От мобилни телефони до цифрови камери
kalin3000 - помощник
И аз си мислех да го направя, да я нагрея малко да се разшири и да влезе "изолация" и в най-малките "фуги",само ,че мислех с парафин,че е по-фин от смолата,ама незнам какви са му изолационните качества,а и като се нагрее се втечнява,и от горе вече смола...Понеже вече вторичната е с по-дебел проводник не е със същото съпротивление ,като оригиналното Ако му намаля съпротивлението в първичната,от 4 ома на 3.5ома съответно ще се вдигне тока и ще товари повече комутатора ,но би трябвало и във вторичната да се индуцира по-голямо ЕДН (тука вече малко едно към гьотере си пиша :-D ) но все пак си мисля че трябва да има ефект с цел повишаване на напрежението във вторичната. (или само повече ще грее?)Лошото е че магнитопровода ме ограничава от към габарити,за по-голяма макаричка с повече намотки. Ще тествам ,а и в комутатора няма кондензатор(преди време ремонтирах такъв на приятел)....и по схема няма кондензатор,ето снимки:


http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20547042 комутатор

http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20547048 - схема на цялото запалване
lov - майстор
Изходното напрежението зависи само от отношението на броя на навивките на намотките. Съпротивлението може да се пренебрегне в случая.
Парафина има много добри изолационни качества но е неприложим в случая точно по същата причина. Писах ти да намалиш количеството втвърдител не само заради по бавното стягане на лака а и защото той има киселинен характер и после можеш да береш ядове.
Голям си бързак с макарата иначе мислех да ти обесня как се процедира с такива. Не се стърже цяла както е в случая а само сърцевината с една от страните и другата крайна се прави отделно като шайба да се нанизава на централната. А междинните също като шайби от хостафан или меканит. Може даже да се ползва и само една тръбичка и всички страници да са шайби.Слагат се даже по две така че извода на проводника от предишната намотка да минава м/у двете. За по лесно последната се срязва по раздиуса. Ограничаваш с нещо размера на първата секция навиваш и импрегнираш в пеоцеса на навиването. Чакаш да постегне правиш отстъп за новата намотка като смъкваш проводника м/у двете шайби в основата и процедирата пак от начало. За по бързо стягане на смолата можеш да затопляш със сешуар готовата секция. Така се постига минимално разтояние м/у две секции И дори да си с малко по дебел проводник има вероятност да ги събереш. Опитваш се да навиваш на редове за да не се получава после голямо междувитково напрежение. Като например в товя случай се правят поне 2-3 междинни изолации с хартия.
Голяма игра са високоволтовите бобини и се иска голямо старание и много време. Добра импрегнация и изолация и изчакване за да стегне вече готовата секция. Иначе после не карат дълго да не кажа почти никак.

За диода имаха съмнение да не би с кондензатора да правят един умножител на напрежението но щом казаш че няма значи правят защита на комутиращия транзистор по този начин. Малко нестандартно решение в случая което нещо не ми се връзва ама айде да приемем че е така.
moimoimoi - майстор
не е нормално да ти изгаят бобините, това от кола ли е?я си провери свещите-една честа причина за изгарянето на бобината при автомобила
kalin3000 - помощник
lov
да , всичко чета внимателно и това, за импрегнирането,но вече я бях навил(а иначе,най не ми се отдава да чакам :) )а и честно казано,не знам от къде да си купя такъв импрегниращ лак!?(но ще изровя в "нета") Епоксидна смола има,сега разгледах оригиналната намотка,мда доста сериозно е пропита с някакъв лак ,направо е "бетон", а ако излезе нещо от "опитното зайче" мисля че не ми е проблем да я направя цялата "гимнастика" на ново,сега вече поне знам как трябва да се направи и какво точно ми е нужно. А за изолацията,щом не става с парафин, значи загрявам и слагам смола с по-малко втърдител,както ми каза. Върху магнитопровода на първичната,мисля да навия тефлонова лента от долу и между редовете(утре е неделя и нищо не работи за да търся изолации за целта)те са два реда към 50 намотки , пел.0.8 мисля на ръка да ги навия.

moimoimoi
Ми може да ти прозвучи странно ,но за модела на двигателя е нормално да горят,Всъщност бобините са по една на цицлиндър,и работят в твжки условия,че са лепнати за двгигателя и загряват много,от 107-115 гр.(мерил съм го с електронен термометър на магнитопровода на бобините,не си го измислям)Турбината надува на 1.3 бара и предполагам в режим на "надув" им е още по-тежка работата.(немците са ги направили нещо като консуматив,бобини комутатор,датчик за температура,"кнок" сензори,са все сред "заподозряните") Свещите са "иридиеви" и са за доста голям пробег 120 000км,а аз отделно я карам на газ,така че няма и нагар по тях. А и все пак бобините са ,от както е кола.(въпреки че всичко е до късмет,има колеги които са ги сменяли по няколко пъти вече) Двигателя е 1.8 турбо 20 клапана.

http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20556938 -ето къде са пльоснати бобините.
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 20556948-а лулите са в ниши по 15см.
И изобщо всичко в моторния отсег загрява брутално
moimoimoi - майстор
това ауди двигател лие ?то по принцип е същия като при голф4 1.8т с код AGU, поразгледай търсачката в фолксваген форума http://www.vwclub.bg/forum/index.php
kalin3000 - помощник
:? принципно са същите ,имат малки разлики (моя е АЕБ) в маслените отдушници,на единия водната помпа е на ангренажния ремък,при мен е външна в отворите на главата към смукателния ......но да не превръщаме темата ,в тема за двигатели.
Ако съм те рзбрал правилно ,ми даваш линка за да търся втора употреба, аз втора употреба не искам(ако ще да е без пари),по много причини,но всъщност основната е ,че така само се стимулират допълнително авто-кражбите,ако зависеше от мен,бих затворил всички автоморги,тъкмо и пейзажа ще е по-приятен! :) За момента с отстъпката която ще ми направят ще са по 50 лева нови,BERU без лулите и някакви стотинки,но така или иначе ще докарам тази която съм започнал,за да видя какво ще се получи.
microamp - специалист
Здравей kalin3000
Защо смяташ че това е диод? Според мен е съпротивление, което в твоя случай замества високо волтовите кабели, които ти нямаш, понякога съпротивлението (когато имаш делко) е в палеца, който ти също нямаш. Както знаеш високо волтовите кабели имат някакво съпротивление (около 10 - 20 ком, което е значително по-малко от това което си измерил с цета, но те и бобилните много не са ти от стандартните че да ги сравняваме със стандарта. Смени си батерията на цета - имаш индикация за изтощена батерия, от там може да идва някаква разлика).
От диод там аз не виждам никакъв ефект, съпротивленито служи за "гасене" на искрата, все пак в свеща става един вид "късо съединение" и да не ти гръмне бобината слагат, нещо да компенсира "укъсяването". Единственото, което ме учудва е защо в различна посока на измерване с цета, показва, различно, но ако е диод, би трябвало в едната посока да показва, съпротивление, а в другата нищо.
Успех в начинието. :2thumbs:
kalin3000 - помощник
:-D за батерията на мултицета предполагам се бъзикаш......а иначе напротив, има допълнително съпротивление само ,че е в лулата и е 2 ко Сега ми хрумна че предполагаемия диод,може да е "ценер" някакъв,те пропускат и в обратна посока,трябва да се тества,но e факт че работи и с 1N4007 :? А за съпротивление ,което да има различна проводимост в различните посоки,поне на мен не ми е известно. Хм, немска му работа! :?
kalin3000 - помощник
Днес, ми остана малко свободно време и реших да се "позабавлявам" с "направи си сам бобина". Намерих подходящ (или поне аз така си мисля) изолационен материал и увих магнитопровода ,на който
ще навивам намотките:
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611074
Бих казал,здраво тиксо! Има еластичност и същевременно много жилаво. Навих отгоре три реда намотки, като между тях ,пак тиксо.
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611075
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611079
Накрая доби този вид:
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611082
И пак тиксо...... :-D
Съпротивлението (на първичната намотка)си дойде ,като оригиналното:
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611084
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611085
Сглобих всичко, така "хвърчащо" и веднага тест,на адаптор.... :-D много съм доволен!!!
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611087
А ето и снимка на искра с истинска бобина, и двете са с един и същи адаптор захранени.
http://kalin3000.snimka.bg/hobby/indukc ... 6.20611944

Извод:
Ми, заводската е по-силна..... :lol: Няма значение и тази ще бъде пробвана!
petromaniq - специалист
Бобините не се измерват на съпротивление, а се гледа броя на навивките и за първична и за вторична. Освен това с този измервателен уред трудно би измерил десететите от ома, да не говорим че в този случай не е от значение. Това, че уреда ти показва изтощена батерия (никой не се бъзика и ние сме работили с такива) допълнително ти дава грешки в измерванията. Няма логика заводската да дава по-мощна искра, ако си спазил коефициента на трансформация и всичко по изработката на самоделката е без грешка (примерно окъсяване междувитково). А има и друго-какъв проводник използваш с колко слойна изолация, че при тези екстремни напрежения и температури навиването ти може да излезе ТНТМ и да се прибираш на по-малко цилиндри.

Тема "Индукционна бобина-какъв би могъл да е диода в нея?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: