• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
PCL82 - майстор
Имай предвид че 3/4" има вътрешен диаметър 20мм, а медна тръба 18мм има вътрешен диаметър 16мм. За да не затормозяваш циркулацията сложи тръба 22мм, което има вътрешен диаметър също 20мм. Загубите на налягане са пропорционални на квадрата на скоростта на водата, което значи, че от диаметър до диаметър има съществена разлика.

Така по груби сметки от дедените от теб данни има възможност да докараш мощност до 4Квт при температурна разлика 20 градуса между двете тръби стига да си много пестелив в чупките (до около 4-6 дъги при 22мм тръби.). При повече дъги мощността ще падне но пак ще е достатъчна предполагам.
Borizanov - специалист
А литрите... все ми се иска да са към 120....
naskov - майстор
PCL82 написа:
naskov написа:
При бойлер с мантел няма да имаш проблеми. Медна тръба ф 18 ще ти свърши работа за тези литри.
Не става така да гледаш в тавана и да кажеш че тръба 18мм ще свърши работа.
Като давам съвети обикновено съм ги прилагал :idea:
filmatoplo - майстор
Най елементарно правило без да се бъркам в мненията -колкото е фито на серпентината -с толкова го захранвайте :wink:
mityom - специалист
ами аз ползвам вертикален 200л с 2 серпентини на самотек и нямам проблем, можеби не работи на 100% но работи добре, но при мен бойлера е на около 10м височина над котела и от 2 цола от котела стига на 1/2 до бойлера и е закачен на щранга на баните където има 1 радиятор сега. Забелязал съм, че когато водата в бойлера е над тази на отоплителната система или равна циркулация няма, което е добре
Borizanov - специалист
filmatoplo написа:
Най елементарно правило без да се бъркам в мненията -колкото е фито на серпентината -с толкова го захранвайте :wink:
Даамм..... май така ще стане - намерих спецификациите на бойлера който искам... 3/4'' е входа на серпентината, е входа на мантела (ризата) е 1/2''...... ха сега де...
Денивелацията от средата на бойлера до средата на котела е 1 метър. Сега въпроса е дали ще стане номера с 1/2".....
PCL82 - майстор
1/2" вече е доста тясно сечение, при 1 метър височина. На прима виста може да очакваш мощност около 1800Вт при температурна разлика 20°, което е доста малко и ще трябва да чакаш. При по-голяма температурна разлика ще получиш по-голяма мощност, но това е вредно за котела, защото създаваш напрежения в метала и риск от конденз.


Дори да пуснеш по широка тръба, за да имаш по-малки загуби от тръбите, се получава че стеснението изяжда всичкото налягане (ако целим 3кВт).

Ще излезе, че вместо мантела, серпентината на 3/4" ще е по-подходяща ако бойлерът е вертикален и можеш пак да постигнеш денивелация 1 метър.
filmatoplo - майстор
Без да елизам в подробни разчети-при термосифонните комплекти които монтирам на Сънсистем -бойлера е с мантел хоризонтален със 1/2 изводи , медните тръби за 200 литра са фи-18 и за 300 литра фи-22 . Между топлия изход на панела и топлия входа на мантела има 55 санта разстояние , от долния край на мантела до долния студен край на панела разстоянието е 2 метра и 20 санта под наклон 35-40 градуса.Татрамат бойлерите имат изводи на мантела дори 1 цол по спомен да не беше и повече.
  • 1
  • 2

Тема "Свързване на бойлер към котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: