Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vvk79 - специалист
Споко няма други консуматори -само оперативни .Само тези два двигателя са основното ,но ми кажи как го определи това 35А и защо от фирмата производител дават настройка на защитата 58 А.
Няма проблеми при пускането ,само че при претоварване ми изключва главната защита а не защитата на самия двигател! Което ме навежда на мисълта че нещо не е правилно или едната или другата!
mirk - майстор
Дава толкова щото е сметнала че двигателя не трябва да се претоварва.

Голяма каша я вижте за кво става въпрос

Изображение
Изображение
Изображение


Някой да има още разбрал-недоразбрал :wink:
vvk79 - специалист
Благодаря на колегата Мирк за теорията , на теория на всички ни е ясно но напрактика става нещо друго, Четох четох доса внимателно и стигам до следните изводи. Щом меря че тока при някакво си натоварване е около 35А в триъгълника по законите на кирхов би трябвало да ми даде 70 в линейните проводници или тук нестоят точно така нещата. и щом защитата ми е зададена на 58А значи мотора не ми е напълно натоварен и при пълно натоварване в линейния проводник 120А ли ще имам защото тогава настройката на 80А на главния прекъсвач няма как да издържи! като прибавим и 9 А от другия двигател би трябвало да станат 130 А .
Аха сега сам си отговарям на въпроса значи при пълно натоварване при работа в риъгълник ще имам 58 А ,което ще рече не по две а по 1.73 в линейния което ще рече 98 А + 10А от другия двигател 110 А е значи при всички случаи тази настройка от 80 на главния е грешна. Така ли е?
moimoimoi - майстор
грешна е :lol: слагай на 125 ампера и прочети пак теорията от мирк
iavord - специалист
Правилни са заводските настройки.
F.1.1 е термична защита и тя трябва да си е на 58 А
Q1 е термомагнитна - при студен старт позволява за около 30-50 секунди ток 2 пъти над настроечния - т.е. в случая 160А.

Друг е въпроса за претоварването - при установен режим на работа Q1 загрява и времето за изключване при претоварване спада значително.
При относително кратковременни претоварвания е нормално F.1.1 да не успее да загрее достатъчно, за да изключи.

А, отделен въпрос е защо се претоварва машината по време на работа - след като германеца е сложил такъв мотор, не би следвало при нормална работа да има проблеми.
vvk79 - специалист
Е аз искам да изключва защитата на самия двигател както би трябвало да бъде логично а не да ми спира цялата машина. Иначе се губи смисъла и от аварийната лампа която са я сложили да ми светне когато изключи защитата на двигателя а не да ми спре тока на цялото табло!
Я разяснете по подробно термомагнитна какъв е принципа явно е нещо от това няма съгласуване на защитите или както му казват - каскадиране
moimoimoi - майстор
батка да го обесня по подробно , :lol:
главната ти защита е сложена на 80 ампера
на двигателя защитата ти е на 58 ампера, само че тя мери половината ток,т.е. за да изключи тя трябва тока към двигателя да стане 58x2=116 ампера
е сега разбираш ли защо ти изключва главната защита а не тая на двигателя
двигателя номинално максимално може да черпи 98 ампера,половината на това е 49 ампера,термичните защите се слага от 1.1 до 1.2 от номиналния ток ето защо на теб защитата ти е сложена на 58 ампера 49x 1.2 прави 58.8 ампера
аз за това ти обеснявам да си настоиш главния прекъсвач на 125 ампера или там колкото е максималната му стойност

от завода производител са си настроили термичната,направили са проба на празен ход,съответно машината не е натоварена и при производителя всичко е било наред
ти я взимаш машината ,натоварваш я и ти изключва главния предпазител
ок :?:
vvk79 - специалист
Е това исках да чуя бе Батка че германците нещо са сбъркали а не да ме изкарват мен луд. Защо не го написа още в началото това и аз съм на същоо мнение само че нали знаеш щом го е правил германеца би трябвало всичко да е наред. Затова исках тук да се разбере истината!
Както писах по нагоре аз вече сглавнта я увеличавах два пъти по 10 А ако пак изключи тя а не на двигателя ще я давам вече на макс че ми писна. Браво моймоймой - Данчо
Тук мисля че съм казал същото: на 58А значи мотора ми е напълно натоварен и при пълно натоварване в линейния проводник 120А ли ще имам защото тогава настройката на 80А на главния прекъсвач няма как да издържи! като прибавим и 9 А от другия двигател би трябвало да станат 130 А . Сбъркал съм едно не
Ето и първата консттация при 50А на двигателя и 100А на главния сработи на двигателя. Сега увеличих на 56А на двигателя.
iavord - специалист
По схема дават, че предпазителя на захранващата линия е 100А. Като настроиш моторната защита на 100А кой от двата ще изключи по-бързо?
Пак казвам - има причина да го направят така.
При 58А ток на двигателя фазния ток не е х2, а в случая е 100А. Ако се гледа характеристиката на една моторна защита (шнайдерска да речем) се вижда, че при ток 1.2-1.3 пъти настроечния може да работи неограничено време. Т.е. тая настройка от 80А е наистина на границата, но явно хората се презастраховат.
Казваш, че при работа тока на мотора е около 35А, значи фазния е около 60А.
vvk79 - специалист
В крайна сметка моя въпрос беше на колко ампера трябва да бъде настроена защитата по принципната схема която аз посочих в първия пост защита КК1. След разяснения се оказва че трябва да бъде настроена на следната стойност -Номиналният ток на двигателя разделен на корен от три (1.73) . В моя случай на табелката на двигателя дават номинален ток 104 А разделено на 1.73 прави 60 А.
Мисля че ясно се вижда че главната защита няма да издържи при натоварване (съгласен съм че вного зависи и от настройките и характеристиката на защитата) Тази е NZM7-125N на Moeller

Тема "Защита на двигател при превключване звезда триъгълник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: