• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Пламене ,кой номер от клемореда на Интиелския контролер е клема -С .Има клема -С , но тя е неотралния нулев проводник на задвижката - друго- С няма -къде е :? .
plamen_peev - специалист
Ей филмче знаеш ли че си прав. Сега като прочетох долното за найсти път се оказва, че захранването се подава чрез ВЪНШЕН МОСТ на клема 22 даваща 24 или 220 волта от клеми 21 или 23. Това "С" на чертежа ме е заблудило. Значи оказва се че няма клеми и за двата микро ключа. Определено ще работи така само ме притеснява като стигне крайно положение и контролера още дава напрежение дали няма да загрее и изгори. Ето и свързването по долу. Там пише че трябва да се регулират крайните излючватели. То ги има ама как да се включат в упражнението:
2.4.4. Свързване на сервозадвижването на смесителния вентил
Към контролера може да бъде свързано всяко сервозадвижване, отговарящо на техническите параметри, цитирани в т. 1.5. При монтиране на сервозадвижването трябва да бъде спазена инструкцията на производителя за регулиране на крайните изключватели. Електрическото свързване на сервозадвижването става към клеми Х1.15,Х1.16, Х1.17 и Х1.18. Към клема Х1.18 се свързва корпусът на сервозадвижването, към клема Х1.17 – общия проводник на двете намотки на двигателя, към клема Х1.15 – проводникът за затваряне на вентила и към клема Х1.16 – проводникът за отваряне на вентила. Захранване на сервозадвижването се осигурява от клема Х1.22, към която чрез външен мост се подава ~24V от клема Х1.21 или ~220V от клема Х1.23 в зависимост от това за какво напрежение е предназначена конкретната задвижка, която се монтира.Фиг. 6
Последна промяна от plamen_peev на нед сеп 26, 2010 5:49 pm, променено общо 2 пъти.
filmatoplo - майстор
Добре де сега разгледах техния контролер МТР 01 който е за тия задвижки от същата фирма , ами дават си задвижката да се захранва само с 2 фазички за посоката , даже нулата се взима външно.За мен това е една нескопосана идея да сложат в задвижката това ключе -което ти трябва да си захранваш външно :wink:
plamen_peev - специалист
Ами ако прекараме фазите през микроключовете? Нормално затворената преполагам че ще се отвори като стигне крайно положение???
filmatoplo - майстор
Задвижката -като стигне до крайно положение и се езключва автоматично , без да изгаря или да се натоварва -седи си така до подаване на сигнал за смяна на посоката . :wink: Аз нали така се претеснявах и ги питам по офисите на фирми :lol: а те ми мънкат щото и те не знаят .Свързах си задвижката с напрежение и дочаках да стигне до края -ами стигна си и си изключи :) после обратно я върнах в другата крайна посока и пак си изключи . Направо ми идеше да набия някой дето ме мотаха по офисите да се излагам да ги питам пък те да ми мънкат.Няма да е професионално да ви кажа какво ще се случи с тия 2 кабелчета -използвам едни клещи резачки. :wink:
plamen_peev - специалист
Аз само от това сепритеснявам :? - като стигне крайно положение а контролера продължава да дава сигнал. Ти, Филмче като си монтирал твоите "простичките" как си решил този проблем??? :?:
plamen_peev - специалист
Явно пишем заедно Филмче. То май най-накрая така ще стане с клещите. То и аз ги имам ама... Ще взема да го пробвам дали изключва моторчето като стигне краино положение. И още един въпрос: Контролера подава, както го разбирам, моментни напрежения, щото иначе както си е он-оф ще си ходи отворен затворено, Така ли е? Явно имаш опит с тия Интиелските контролери :wink:
filmatoplo - майстор
Погледни пак схемата дадена от Лазар -долу ляво, клем 1 и клема 2 които са фазите на моторчето на задвижката си имат ключета .Когато задвижката стигне 2 милиметра преди края -вътре в нея едно бутонче прекъсва ключето подавало фаза до сега , и автоматично затваря другото ключе за другата посока . Когато задвижката стигне до някое от крайните си положения и изключи не означава че веднага на секундата ще тръгне в обратна посока -това го решава устройството което командва задвижката .Задвижката може да се движи ту на ляво ту на дясно без да изключва ако контролера гони средна температура .
filmatoplo - майстор
Задвижката може да я контролираш с каквото си искаш , аз последно я контролирах с обикновен контактен термостат -от крайно положение до другото крайно .Ползвах трипътен вентил със задвижка -като разпределител , идва едно топло и аз го откланям ту наляво ту надясно .Със слънчева система топлех басейн и вода за къпане в бойлер.Първо в едната крайност топля басейна и като се стопли до 28 градуса водата му -хайде в другата крайност -топля бойлера.С дни задвижката седи в крайно положение -да беше изгоряла :lol: Стана ми смешно- асансьорите са така и ел порталите -спира и чака друга команда. Но хайде утре ще чуем и Хасково. :wink:
plamen_peev - специалист
Изпробвах задвижката. Въри си и си спира в крайните положения. Само едната гърбичка мй ще трябва да се понамести малко щото спира малко по-рано. Тоест има още ход на вентила. Филмче на мене въпроса ми бе, какви команди подава контролера? Аз преполагам, че са на някакви интервали. Тоест кратки команди докато стигне желаното положение. Лазаре то залепено било капачето бе! Аз се убих да тъся винтче, та накрая разсъединих задвижката да по-подробен оглед.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Помощ за свързване на задвижка към контролер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: