• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
lomidol - напреднал
Мога ли да пробвам циркулционна помпа Грунфос на сухо/ да видя дали работи/
AntonBM - специалист
За кратко време - ДА. Помпата се охлажда от преминаващият през нея топлоносител (водата). При работа с въздух е възможно да прегрее. Ако само поглеждаш дали върти или не - няма опасност. Свали задната капачка и гледай - има нещо като винт и там се вижда дали върти.
lomidol - напреднал
Пробвам съвсем за кратко ама нещо дава накъсо и излиза дим.Не е нова помпата и преди това я бях измил там където върти водата.Изчаках няколко дена да изъхне и хоп дим изкочи.Подлежи ли на ремонт или да я хвърлям.
AntonBM - специалист
Щом е излязло дим – вече е за хвърляне...
Друг път, да знаеш – тези помпи са с потопен ротор. Много често, когато не са работили дълго време ротора клеясва и стартовата намотка няма сила да ги завърти. Трябва да се свали капачката от зад и с по-голяма отверка да се развъртят. След това ги включваш и няма грижи. При теб най-вероятно се е случило точно това – клеясала е и когато си я включил се е претоварила - загрели са се проводниците на намотките и лака им се е стопил (пропушил). Сега дава на късо в бобината. Някой си играят да ги пренавиват, но не си заслужава... Цената на това занятие е подобно на нова помпа.
Пробвай да превключиш на друга скорост. Възможно е да пропушва само намотката на тази скорост, на която е клеясала, а на друга скорост да тръгне. Шанса не е много голям, но го има... (преди това я разкарай малко с отверката).
naskov - майстор
Смея да апострофирам AntonBM, kойто за мен е безспорен спец в топлотехника и да кажа, че помпите Грундфос са изчислени така, че дори и да не се върти ротора лака на бобините им не изгаря, както би изгорял при всеки друг двигател. Имал съм много случаи на клеясали помпи и нито една изгоряла поради тази причина. Причината трябва да се търси на друго място.
AntonBM - специалист
Naskov, прав си – много издържат тези помпи! И аз съм виждал клеясала помпа стояла под напрежение много дълго време и след разкарване да си тръгне, но те обикновено са монтирани на инсталация и имат вода около ротора, който все пак охлажда и статора (намотките). Ако се пусне на сухо клеясала помпа (не съм го правил – сещам се да я раздвижа) мисля, че вече температурата в бобината може да достигне доста по-високи температури от това, ако е свързана и пълна с вода. Вярно е, че лака им е качествен, но колкото и да е добър и той си има температура, при която ще се стопи. Щом неговата пропушва, явно има повишаване на температурата. Не мога да измисля друго обяснение за това пропушване...
Има все още някаква малка надежда за тази помпа. Ако имаше чисто „късо” трябваше да пада бушона, когато я пуска. За сега късото не е чисто (близко до 0 ома), а има някакво съпротивление. Иначе щеше да падне бушона...
Възможно е да е проникнала вода при намотките и тя да се изпарява... Не съм срещал такъв дефект, но какво ли не става... Само, че Спеца пише, че излиза дим, а не пара?
lomidol - напреднал
Като я пускам бушона не пада,но димът не беше пара а по-скоро миришеше на изгоряло.Не съм я държал повече от 5-6сек.
След 4-5часа пак я пускам и вече нищо не се случва-нито работи нито пушек излиза.Май ще ходя до магазина за нова.Чудя се дали да не взема една WILO че са по евтини.
filmatoplo - майстор
Грундфоса от клеясване не изгаря , но влезе ли вода в клемната черна кутийка изгаря на секундата и край .Ако се смени клемната кутия има вероятност да тръгне , но не ги продават -ако имаш от друга помпа която пък е спукана от замръз може да и вземеш кутията или двигатела.
lomidol - напреднал
Взех от друга помпа същия модел черната кутия,смених ги но не става нищо.Може и тя нещо да се е скапала.
filmatoplo - майстор
Явно е заминал целия статор -намотките.Ами на втората помпа защо реши че кутията е здрава -цялото двигателче работи ли .
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос за помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: