Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
stivemaster - майстор
Здравейте някой правил ли е контакторното включване на двускоростен електромотор .Всъщност този не е класически двускоростен май защото става дума за едни и същи намотки май и включването им на ниската скорост на триъгълник ,а на високата на звезда.На капачката е дадено че на ниската скорост се захранват клеми U1,V1,W1 , а на високата заранването е от U2,V2,W2 , като едновременно с това U1,V1,W1 са замостени.Освен това има и два кабела Р1 и Р2 които предполагам са термозащита.
Аз мисля да сложа моторната защита ,ключ трипозиционен 1-0-2 ,25А който в положение едно на три от клемите си вади трите фази, а на положение 2 ,на други три вади други три фази , като от две от тях ще захраня контактор 6А който прави моста за звездата .
todortv - майстор
Какво означав класически случай?
Единия е звезда-двойна звезда,другия е триъгълник-двойна звезда.
В твоя случай са нужни два контактора.За едните обороти -единия контактор,за другите обороти -двата.
lubomirlz - специалист
Я снимай табелката и капачката на мотора да видим за какво става въпрос
moimoimoi - майстор
от обясненията ти става ясно че мотора е триъгълник-двойна звезда
за бавната скорост ти трябва един контактор който подава напрежение на U1 V1 W1
за бързата скорост ти трябва контактор с 6 силови нормално отворени контакта-естествено трудно ще намериш такъв за това се ползват 2 нормални контактора които включват едновремено,като на единия се закачат U1 V1 W1 които се замостват а на другия контактор се закачат U2 V2 W2

няма да е лошо и да са деблокирани контакторите-когато триъгълника е включен двойната звезда да не може да включи и обратно

като пробваш двигателя не е лошо да провериш посоките на въртене на двете скорости поотделно-пускаш на бавни,виждаш посоката,изключваш и изчакваш да спре и чак тогава пускаш на бързи и пак виждаш посоката-трябва да е еднаква :lol: не е добре за двигателя примерно ако върти с 1400 оборота наляво и веднага да завърти с 2800 надясно
изводите p1-p2 са за термисторна защита-обикновено е еднократна,не е хубаво през нея да прекарваш оперативната верига/с изключение ако е на 12-24 волта/ http://www.filkab.com/main/bg/products/ ... D0%B8/970/

Прикачен файл

DSC04919.JPG
DSC04919.JPG (140.26 KиБ) Видяна 14563 пъти
stivemaster - майстор
Извинявам се за закъснението ,първо да благодаря за мненията и да добавя че взех три контактора ,но ключа май ще го сменя с 0-1-2 вместо този дето взех 1-0-2 .Колега с когото говорих по въпроса ме убеждава че е нужно мотора винаги да се развърта първо на малката скорост и след това на голямата .Мислите ли че има значение това.
moimoimoi - майстор
ако мощноста и при двете скорости е еднаква /или приблизително/ то означава че при по ниската скорост ще има по голям въртящ момент и съответно двигателя/машината ще се развъртат по лесно
Последна промяна от moimoimoi на съб сеп 04, 2010 8:21 pm, променено общо 1 път.
tisho_g - напреднал
stivemaster написа:
Извинявам се за закъснението ,първо да благодаря за мненията и да добавя че взех три контактора ,но ключа май ще го сменя с 0-1-2 вместо този дето взех 1-0-2 .Колега с когото говорих по въпроса ме убеждава че е нужно мотора винаги да се развърта първо на малката скорост и след това на голямата .Мислите ли че има значение това.
не е така
todortv - майстор
Ама,ти май не четеш, какво ти пишат!
Така и не даде снимка на табелата.
В единия случай е с два контактора,в другия с три.
stivemaster - майстор
Колега todortv мотора е на 30 километра а аз днес имам рожден ден и не ми се ходи да го снимам извинявай.Ето ти нескопосана рисунка на схемата .Не съм паднал от луната ако това си мислиш така че все едно гледаш снимката.Аз си мисля че на ниската скорост от ключа захранвам контактор 1,който захранва клеми U1,V1,W1 .На високата скорост от ключа захранвам контактори 2 и 3 ,като контактор 2 подава трите фази на U2,V2,W2 , а контактор 3 включва нормално отворените си контакти и замоства U1,V1,W1.
lov - майстор
Малко стара темата но имам въпрос за подобен тип двигател. Как се определят изводите U1,V1,W1 U2,V2,W2 или нямат значение коя тройка ще ползвам за начало.
Двигателя е пренавиван няма означение на изводите и клемно табло.
На всичко отгоре трябва да диря и 4 позиционен пакетен ключ за управлението.Защото трябва да работи и на реверс и на двете скорости.

Тема "Двускоростен електромотор - превключване ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: