Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Не е вред схемата -сгрешили са и сега им неодобно да я изтеглят от печат.Поне не с този котел и с радиатори-айде за радиаторите по съм склонен -нискотемпературно или са визирали чрез тях отоплително тяло било то -конвектор или подово. Ако помпата се свали долу на връщащата вода точно до котела -съм съгласен че е правилно.Така вентила автоматично става от смесител -разпределител , въпреки че дълбоко принципа е един и същ.Насков има една такава снимка с така монтиран вентил -даже свален на долната тръба -ако я издири и постне ще стане ясно.
pac_ - специалист
Филма,вместо да се спори драсни една схема и по нея обясни какво е правилно и какво не.Може да има някаква грешка(или да няма)знаеш ли какво са искали да кажат тези нарисували схемата на свързване по-горе.Дето се казва "обмяна на опит"! :prost:
naskov - майстор
Това е вариант, с който може да се регулира темппературата на връщата вода. Става и ако вентила не е термостатичен

Прикачен файл

triputen.png
triputen.png (75.74 KиБ) Видяна 5615 пъти
AntonBM - специалист
limp3r, наистина е объркана схемата на Атмоса. Сглобена е от друга схема и не са я дообмислили. Ползвали са схемата за свързване на котела с акумулаторен съд и са я окепазили. 3-пътният смесителен вентил и 3 пътният термостатичен вентил са 2 различни неща, които могат да се ползват по подобни начини, но все пак се различават.
В схемата за свързване с акумулаторен съд нещата са на ред и мисля, че тя е оригиналната, а тази която ти си приложил е правена от някой който не се е понапънал да помисли... Само погледни свързването на бойлера и ще видиш колко са се постарали... Топла вода вземат от връщането след радиаторите, а я връщат преди смесителният вентил, т.е. изстудяват най-топлата, която трябва да тръгне към радиаторите.
В тази схема са се опитали да направят независима регулация на температурите на котела и на кръга на радиаторите с 2-те 3-пътни регулиращи устройства, като са слагали помпи на поразия. Имам паспорта на този котел и там са дадени малко повече данни за вентилите, но си личи, че или не са превеждали правилно или не са били на ясно как точно трябва да се направят нещата, за да работят. На кратко:
Помпата, която е до котела е свързана с датчик, който я включва и спира при 55°С – не е обяснено кога точно работи! Когато температурата е по-ниска от 55° или по-висока. На мощните котли слагаме такива помпи (вътрешно котелна циркулация) за да гарантираме равномерното има загряване при първоначално палене. Тях ние ги спираме, след като се загрее котела, но в тази схема, ако помпата се спира при достигане на 55°, функцията на 3-пътният термостатичен вентил се губи. Този вентил пропуска вода през цялото време през 1 и 3, а 2 се отваря при достигане на температура в котелния кръг по висока от 60°С. В същото време 3-пътният смесителен вентил и помпата на радиаторите ще се опитват да затоплят помещенията. Помпата ще върти вода от котела, която в случая е между 55 и 60°, а връщащата се, понеже ще е с ниска температура (под 30°С) няма да се смесва, а ще тръгне да се връща към котела. Там има 2 положения – да мине през 3-пътният вентил, но той още не е отворил, а помпата на котела може и да се е спряла (не е ясно) или да мине през възвратния клапан и да постъпи в котела. Т.е. губи се идеята на този 3-пътен термостатичен вентил! Връщаме пак много студена вода в котела, въпреки че той вече подава сравнително топла вода.
Ако искаш да ти направя по-кадърна схема на свързване ще трябва да ми дадеш много повече данни от тези, които си дал до момента. Минималните данни от които имам нужда са: мощност на котела, мощност на отоплителната инсталация, обем на бойлера, температурен режим на който са подбрани радиаторите или конвекторите (не знам какво точно ще регулираме). За нуждите на „Направи си сам” можеш да ползваш втората схема, която ти си атачвал. Тя е по-проста, но не е грешна – трябва само да предвидиш включване на циркулационната помпа след достигане на температура в котела над 55°С. Вътрешно котелен байпас с помпа се прави само на по-мощните котли със сложна конструкция. Твоя може да мине и без тази измислица, която са направили в паспорта на Атмоса.
LazarGanev - "Велик майстор"
AntonBM написа:
За нуждите на „Направи си сам” можеш да ползваш втората схема, която ти си атачвал. Тя е по-проста, но не е грешна – трябва само да предвидиш включване на циркулационната помпа след достигане на температура в котела над 55°С. Вътрешно котелен байпас с помпа се прави само на по-мощните котли със сложна конструкция. Твоя може да мине и без тази измислица, която са направили в паспорта на Атмоса.
Точно тази схема коментирах и аз, че не е грешна - и както каза AntonBM - само отначало преди да загрее котелът и да тръгне помпата ще има малко неравномерно разпределение на тенпературата. Съжалявам, ако не сме се разбрали и сме коментирали различни схеми :)
filmatoplo - майстор
Антоне ти работиш в Ми-6 , разгада веднага схемата че има грешки , тая схема е някаква аматьорска -относно свързването на бойлера и температурите .Когато се управлява само от 2 контактни термостата -Контактния термостат който пуска помпата на малкия кръг трябва да е нагласен на 55 гр да тръгва помпата и се поставя на изхода на котела .Пак на същото место се поставя втория термостат за помпата на радиаторите и е нагласен на 75-80 градуса да тръгва помпата .Ако има акумулиращ съд -термостата мери в балона тези градуси .Наистина има пропуски в регулирането само с контактни термостати , ако се монтира контролер филма става друг и е обратно на опасението на Антон тоест правилното.Контролера следи вече изход и вход на котела , както и подаваща и връщаща вода към и от радиаторите -ако има буфер следи горе в балона и долу в балона .Знам ги тия работи но има и тако и вако при свързването на Атмос .Нали се сещате че първоначално искаме да заредим буфера до към 75 градуса и тогава да сработи помпата към радиаторите , но само да падне под тези 75 и помпата ще спре ако няма кой да и позволи да черпи от буфера докато го охлади до 50 градуса . :wink: без контролер трудно става . :wink:
filmatoplo - майстор
Има и още 1 вариант за контрол с 2 помпи -скоро го видях при Аспиро май :? -Прилагал съм го навремето на Атмос преди да почнат да продават термовентилите в Бургас -кой ти беше виждал такова нещо в ИВ-8. :wink: Товарна гара. Та двете помпи с възвратни клапи се монтират на тетка на входа на котела -помпа 1 идва от топлата вода от изхода на котела , помпа 2 идва от връщащата вода от радиаторите .Контролира се с 2 контактни термостата -1 поставен на изхода на котела и подава работна фаза на термостат 2 който е поставен на входа на котела и включва ту котелната помпа ту радиаторната .Термостат 1 нагласен на 55 градуса , термостат 2 нагласен на 62 градуса .Действие -палим котела , като достигне водата 55 градуса термостат 1 подава фаза на термостат 2 и понеже температурата е под 62 градуса започва да върти байпасната котелна помпа , след като термостат 2 осети температура на входа на котела над 62 градуса спира котелната помпа а пуща радиаторната .В началото помпите работят през интервали 1-2 минути -влезе ли в температурен режим котела 80 гр -котелната помпа се включва много рядко .Под 55 градуса всичко автомат изключва . :wink: В тая схема се цели пак поддържане на минимална връщаща вода в котела над 60 гр.За радиаторите -те може да са с 4пътни Херцвентили.Да точно при Аспиро -фирма Лакал.Помпа 2 е на топлата вода -въпрос на заиграване с помпите и възвратните клапи , има даже и бойлерен кръг . :wink:
filmatoplo - майстор
Влезте в Atmos.cz има на руски -там има 42 схеми на свързване , до 21 номер е с 1 котел .Някой схеми са почти еднакви различават се само по контрола -със два контактни термостата , със три контактни термостата или със контролер. :wink:
AntonBM - специалист
Filmatoplo, не знам защо тези от Атмоса правят схемите си с вътрешно котелна циркулация? Това е необходимо, както писах по-горе само за котли с много по-голяма мощност, които имат много по-сложна форма (конструкция) и без такава циркулация в тях се получава неравномерно загряване. От там идват проблеми с повишени вътрешни напрежения в конструкцията на котела и натрупване на котлен камък на най-топлите места за сметка на по-студените. Помпата на вътрешно котелната циркулация обикновено е 3-4 пъти по-маломощна от циркулационната. Котелна циркулация може да се направи без такава помпа, а само с 3-пътен вентил, но това излиза по-скъпо. Това е причината да срещнеш схемата с 2-те помпи, за която ти пишеш по-горе. Подобна е схемата на котлите на Окръжна Болница (МБАЛ) – Бургас, само, че там котлите са по над 800 kW…
Атмоса не е толкова сложен и мощен, че да му трябва такова нещо. Предполагам, че я слагат за на принципа „Видяла жабата, че подковават коня...”.
filmatoplo - майстор
Прав си Антоне за големите котли , но специално за Атмоса (какво животно е това) си иска помпа на малкия кръг.Бях писал и преди -Навремето първия Атмос който дойде в Приморско го видяхме и купихме от Пловдивския панаир -много скъп за времето си.Котела е Атмос комби генератор 40 киловата .Е кой да ти каже -свърза се като печка - само с помпа на връщащата вода -този модел си имаше собствен термостат за помпата , включваше на 75 градуса.Ей тия хора се мъчиха 12 години така :!: до миналата зима -след като ги навих за монтаж на термовентил и втора радиаторна помпа .Котела оживя -стана съвсем друго нещо -абе родиха се хората.Няма пушек -котела работи стабилно,няма конденз,вечер задържа жар.

Тема "Въпроси относно връзване на котел към комин?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: