Тема с разговори само за велосипеди не съм чел из форума/но съм пуснал за електровелосипед/,затова предлагам да започнем една.
Почти всеки е имал в живота си велосипед,аз съм имал нaд десет,но сега при мен са три понита и на дъщеря ми дамски велосипед..
Първия велосипед си купих 1967 г за 55 лв на старо от познат на семейството,марка "SUPERIOR ",сръбско производство с три скорости.Тогава нямаше такова разнообразие от велосипеди със скорости и в махалата моето беше единствено.Зелен металик,27 " гуми,само 14 кг.Ходих си на училище с него от кв.Х.Димитър до завод "Средец",а най-далече от София съм стигал на 50 км.
Като отидох войник го продадох.
1972 г стегнах един бегач на мой братовчед,марка "Диамант",но трудно се намираха гуми ,лепенето им върху каплите ме затормозяваше и така 1974 г попаднах на една рамка от пони велосипед с калници ,капли без гуми/20 "/,и тръба за седалка.Нищо друго,марка 'ESKA - Favorit ",чехословашко.
Трудно намерих тръба за кормилото,която допълнително удължих,самато кормило също някоколко модела,но с гумите пълен провал.20 " гуми нямаше ,освен в Кореком,ама за там с долари и документ от къде ги имаш !
Взех 27 "гуми и на вулканизатор ,който ги мери ,отряза по размер и ги вулканизира.
Смеете се ,нали ?Ама така си беше !
Боядисах го в зелено,намерих му фар и динамо,след година и багажник и така до 1975 г,когато в оказион намерих главина с три вътрешни скорости от "Чопър".
Монтирах я на задната капла ,вместо контрата,направих от алуминиева ламарина планка за поставяне на командната ръчка на скоростите и стана това :
снимката ми е единствена от май 1979 г.
Тогава ми бяха купили тези гуми от Пирот,отзад е дърводелската машина/скоро показах снимки от ремонта/отпред сак с рендета,триони,чук,длета и др.
Товарех го яко и като минавах по пътя между Илиянци и Требич по паветата ,все се късаха спици и се наложи да ги сменя с такива от мотопед "Симсон",които досега съм центровал един път оттогава.
Сега е променено,в синьо ,командата на скоростите е на кормилото :
Преди месец смених предната капла с тази ,която е с барабанна спирачка,не съм монтирал фар и динамо,но мисля и да го боядисам че се е очукало от ползване и съхранение.
Това е главината със скоростите,а тук възела за разглобяване,като се извади горния болт и разхлаби долния и двете части се разделят
дясна страна на кормилото с дръжка за спирачката и контрола на скоросттите.
Сега най - интересното - произведен е през 1969 г,преди 41 г ,аз го имам 38 години и не го заменям за друго !
Надежно и здраво!
Други велосипеди съм имал като "Спутник","едно немско с три скорости в главината и с контра,"МИФА",още две понита ,но останаха само две понита и това за елвелосипеда и велосипеда на дъщеря ми
На другото пони имам снимки ,но не мога да ги намеря,но някой ден ще ги кача и тях.
Надявам се че и други ще напишат за своите велосипеди и ще покажат снимки ,които имат.
Почти всеки е имал в живота си велосипед,аз съм имал нaд десет,но сега при мен са три понита и на дъщеря ми дамски велосипед..
Първия велосипед си купих 1967 г за 55 лв на старо от познат на семейството,марка "SUPERIOR ",сръбско производство с три скорости.Тогава нямаше такова разнообразие от велосипеди със скорости и в махалата моето беше единствено.Зелен металик,27 " гуми,само 14 кг.Ходих си на училище с него от кв.Х.Димитър до завод "Средец",а най-далече от София съм стигал на 50 км.
Като отидох войник го продадох.
1972 г стегнах един бегач на мой братовчед,марка "Диамант",но трудно се намираха гуми ,лепенето им върху каплите ме затормозяваше и така 1974 г попаднах на една рамка от пони велосипед с калници ,капли без гуми/20 "/,и тръба за седалка.Нищо друго,марка 'ESKA - Favorit ",чехословашко.
Трудно намерих тръба за кормилото,която допълнително удължих,самато кормило също някоколко модела,но с гумите пълен провал.20 " гуми нямаше ,освен в Кореком,ама за там с долари и документ от къде ги имаш !
Взех 27 "гуми и на вулканизатор ,който ги мери ,отряза по размер и ги вулканизира.
Смеете се ,нали ?Ама така си беше !
Боядисах го в зелено,намерих му фар и динамо,след година и багажник и така до 1975 г,когато в оказион намерих главина с три вътрешни скорости от "Чопър".
Монтирах я на задната капла ,вместо контрата,направих от алуминиева ламарина планка за поставяне на командната ръчка на скоростите и стана това :
снимката ми е единствена от май 1979 г.
Тогава ми бяха купили тези гуми от Пирот,отзад е дърводелската машина/скоро показах снимки от ремонта/отпред сак с рендета,триони,чук,длета и др.
Товарех го яко и като минавах по пътя между Илиянци и Требич по паветата ,все се късаха спици и се наложи да ги сменя с такива от мотопед "Симсон",които досега съм центровал един път оттогава.
Сега е променено,в синьо ,командата на скоростите е на кормилото :
Преди месец смених предната капла с тази ,която е с барабанна спирачка,не съм монтирал фар и динамо,но мисля и да го боядисам че се е очукало от ползване и съхранение.
Това е главината със скоростите,а тук възела за разглобяване,като се извади горния болт и разхлаби долния и двете части се разделят
дясна страна на кормилото с дръжка за спирачката и контрола на скоросттите.
Сега най - интересното - произведен е през 1969 г,преди 41 г ,аз го имам 38 години и не го заменям за друго !
Надежно и здраво!
Други велосипеди съм имал като "Спутник","едно немско с три скорости в главината и с контра,"МИФА",още две понита ,но останаха само две понита и това за елвелосипеда и велосипеда на дъщеря ми
На другото пони имам снимки ,но не мога да ги намеря,но някой ден ще ги кача и тях.
Надявам се че и други ще напишат за своите велосипеди и ще покажат снимки ,които имат.