Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Добре де, казваш последователно свързване... Дай да си говорим за температури. От котела водата излиза с температура да речем 70° и влиза в камината, от там нататък? :)
bulhomes - напреднал
Мислих си и за този момент. Идеята на двете отоплителни тела е да работят поотделно - когато на гостите на вилата не им се занимава с камина - ще паля котела и обратно. Както и ако при големи студове се установи че едното отоплително тяло не може да смогне с отоплението. Помпата на котела ще е настроена винаги да тръгва при 30о.

При паралелното свързване пък имаме намален дебит през отоплителното тяло и пак е възможно прегряване. Разликата в паралелно и последователно свързване е само в скоростта на водата - температурата на изхода е еднаква (както при слънчевите колектори)
bulhomes - напреднал
Още малко усложнения виждам при паралелното свързване. След помпите трябва да има разклонения за захранване със студена вода на трипътния термостатичен вентил. Това означава още 2 тетки и 2 възвратни клапана. Дреболия е, но нали преценяваме плюсовете и минусите....
AntonBM - специалист
Последователното свързване не е добро, защото котела ще топли водната риза на камината. Така се получава тяга в комина и от там ще излиза топлина. Режима на отопление с котел е основен и тази топлина не е за пренебрегване – губиш мощност, колкото за един радиатор (ако не и повече).
До колкото разбрах ти искаш да свърши работата с една помпа и с 3-пътен мотор вентил да насочваш потока така, както ти трябва. Проблема е, че си свързал 3-пътният вентил неправилно. Възможно е и да работи, но този начин на свързване е против правилата на свързване на такива вентили. За тях основното правило е:
Начертай си вентил и сложи числата 1,2 и 3 на 3-те края на вентила. Дебита идва от 1 и 2 и излиза от 3. На кръга 3 се слага помпата. При теб помпата е на място, но всичко е обърнато обратно от 3 се разпределя към 1 и 2. Може и да работи, но съм сигурен, че някой вентили имат вградена възвратна клапа в кръга 3 и тя ще обърка нещата.
Все пак схемата за работа с 1 помпа е работеща и при теб може да се направи. Само, че по-добре забрави за 3-пътният вентил и си сложи обикновени магнет вентили на камината (нормално затворен) и котела (нормално отворен). Те са по-евтини и ще направят това, което ти трябва.
Аз лично бих направил инсталацията така:
Връщащата се вода в студения колектор преминава през филтър, помпа и се разклонява към котела, камината и 3-пътния термостатичен вентил. С магнет вентилите се регулира дали да има дебит през камината или не. Ако работи камина, но котела е студен може да се затвори циркулацията и през него (това е усложняване и по-скоро бих го оставил без магнет вентил). След камината и котела водата се събира в топлия колектор и се разпределя. Схемата с термостатите (ти си ги писал релета) за включване на помпата си остава така, както си я начертал. Възвратни клапани не ти трябват в този случай.
Ако правиш нещата с 2 помпи схемата ти е вяврна - тогава тези клапани са задължителни.
Последна промяна от AntonBM(стар) на чет окт 21, 2010 9:14 am, променено общо 2 пъти.
filmatoplo - майстор
Добре де -нали ти казах кое да нарисуваш :) двата источника в паралел -и който надделее се включва или всеки с помпа или всеки с магнетвентил но с 1 помпа .Камината по диференциал на котела .
bulhomes - напреднал
Филма, аз к'во съм нарисувал на първите 2 схеми от последния пост със схеми?

Не знаех как работят трипътните моторни вентили. Това с магнет вентилите ми хареса. Много благодаря на всички.

Тия магнет вентили ги виждам само като нормално затворени и всяко тяло си отваря неговия. Ако са нормално отворени и всяко тяло затваря това на другия при запалени двете ще се получат фойерверки...
Чаро - Акълия
Закачи и буфер.
Последна промяна от Чаро на пон дек 27, 2010 7:22 pm, променено общо 1 път.
bulhomes - напреднал
Чаро, бойлера е 500л и се надявам да има ефекта на буферен съд (къщата е за 10 човека, така че и 250 литров би им стигнал).


Пак си мисля за свързванията. При паралелно свързване в топлия колектор температурата на водата ще бъде смес от двете тела, тоест ако от котела идва 50о, а от камината 70 - в колектора ще имам 60о. Или да сметнем по бабешки горния случай.

При паралелно свързване ако нормалната температура на водата е 14о, значи котела добавя 36о, а камината 56о и в колектора получаваме 60о.

При последователно свързване при същите мощности на котела и камината трябва да разделим отдаваните градуси от отоплителните тела на 2 заради два пъти по-високата скорост на флуида. Или имаме 14о първоначални +18о от котела и +28о от камината получаваме пак 60о.

При последователното, ако искам по-бързо затопляне, ще мога да постигна лесно по-висока температура. Ако се опитам да го направя с паралелно свързване ще трябва да насилвам и котела и камината да вдигат температурите си опасно близо до максимума. Демек при паралелното трябва да си играя и да следя и двата уреда, а при последователното - само единия.


Жената май е права, че като си навия нещо трудно може някой да ме разубеди, но аз наистина искам да разбера минусите на последователното свързване.
AntonBM - специалист
Магнет вентилите са евтини и лесни за командване. Проблема при тях е, че както и всички други ЕЛ уреди „горят”. За това е добре да стоят под напрежение възможно най-малко време (само когато трябва). За това препоръчах за камината нормално затворен. За котела, може също да е такъв, но аз препоръчах нормално отворен, защото се очаква той да е основният работещ източник. За него затварянето ще е необходимо, само ако котела е студен, а камината топла – прави се с диференциален термостат (Интиел има евтини такива). Все пак той може и да не се слага, защото този режим (топла камина – студен котел) ще се случва рядко.
Относно размислите ти за паралелно и последователно свързване - куцат. Нещата са малко по-сложни. От голямо значение е съотношението мощност на котел и камина към мощност на консуматорите. Всяко от 3-те основни неща – котел, камина и инсталация имат различни мощности в зависимост от натоварването ( количество дърва в камерата, настройка на термо-глави на радиаторите или други регулиращи уреди – клапи на комина и т.н.). Грубо казано, ако имаш камина с мощност 10kWh и котел с мощност 20kWh и от инсталацията се връща вода с температура 40°С – няма значение как ще ги свържеш – паралелно или последователно в крайна сметка температурата на входа на инсталацията трябва да е една и съща при един и същ дебит на помпата.
Аз също ти препоръчвам да сложиш буферен акумулаторен съд, но свързан по различен начин от този на „Чаро”. Неговата схема е работеща, но много инертна – топли се първо буфера, а после инсталацията. С автоматика с 3-пътен мотор вентил може да направи така, че топлата вода да се насочва с приоритет към вътрешната инсталация – точно, толкова колкото и трябва (с регулация по външна температура), а останалото да се съхранява в акумулатора. С такава схема, когато изгорят дървата в котела и той изстине, отоплението продължава от акумулатора. Този акумулатор може да се свърже и към слънчева инсталация, като така ще се топли безплатно и от слънцето. Виж тази схема (термопомпата, долу ляво не я гледай).

Прикачен файл

shema.JPG
shema.JPG (80.4 KиБ) Видяна 11371 пъти
filmatoplo - майстор
Помпа 2 кога тръгва при студен котел -тоест палиш котела и кога ще тръгне помпа 2 и после до кога ще върти на изтиване на котел и буфер -кой я управлява нея .Ако котела е Пиролизен и трябва да му усигуряваме определена възвратна вода чрез други вентили и помпа на байпас -как ще се направи :? Кое предпазва котела от влизане на вода под 60 гр в него.Ако към конвекторите прати 60или 50 градуса -то помпа 2 ще върне в котела 40-45 това нали не ми отърва :?

Тема "Отоплителна инсталация с котел и камина едновременно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: