Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
errorcho - помощник
ама то е затворено, не мога да разбера дали мембраната се връща или не, нали налягане трябва да има, но явно щом продължава да загрява значи мембраната не мърда :?
shotik - майстор
Разкачи кабелите на нагревателя от електрическата мрежа,с уред/мултицет/ ,настроен за оммер или верига свързваш кабелите му с кабелите на нагревателя.
Ако даде верига ,значи имаш контакт вътре ,ако няма показание ,значи е изключен.
Ако е изключен пускаш вода и следиш дали дава верига и при спиране дали я прекъсва.
Ако постоянно дава верига ,разглобяваш,ако не си почистил контактите ги почисти внимателно,както ти казваш разпъни пружинката или смени с подходяща,сглоби и пак пробай,докато се увериш ,че контактната система работи нормално.
stefan_gb - специалист
Не е нужно нищо да разкача, да измерва веригата директно на щепсъла .
shotik - майстор
Понякога има на същата верига на друг контакт включен друг уред и ще дава грешно показание,затова съм написал да откачи и мери само него.
stefan_gb - специалист
shotik написа:
Понякога има на същата верига на друг контакт включен друг уред и ще дава грешно показание,затова съм написал да откачи и мери само него.
По скоро искаш да кажеш че "понякога на същия токов кръг има друг излаз в които е включен консуматор и измерването няма да е коректно"

Интересно защо си останал с впечатление че съветвам човека да измерва верига с включен щепсъл в контакта :shock: очудваш ме честно казано .... повече от ясно е че ако измерва наличието на верига на самия щепсъл тои е изваден от контакта :!: при противоположното дествие измерващия остава без уред :lol: и няма никакво значение дали в накои друг излаз има вкл. консуматор.
shotik - майстор
Ами аз така го разбрах,без откачане от мрежата ,затова така написах.
Не съм имал защо да се заяждам.
Аз тези нагреватели/подобни на този/съм ги купувал с указание да са вързни с клами ,НЕ на щепсъл и съм ги вързал както е указано по схемите .
stefan_gb - специалист
shotik написа:
Ами аз така го разбрах,без откачане от мрежата ,затова така написах.
Не съм имал защо да се заяждам.
Аз тези нагреватели/подобни на този/съм ги купувал с указание да са вързни с клами ,НЕ на щепсъл и съм ги вързал както е указано по схемите .
не се притесняваи :2thumbs: просто тябваше да изясним въпроса за дане се обърка питащия, ако е свързан с клема естествено я разкача и мери на кабела.
milanovs - специалист
И един съвет от мене.Имал съм такива случаи.Трябва да свалиш цялото боилерче от ВиК исталацията.Тъи като на тези боилери ,има едни ограничители на входящата вода,за да бъде налягането по голямо.Но поради мръсната вода ,и разни боклуци,те се задръстват,налягането спада доста и исключвателите не се задеистват от слабото налягане.Така че като го свалиш почисти хубаво ,даже може да распробиеш с по гоолямо свредло.Ако не е от това сменяш ключето и мембранота.И краиния вариант,хвърляш в кофата за боклук,вадиш 80 лв и купуваш ново.
, :) :)
LazarGanev - "Велик майстор"
milanovs написа:
И краиния вариант,хвърляш в кофата за боклук,вадиш 80 лв и купуваш ново.
, :) :)
Даже някои от там почват :-D
Здравейте, колеги,
Да се включа и аз в темата, макар, че е остаряла. Значи бойлера е Фламина 1Е - проточен, монофазен 9КВ с електронно управление. До скоро работеше добре, макар, че го ползвах рядко, поради наличие на слънчев колектор за топла вода. По време на работа изключи - изгасна индикацията на дисплея. При разглобявянето установих, че се е задействал термо изключвателя монтиран на корпуса на водосъдържателя. След възстановяването му бойлера заработи отново, но не както нормално - след подаване на захранване и без да е пусната топлата вода на някой от смесителите в апартамента се включва на пълна мощност и след 2 - 3 минути водата прегрява и термозащитата отново сработва. По принцип ако не се черпи топла вода бойлера не трябва да сработва, а да чака на стендбай. Та разглобявам възстановявам отново и започвам да ремонтирам. Първо смъквам дебитомера - с елемет на хол, закачам го на осцилоскоп, подавам захранване и установявам, че на изхода имам наличие на импулси при задействане на турбината на дебитомера., т.е. вероятно е изправен. Проверявам датчиците на входа и на изхода - LM35DT, понеже няма налични на магазина - заявените ще дойдат до 2 дни, разменям двата датчика, т.е. "горещия" го слагам на входа и обратното, като съответно разменям и каналите на платката за управление - самото управление е реализирано на базата на PIC16f676. Включвам, пробвам и БИНГО- бойлера работи нормално. В момента чакам да ми доставят датчика и да го сменя, очевидно този на входа не е критчен за работата на уреда, но все пак за да е всичко коректно ще го подменя. Извод - при включвяне на захранването ако бойлера започне да нагрява незабавно - вероятно е повреден термодатчика на изхода - на горещата вода. Подменяте срещу 7 лв. и сте щастливи. Дано информацията е полезна за някой с подобен проблем.

Тема "Проблем с проточен бойлер? :(" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: