Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
casio - специалист
mirk написа:
Ами щом си решил да правиш ремонт въпроса не стои, копаеш сменяш всички кабели с трижилни и се решава проблема :wink:
Ново табло, нови предпазители, по една обща ДТЗ за баня, кухня и стаите. Например 12 предпазителя, 3 ДТЗ и таблото максимум 200лв кабелите в момента са евтини зависи и колко метра ще положиш, например средно мостов 3х2.5 е 2.50лв без ДДС по цени на http://www.filkab.com/main/bg/ Ако гледаш техните цени 200-300лв. сигурно ще те оправят за кабели. Сложи 40бр. скъпи ключове и контакти по 5лв излизат грубо 700 пари.

Другите до 1500 са за майстора и мазача който ще кърпи :wink:
Мисля в тези две съчетания да се въплатя аз, ако за стаите слагам обща ДТЗ, в което нямам нищо против разбира се трябва ли да слагам нова шинна система, или просто с "гребените" и това е.Защото нали има главен прекъсвач, и от него отива в ДТЗ-то което ще е общо за да кажем два токови кръга, тоест през него ще минават захранванията за две АП-та (предварително се извинявам ако този въпрос ви се е сторил адски тъп).Много мерси за ориентировъчните цени.
PCL82 - майстор
Само с гребени няма да минеш, ще трябват и мостчета. Все пак ДТЗ имат и входове за нулите. Ще трябва да имаш отделни нулеви шини за всяка групова ДТЗ. Аз бих ползвал отделни ДТЗ и АП, защото могат да се подменят по отделно, а комбинираната си заминава на цяло. Купи си качествено табло не турски боклици, че са слаби.

Това което се предлага на българския пазар не е върха на сладоледа дори и сред марковите пластмасови. Сред пластмасовите има и хубави, но видях в Германия с какво работят.
Ползват пластмасови табла с метален капак и метална рамка. Капакът и рамката могат да се нагласят според дебелината облоцовката. Вратата се обръща лява/дясна. Започват от 12 модула нагоре. При тях са задължителни такива. В България трябва да се питат дистрибутори на Moeller или Geyer.
casio - специалист
PCL82 написа:
Само с гребени няма да минеш, ще трябват и мостчета. Все пак ДТЗ имат и входове за нулите. Ще трябва да имаш отделни нулеви шини за всяка групова ДТЗ. Аз бих ползвал отделни ДТЗ и АП, защото могат да се подменят по отделно, а комбинираната си заминава на цяло. Купи си качествено табло не турски боклици, че са слаби.

Това което се предлага на българския пазар не е върха на сладоледа дори и сред марковите пластмасови. Сред пластмасовите има и хубави, но видях в Германия с какво работят.
Ползват пластмасови табла с метален капак и метална рамка. Капакът и рамката могат да се нагласят според дебелината облоцовката. Вратата се обръща лява/дясна. Започват от 12 модула нагоре. При тях са задължителни такива. В България трябва да се питат дистрибутори на Moeller или Geyer.
Това в червения цвят не го бях обмислил, може би така ще направя.Тука за турско производство хич не говорим.Иначе мерси за ценните препоръки.
mirk - майстор
Слагай отделно дтз и АП че на предпазителите им дават да работят нормално само три изключвания при максималните токове, за три къси съединения и ще сменяш не АП за 4лв а ДТЗ за 50 ако са комбинирани. Ако са два кръга нулите могат разбира се да се усучат и да се пъхнат в клемата на ДТЗто но при повече сигурно ще ти трябва и изходяща нулева шина например с 3-4 клеми, има такива изолирани изцяло и спокойно могат да се пъхнат някъде отстрани без да пречат.

Нагледно как се прави да изглежда добре http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=21867
laary - специалист
PCL82 написа:
Само с гребени няма да минеш, ще трябват и мостчета. Все пак ДТЗ имат и входове за нулите. Ще трябва да имаш отделни нулеви шини за всяка групова ДТЗ. Аз бих ползвал отделни ДТЗ и АП, защото могат да се подменят по отделно, а комбинираната си заминава на цяло. Купи си качествено табло не турски боклици, че са слаби.

Това което се предлага на българския пазар не е върха на сладоледа дори и сред марковите пластмасови. Сред пластмасовите има и хубави, но видях в Германия с какво работят.
Ползват пластмасови табла с метален капак и метална рамка. Капакът и рамката могат да се нагласят според дебелината облоцовката. Вратата се обръща лява/дясна. Започват от 12 модула нагоре. При тях са задължителни такива. В България трябва да се питат дистрибутори на Moeller или Geyer.
Колега Би ли пояснил какво значи отделни нулеви шини за всяка ДТЗ, нали НУЛАТА Е една?
kernel_daemon - помощник
След всяка ДТЗ излиза фаза и нула. Фазата я пускаш към АП които отговарят за съответните кръгове, а нулите на тези кръгове към нулата идваща от ДТЗ-то.
Пример имаш 2 ДТЗ. Еднат за бойлера, а другата за контактите в стаите.
1. Бойлера го връзваш към фазата и нулата идващи от едната ДТЗ
2. Нулите на стаите ги връзвъш към нулата от втората ДТЗ, а фазата я пускаш през АП за всяка стая (примерно).

Номера е да не вържеш фазата от едната ДТЗ към нулата от втората ДТЗ.
Нулата преди ДТЗ-тата е обща за всички ДТЗ-та и всички кръгове които не минават през ДТЗ.
stefan_gb - специалист
С други думи казано - в дефекнотоковата ти влизат проводници L - N и излизат L - N като последните захранват съответно токовия кръг за които е предназначена дефекнотоковата . Тази изходяща нула е само за този токов кръг и съответно за тази фаза.
Пример искаш да захраниш 4 контакта от тази дефекнотокова - на четирите контакта нулите идват на една нулева шина и тази шина се свързва с по голям по сечение проводник с дефекнотоковата към извода и N /тои е симетричен на входа N/. Моста от шиничката до ДТЗ го направи примерно с 6 квадрата проводник като задължително ако е ПВА-2 трябва да се кербоват накраиници. Ако го направиш от ПВА 1 стягаш здраво като правиш ухо накрая на проводника и го сгъваш в обратна посока примерно 10мм.
Това беше пример естетвено .
Същото важи ако имаш 4 токови кръга с по хикс контакти, просто нулите на тези токови кръгове за да не се усложнява /механично и електрически/ връзката се прави с клемна шина и шината се захранва от дефектнотоковата.
gecata82 - специалист
torbalan написа:
за кабела дето питаш - да, може до таблото ти да идват два кабела, а след него да направиш инсталацията трипроводна...
Колега опитвам се да те разбера и не мога. Не съм толкова добър по ДТЗ ,но си направих един експеримент. Направих това което ти казваш че няма значение до таблото двупроводна инсталация а след това до консуматорите трипроводна . Ха сега познаи какво се случи- нищо освен че не можеш да включиш никакъв уред защото ДТЗ-то пада веднага.След като си закачих и третото жило от захранването ДТЗ то не пада. Та мисълта ми е да ми обясниш твоята теория как да стане, защото аз до колкото знам за да ти действа ДТЗ трябва да имаш три проводна инсталация и при връзването на таблото да няма нули и земи на едно място, разбира се за тези кръгове които минават през ДТЗ.
Ники274 - специалист
Тази схема намерих из форума,на колегата ozzy
Описана е за един контакт,но важи и за табло с двупроводна инсталация на входа.

Прикачен файл

.jpg
.jpg (3.72 KиБ) Видяна 6172 пъти

Тема "Монтиране на ДТЗ и дали си заслужава?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: