Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
eurogas - специалист
Всичко мерих, няма верига между клемите от контакта и корпуса, генератора има две работни намотки, те са свързани помежду си с мостче ( бял и жълт цвят ) , на другите им два края (червен и зелен цвят ) има точно 210 волта, това напрежение се подава директно към клемите на изходящите контакти като преди това минава през бушони, един общ 25А и след него два по 17А за всеки контакт.

Предполагам е предвиден вариант да се демонтира моста и да работи на 110 волта за USA, заземителната клема на контактите ( жълто-зелен цвят) е свързана директно към корпуса на машината и е предвидена клема за допълнително външно заземяване на уреда.

Току що местната енерго група от ЧЕЗ го мериха един час в работещо и загасено положение, накрая казаха да го връщам в Бош докато е нов, според тях няма как да се ползва при двупроводна домашна мрежа със занулени контакти.

Направих си труда да звънна на всички сервизи Бош в страната, повечето сппециалисти твърдят че всички генератори на Хонда били такива с плаваща фаза, и клиенти им си решавали проблема като заземят единия работен изход, но те като сервиз не го препоръчват ???

Ето снимки на кутията.

Прикачен файл

11.JPG
11.JPG (165.89 KиБ) Видяна 11174 пъти

Прикачен файл

22.JPG
22.JPG (170.05 KиБ) Видяна 11174 пъти

Прикачен файл

33.JPG
33.JPG (139.95 KиБ) Видяна 11174 пъти
Последна промяна от eurogas на чет дек 09, 2010 9:18 pm, променено общо 1 път.
dobcho_vn - специалист
Ам какво значи "плаваща" фаза, ако може некои по-учен да каже.
Иначе, ако е като си мисля аз, а именно да не знаеш на 100 % кое фаза кое нула, значи наистина не може да се ползва във вкъщи с занулени контакти, защото в един момент може да се появи фаза там дет не трябва и да стане лошо.И той заради това си е полеви, защото повечето ел.инструменти са с двойна изолация и не са "шуко" щепсел.И в тоя ред на мисли верно, че не е препоръчително да заземяваш работна точно, щото не му знаиш потенциала-като е нулев, тъй може да стане фаза и бог да го прости генератора.
PCL82 - майстор
Виждам, че добре се ориентираш. Аз от снимките не успях да проследя къде отива жълто-зеленият кабел от контактите. Явно е както казваш-директно на болт към корпуса. Тогава положението не е страшно-няма нужда да го връщаш, ако си доволен от качеството на напрежението, шуна и разхода на гориво.

Имаш точно плаваща маса или схема на заземяване IT. Това значи, че ако стане пробив във някай уред първоначално не се случва нищо. Просто едната клема на контакта се свързва към заземяването.
Дори да не си сложил заземителен кол при къси кабели ток няма да те удари. Едва ако се получи втори пробив към другата клема ще стане късо и предпазителят ще изключи. Заземяването служи да изравни потенциала на корпусите спрямо земя, за да не възникнат разлики и да ограничи допирното напрежение повреме на късо.



При вариант 2 синият кабел се свързва към нулевата шина на таблото, а заземителният към заземителния болт на таблото или към друг болт от нулевата шина. Не бива двата да са свързани под един и същи болт!

При вариант 1 се ползва щепсел за фазата, а нулата и земята се взимат от заземителния болт на генератора. Вътре в него се прави мост между червените проводници и корпуса. Този вариант не е за препоръчване, защото опроводяването не е издържано. Би трябвало да се направи с твърда връзка в генератора, а не със щепсел!

Прикачен файл

Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (40.28 KиБ) Видяна 11089 пъти

Прикачен файл

Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (33.7 KиБ) Видяна 11090 пъти
Последна промяна от PCL82 на вт дек 07, 2010 5:18 pm, променено общо 3 пъти.
eurogas - специалист
Много благодаря на PCL82 за точната информация, явно ще си ползвам генераторчето, харесвам си го разбира се, направил съм му отлична къщичка със всички възможни екстри, ще си го ползвам с удоволствие.

Жълто зеления кабел от контактите отива на корпуса на машината, а самата метална рамка върху която стои машината си има предвидена клема за евентуално заземяване, още веднъж благодаря за отговора !!! :yawinkle:
eurogas - специалист
Още нещо искам да разбера, попитах в Киров Бош дали имат стандартен генератор със фаза и нула който да може да се свърже като AVR без преустройства по него, като нямам нищо против да бъде и трифазен.

Те ме убеждават че всички генератори на Хонда имат същото свръзване като на моя модел, със плаваща маса , възможно ли е това ?

И още нещо не ми е ясно, дали няма да има проблем с телевизорите, този полеви генератор не го препоръчват за TV и компютри, за по-чувствителни консуматори от Хонда препоръчват EU-серия и EM-серия http://www.hondapowerequipment.com/prod ... =home[url]

От Киров споменаха че специално за TV и компютри трябва да ползвам и UPS заедно с генератора, за да поизглади малко параметрите на електричеството, тоест генератора директно за телевизори нестава, или може би някакви стабилизатори трябва да сложа, нямам идея ?
kabel96 - специалист
Колегата PCL82 много добре ти е обяснил как да го свържеш.Тия от магазина явно нищо не разбират.Генератора става за телевизори от по съвременните нямаш проблем те работят от 90-260 волта. но точно този тип генератори не става за работа през юпс.Постояно го кара да включва и изключва.Също така не става за консуматори с накъсо даден ротор ще ти гърми Кондензатора или много ще грее генератора.Тези от EU серията си имат вграден електронен инвертор и са по качествени като напрежение но са с малка мощност и голяма цена.
eurogas - специалист
Ок, благодаря Ви, днес ще монтирам и ще направя пробите. :yawinkle:
eurogas - специалист
Изненадващо за мен, по предложение на Киров-Бош сменихме монофазния генератор с трифазен синхронен ECT-7000 http://www.kirov.net/?cid=695&pid=3461 имам си три фази, имам си нула, трансформаторно регулиране, заземих го към специално забития земен кол..... както си трябва.

Специалистите техници от сервиза на Бош-Киров, както и продавач-консултантката им бяха изключително любезни, препоръчаха този модел като подходящ за моя случай, доплатих смешно малката разлика между цените на двата уреда, и утре най-после ще правя проби.

Както си му е реда, за добре дошъл първо го разглобихме, пък после всичко останало, ето как изглежда ел. таблото на новия трифазен генераатор.

Прикачен файл

88.JPG
88.JPG (176.47 KиБ) Видяна 11171 пъти

Прикачен файл

99.JPG
99.JPG (158.6 KиБ) Видяна 11172 пъти
Последна промяна от eurogas на ср яну 05, 2011 1:44 pm, променено общо 3 пъти.
vvk79 - специалист
Само да попитам при вариант 1 от къде ще дойде нулата?
PCL82 - майстор
vvk79 написа:
Само да попитам при вариант 1 от къде ще дойде нулата?
при вариант 1 жълто-зеленият проводник между генератора и таблото се явява комбиниран PEN проводник. Захранването минава през синьото мостче, през въпросния проводник и след като вече е заземен може да се нарече "нула". В обратна посока от заземителния кол при таблото до самия генератор въпросниат проводник заземява корпуса на генератора и те предпазва, ако стане отечка в генератора.

Тема "Как да свържа генератор Honda към домашната мрежа ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: