• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Да- контролера си подава сигнали каквито са необходими за завъртането на вентила до желаното положение. Контролера следи зададените температури и движи вентила както му е угодно -задвижката само върши черната работа -Бурлаки на Волга. :lol: Разнищих клемите 3 и 4 -те са обикновенно ключе -което може да се ползва за включване на помпа ,вентилатор,сигнална лампа в крайното положение на задвижката -когато ключа е затворил.Тоест подаваш си фаза на клема 3 -и когато задвижката се врътне до крайно положение обратно на часовниковата стрелка на клема 4 ще се появи тази фаза .Много поздрави на Хасковските мишоци дето се стягат за панаира :wink:Зависи за какво ще ползваш вентила , нагласата на задвижката към вентила го направи на сухо -постави задвижката в едното крайно положение и завърти вентила в положение което ти трябва ама в същата посока като на задвижката .После провери дали се завърта така че да ти отваря или затваря вентила нужните отвори -бележи си ги кой отвор коя тръба от системата е . :wink: И чакам ракията по Еконт.
plamen_peev - специалист
Абе ракията си я имаш винаги. Благодаря за разясненията. Те на Хасковци им трябвше повече от седмица да мислят и утре ще видим какво са измислили (освен ако не четат този форум разбира се). ОК стана ясно долу горе утре го почване тоест довършваме. Чао и пак благодаря на всички отзовали се. :respekt:
filmatoplo - майстор
Да не казвам с какво асоциирам панаира -колеги -колеЖки :wink: та за това мислят сега. Имайте впредвид че контактите на клеми 3 и 4 на задвижката са с малък ампераж и няма да издържат директно захранване на помпа или друго устройство ако се ползват .Може да се ползва за оперативна верига но не и за главен товар. Айде още една малка ракия -Аз в Поморие съм седял с часове и съм се лъгал с Петьо около тоя контролер и всеки път премислям всичко наново 2-3 вечери се въртя в леглото и издрасквам куп скици. :lol:
filmatoplo - майстор
Веднъж един човек какво го пати с котел Атмос и 4пътен вентил със задвижка и контролер Поморие .Котела си работил перфектно заедно със другите джаджи, но той решил да спре котела и да го почисти в неделя обстойно .И понеже си било студено той запалил печката с дърва която била останала в хола .Почистил и запалил котела отново -обаче контролера получава сигнал от стайния термостат че в хола е 30 градуса и държи 4 пътния вентил затворен .Котела остава само с един 400 литров бойлер и не може да поеме повече енергия -естествено вдига 100 градуса температура :lol: .Повикаха ме на помощ -за 5 минути го разгадах , ама се оказа собственика един крив дъртак дето не ми вярваше .Викам му загасяй печката и прави така че температурата в стаята със стайния термостат да спадне и чак тогава вентила ще се завърти обратно. :wink:
AntonBM - специалист
Пламене, задвижката ти получава фази за завъртане на ляво и на дясно съгласно показанията на термостат и настройка (задание). Когато получи команда да отвори или затвори, тя подава фазата на една от клемите 1 или 2, но тази фаза не се подава непрекъснато на двигателчето. Виж първата схема, която ти си качил. В нея долу дясно имаш джъмпери, с които се настройва времето, за което задвижката върти от пълно отворено до пълно затворено. Имаш опции 70, 140 и 210 секунди. С тях се настройва задвижката към вентила. Те имат фукция най-вече за задвижките с междинни положения. При твоята те не играят много-много. В случая Филма е прав – когато достигне крайно положение твоята задвижка се спира от крайния изключвател.
Мисля, че този мокроизключвател служи за обратна връзка (дава информация) на автоматиката, че задвижката е достигнала крайно положение. Тази информация не е много важна и може да се пренебрегне, понеже след като е подало сигнал да върти в някакво положение се очаква в крайна сметка да затвори вентила, независимо от това дали става за 70 или 210 секунди.
П.П. Струва ми се, че твоята задвижка има повече функции от това само да отваря и затваря. Тя има опция да се командва от външен сигнал (клеми 6 и 7), но вие не го ползвате. Вие директно командвате посоката на въртене с другата автоматика.
Пишете как се държи инсталацията, след като настроите вентила. Пуснете и една схема на вашата инсталация. Аз съм я коментирал с Лазар, но не знам на кой вариант той се спря на края.
filmatoplo - майстор
Предлагам -въпросните контролери да се продават с малко повече инфо -тоест да има 3-4 готови схеми с подредба на джъмпери и готови настройки за отделните случаи. Направо на схемата да си пише примерно-Контрол на котел Атмос на твърдо гориво снабден с 4пътен вентил , зареждане на бойлер БГВ .Не че сегашното опътване не визира всичко но е много общо -може и така и сака. :wink: Нещо ново около синята задвижка.Пламене тества ли моята теория -че клеми 3 и 4 са независимо ключе -което затваря контакти в крайно положение обратно на стрелките на часовника.Когато подаваш фази на моторчето да се върти ако на клеми 3 и 4 няма фаза -значи че са независими , подай фаза на клема 3 и гледай кога ще се появи на клема 4 . Контакта на тия клеми издържа само 1-3 Ампера. Кип и А -не е лесна работа и аз се затруднявам понякога -питам ,чета,досега нищо не е гръмнало. :lol:
plamen_peev - специалист
Антоне, благодаря за изчерпателното разяснение. Лазар ще пуска отзиви или аз ама чак пролетта щото съм моряк и заминавам другата седмица. Затова ми е толкова натопорчено да завършим инсталацията по-скоро. Филмче пробвах само клемита със фазите. Нямам време поради горните причини да експериментирам, а и няма да се ползват такива сигнали. Виждам практическо приложение, например да дава сигнал в стаята, че клапана е стигнал крайно положение и ако не се достига зададената температура значи трябва да се вдигне мощността на горелката. На тази Ератовската мощността се намества ръчно. Това така на прима виста доката пиша хич не съм го размислял. То да тръгне така, че нямам време. Пак благодаря и чао!
filmatoplo - майстор
Пожелавам ти леко плаване , попътен вътър и благополучно завръщане :)
LazarGanev - "Велик майстор"
Отговорът от Хасково съвпада с предположенията на filmatoplo и AntonBM - функционални са 3 от 5-те кабела на задвижката, останалите 2 са екстри - дават допълнителни възможности, които засега няма да се ползват. Утре сабалям съм при Пламен и трябва да почваме 72-часовите проби :).
filmatoplo - майстор
Колко ми е акъла :? :) ма вие двамата сте екипа -хич не видях Варна :wink: То тогава черпалката става двойна :partyman: Обещахте снимки на завършването -тук или на лични.Контролера също има доста особености -успех. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Помощ за свързване на задвижка към контролер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: