеки кабел трябва да е от много жилчици,както са стандартните..


ПВА2 ,какво ще рече.Някакъв код изразяващ качествата на кабела ли?

До каква температура издържат изолациите,тоест какви температури издържат ,без да се промени качествената характеристика на изолацията?
В сайта на американеца,пише че е добре да може да издържат 200 градусови температури./това е за кабелите,които са в непосредствена близост до двигателя/

Останалата част от инсталацията,няма да се подлага на такива зверски топлини,тъй че изискването за нея е ,да остане с максимално непроменени качества през годините подложена на студ,влага,жега и т.н
Последна промяна от dddilian на чет юни 03, 2010 8:46 pm, променено общо 1 път.
mirk - майстор
Май има нужда от по далечни пояснения относно терминологията :lol:

ПРОВОДНИК многожичен (гъвкав) е това
http://www.cablecommerce.bg/bg/productd ... php?id=118

ПРОВОДНИК едножичен (твърд) е това
http://www.cablecommerce.bg/bg/productd ... php?id=115

КАБЕЛ е съставен от няколко проводника многожилни или едножилни
например:
http://www.cablecommerce.bg/bg/productdetails.php?id=24
или това
http://www.cablecommerce.bg/bg/productd ... php?id=105

Проводници и кабели с топлоустойчива силиконова изолация за температури до 180°С
http://www.cablecommerce.bg/bg/allproducts.php?catid=23

Проводници автомобилни за високо напрежение (запалителна уредба)
http://www.cablecommerce.bg/bg/productd ... php?id=125

Работните температури са написани в линковете. Не е необходимо всичките да са силиконови, ще ти излезне златна инсталацията. Просто трябва да спазваш сеченията, температурата където е необходимо и не на последно място качествени връзки и изолиране. За бандажиране изпора е доста по голям, изолирбанд, специални самозалепващи PVC бандажни ленти, кабелни превръзки (свински опашки), и т.н.



Сайта на американеца го забрави, нито ще ти отговори на въпросите нито ще ти свърши работата. :lol:
dddilian - напреднал
Страхотно,мерси много.


Как да разбера,какво е сечението на даден кабел при положение,че никъде не е написано на изолацията ,защото или я няма или е избеляла?

Тема "Кабели подходящи за ел.инсталацията на кола в София.Къде?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: