• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Johny - майстор
Има двигатели при които пусковата остава включена постоянно, но е по-особена и мисля, че беше само при маломощни мотори. Не съм запознат и ще трябва да се поровя в литературата. Иначе пусковата се изключва от центробежен прекъсвач или друга апаратура.
ZORRO 1972 - специалист
джони,пропуснах да кажа че,баща ми /лека му пръст/беше ел техник близо 40 години.и часното което работеше,аз бях винаги със него. –да научиш занаята–ми казваше.тЪ имам добри познания във тази област.всичко това за трифазния....че се обр.фазите за реверс,че пусковия се изкл.като набере мотора.... че 3 к/вата трифазен зада тръгне на 220 в.му трябва там......минимум350мф.че и нагоре.тЪ......ненаучих занаята на баща ми,но пък понаучих нещо за електрониката на автомобилите.и това правя,де.това всичкото го пиша НЕ ДА ТЕ ОБИДЯ.НЕВЪЗМОЖНО.а да ти кажа че грубите/основните/ неща ги знам.тънкото е във детаилите,а като гледам там ти си силен.мисля дори че вече имаш нов приятел.Motor monofásico - motores monofasicos | motor monofasico | el ...абе...тва що неизлиза като хората....
mirk - майстор
...абе...тва що неизлиза като хората....
Щот си на един друг полуостров :lol:

А сега сериозно, монофазния с двата кондензатора наричат се пусков и работен е добро решение, обаче ще трябва да ти се преработи цялото управление - имаш реверс на друг принцип, различен траф. Машината щом е нова не е ли гаранционна и склонен ли си да и жертваш гаранцията с модификацията.

И моето мнение е че трябва да си прекараш трифазно захранване въпреки цената, разглеждай го като скъпа но необходима инвестиция. При монофазно си ограничен като мощност на машините до 2.2квт, трудно ще намериш стандартен по мощен асинхронен двигател. Утре като ти потрябва по мощен компресор например пак ли ще го побългаряваме :lol: А и няколко извън гаранционни ремонта на преработени машини колко ли ще струват.
lov - майстор
Дали ще вземеш монофазен или ще направиш опит с тоя и кондензатори схемата е една и съща с реверса. Намотката с кондензаторите за да имаш ревер трява да се обръща и в двата случая. Разменят се местата начало и край към работната. На 2.2 kW със сигирност имаш пусков и работен кондензатор. Тоест работния винаги остава свързан към намотката и напрежение. А пусковия се изключва след като развърти. Ако двигателя който ти предлагат е като резервна част за подемник напълно е възможно да няма центробежен прекъсвач и да е само с работни кондензатори защото времето за работа е кратко. Но това дали има прекъсвач е най малката ти грижа. Схемата е една и съща. Всъщност почти на толкова ще падне и мощноста на трифазния дето го имаш ако се преработи и пресвърже с кондензатори. За това бих те посъветвал да пробваш първо с него. А относно трафчето вероятно ще намериш лесно и такова от 220 на 24..
fbr - майстор
За добър електричар не е никакъв проблем да се преработи, траф 220/24 можеш да си купиш къде ли не, ако ли не, 220/380 също се намира къде ли не. За да се реверсира монофазния двигател, просто се разменят краищата на пусковата намотка. При съвремените двигатели пусковата намотка работи и в работен режим, но с по- малък капацитет във веригата му. При пускане през центробежния изключвател се свързва паралелно допълнителен пусков кондензатор, който осигурява необходимия пусков момент на двигателя. Проблем може да възникне точно в тази посока. Трябва да се сравнят пусковите моменти на двата електродвигателя. Но ако се избере следваща идея по мощен еднофазен, смятам че няма да има проблем.
2v6 - майстор
ZORRO 1972 написа:
А....забравих да кажа че на кутията на мотора няма схема.има само 6 извода,три сини и три някъкъв друг цвят.във кутията има траф на 24 волта.явно оперативната на контакторите работи на 24 волта.и едната от фазите влиза директно във трафа.НЕЗНАМ ДАЛИ ЩЕ МОГА ДА ЗАПАЗЯ СХЕМАТА ВЪВ КУТИЯТА???или поне част от нея.крика е ISTOBAL.марков е иначе ама............трябва и да работи,нали. :o
Мотора няма ли табелка?
lov - майстор
Минах преди малко по край един сервиз и погледнах мотора 2,6 kW и са без спирачки. Същия крик имаше проблеми с водачите и винтовете и като се качи някоя кола към то 2 тона и спираше да вдига щото заклинваше. Ама мотора палеше ремъка и продължаваше да върти така че това затвърждава предположението ми че колкото и да падне мощноста пак ще може да бачка.
Johny - майстор
ZORRO 1972 Не си ме засегнал с нищо. Радвам се, че мога да си спестя обяснения.
Реши окончателно какъв мотор ще монтираш и ще помагаме.
Качи една снимка на пулта за управление и ако е същият, като този дето монтирах, ще ти "нарисувам" схемата. Ако мотора ти е 2,2 кW, то за монофазен или 3-фазен 2,2 са си 2,2 кW.
ZORRO 1972 - специалист
имам вече снимки,ама........................да свърши мача.
ZORRO 1972 - специалист
е,добре де.защо немога да кача снимки???[/img]
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Тема "инвертор от 220 на 380 волта или подемник за автомобили." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: