Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Justy - майстор
PCL82 - както винаги си прав - две фази на 180 градуса и неутрала -това напълно обяснява ситуацията. А защо хакат на двете фази предпазители - при консуматор на 220 волта ако изтрещи единия - уреда ще остане под напрежение :?
Palawnik - специалист
Помислете малко! Какъв е принципа на действие на ДТЗ? Какво следи? Как го следи? И в крайна сметка какво значение има дали е на една фаза и нула или на две фази? И сами ще стигнете до извода, че няма никакво значение дали еднофазна ДТЗ е вързана между фаза и нула или между две фази. Важното е тока който преминава да е един и същ, а напрежението няма никакво значение, както няма значение и каква е фазовата разлика между тока и напрежението.
PCL82 - майстор
На въпроса на Justy при две фази слагат двоен автоматичен прекъсвач(ръкохватките на двата са съединени) и ако единият изключи , изключва и другия. Нали при трифазните мрежи се слагат тройни прекъсвачи пак със същата идея. Ако пук са стопяеми предпазители и изгори само единият, пак уредът няма да е под напрежение, защото корпусът е заземен и не тече ток на късо съединение. Ако уредът е двигател- ясно може да му изгори някоя намотка.
petrov_be - специалист
Palawnik написа:
Помислете малко! Какъв е принципа на действие на ДТЗ? Какво следи? Как го следи? И в крайна сметка какво значение има дали е на една фаза и нула или на две фази? И сами ще стигнете до извода, че няма никакво значение дали еднофазна ДТЗ е вързана между фаза и нула или между две фази. Важното е тока който преминава да е един и същ, а напрежението няма никакво значение, както няма значение и каква е фазовата разлика между тока и напрежението.
благодаря най сетне някой да ми отговори на вапроса
Justy - майстор
PCL82 написа:
На въпроса на Justy при две фази слагат двоен автоматичен прекъсвач(ръкохватките на двата са съединени) и ако единият изключи , изключва и другия. Нали при трифазните мрежи се слагат тройни прекъсвачи пак със същата идея. Ако пук са стопяеми предпазители и изгори само единият, пак уредът няма да е под напрежение, защото корпусът е заземен и не тече ток на късо съединение. Ако уредът е двигател- ясно може да му изгори някоя намотка.
Предположих, че ще се прави с двоен автомат. Но да си кажа честно с релейно контакторни схеми не се занимавам от 20 години. Даже символиката и означенията, които се използват сега ме карат доста да гадая. Например ДТЗ - предполагам, че става дума за токова защита. Когато работех в Заводпроект и ЦМИ използвахме АТ3, който си е трифазен. Дори когато се използва само една фаза и тя претовари - изключват и трите вериги.

Тема "как се връзва ДТЗ ако има 2 фази по 110волта и земя" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: