Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
PCL82 - майстор
За да си сигурен, че камъкът не е в твоята градина провери дали, не е пробил нагревателят на твоя бойлер. Измери консумацията му.

Предпазителят правилно ли е оразмерен според консумацията на бойлера? Да не е подсилван или 25А?

Системата на бойлер със щепсел е много рискована. Айде за бойлер 2кВт иди дойди, но за 3кВт е проблем.

Шуко контактите са предвидени за продължително натоварване до 10А и кратковременно 16А. Всички уреди, които дърпат между 10 и 16А и фабрично са със щепсел работят кратковременно. Има родни изключения като печките Диана, но те затова топят контакти!

Подмени контакта с извод за твърда връзка!
LazarGanev - "Велик майстор"
Това с греенето на меките връзки е често срещано и аз също предната неделя имах същите главоболия с бойлера на майка ми. Измерих напрежението между нулата и водопровода (метални тръби) - оказа се 3 волта - нищо работа според мен, ама прави проблеми. Забелязах, че само горещата връзка грее и предполагам, че това е заради пластмасовия възвратен клапан на студената вода - служи като диелектрик. Дойде ми на акъла да пробвам да вържа бойлера с ППР, ама нямах готовност, затова само вързах нулата към водопровода за да премахна потенциала, но мисля да продължа и да направя ППР свързване на бойлера.
PCL82 - майстор
LazarGanev написа:
Това с греенето на меките връзки е често срещано и аз също предната неделя имах същите главоболия с бойлера на майка ми. Измерих напрежението между нулата и водопровода (метални тръби) - оказа се 3 волта - нищо работа според мен, ама прави проблеми. Забелязах, че само горещата връзка грее и предполагам, че това е заради пластмасовия възвратен клапан на студената вода - служи като диелектрик. Дойде ми на акъла да пробвам да вържа бойлера с ППР, ама нямах готовност, затова само вързах нулата към водопровода за да премахна потенциала, но мисля да продължа и да направя ППР свързване на бойлера.
Мерил си напрежението навярно при изключен бойлер? При включен бойлер картинката може да е съвсем друга. Най-добре с едни ампер клещи да се измери тока през водопровода. Меренето на напрежение при разкачено заземяване, може да е опасно!

Не мисля че разделянето на бойлера от метален водопровод с изолиращи части е правилно. Нопротив щом и двете могат да се пипнат трябва да са с изравнени потенциали!
PCL82 - майстор
Който няма под ръка амперклещи, може да вземе една две отоплителни печки и да докара мощност 2-3кВт. Например две печки Лъч едната с включени два реотана, другата само с единия ще дадат 3кВт, колкото е бойлера, за да е реално измерването.

Включват се двете печки в разклонител, а разклонителя се свързва с лустерклеми или контакт към кабела на бойлера, който е откачен от него.
Мери се напрежението между фазата и нулата при самия кабел на бойлера, със и без товар. Разликата не трябва да е повече от около 6 волта.

Мери се под товар напрежението между нулата на кабела на бойлера и нулата на контакт от друг кръг също и към тръбите. Мери се изолацията на бойлера.
gecata82 - специалист
съгласен съм с колегата PLC 82, но при мой познат имах следната случка- "майсторите" които са правили инсталацията са пуснали нулата по черното жило на кабела и съответно меката връзка направо се пръсна, а другият момент е - сещам се че са ми казвали че ако дръпнеш едно ПВА от металните тръби до АТ и сложиш допълнителен предпазител за да прекъсваш нулата можеш да крадеш ток ако си със старите електромери, но не съм го пробвал.
PCL82 - майстор
Това с краденето на ток чрез нула от водопровода са пълни глупости.
Нулите на всички са едни и съши, а електромерите мерят тока само във фазта. Нулата влиза в тях само за да измерят напрежението.

Даже в много 8 етажни сгради с общо електромерно табло при входа през етажните кутии минава общ нулев проводник със сечение около 70мм2 и до всеки апастамент нулата се взима с токова клема. Само фазите са отделни и идват от електромерите.

Аман от недоразбрали простаци и вързали се на някой правещ се на интересен по руски форуми.

Като в един момент като се подменят тръбите на блока с пластмасови и някой ще изпищи-лошото е, че не е задължително този който си мисли че краде!
LazarGanev - "Велик майстор"
PCL82 написа:
Не мисля че разделянето на бойлера от метален водопровод с изолиращи части е правилно. Нопротив щом и двете могат да се пипнат трябва да са с изравнени потенциали!
Добре, съгласявам се, а какво ще кажеш тогава за точно обратния подход - да подвържа бойлера с медна (или друга метална) тръба? Идеята ми е, че оплетката на тези гъвкави двъзки хем е тоководеща, хем пък не издържа на тока през нея и затова стават проблемите. Не съм видял досега някой с твърда стоманена връзка да се оплаква
darken_nz - специалист
Там е пробемът, лазаре, че не е препоръчително при двупроводна мрежа да се свързва нулата към тръбите, защото ще те поплесва от време на време тока, а да се захранваш от тях (направо няма да коментирам идеята)
И не случайно двупроводната ситема създава най-много смущения при електрониката (има утечки по корпусите)
Аз и при трипроводна пак ще предпочета да си набия мои заземители.
mirk - майстор
LazarGanev написа:
***
Добре, съгласявам се, а какво ще кажеш тогава за точно обратния подход - да подвържа бойлера с медна (или друга метална) тръба? Идеята ми е, че оплетката на тези гъвкави двъзки хем е тоководеща, хем пък не издържа на тока през нея и затова стават проблемите. Не съм видял досега някой с твърда стоманена връзка да се оплаква
Точно обратното, най добре с ППР и нямаш проблеми, връзки дори с PEX/AL/PEX с метални адаптери дават също добра изолация, при мен в къщи са такива и на двата ми бойлера. Правил съм си опити като меря изолационното съпротивление между бойлера и втория адаптор с мегер ми показва стойности извън обхвата. Така че и половин метър такава тръба дава добро изолиране. Целта на тръбите е да доставят вода а не да заземяват бойлера :wink: за тази цел си е предвиден кабела, който трябва задължително да бъде с трето жило. И това не е измислено сега от някой решил се да се прави на модерен, това изискване си е още от време оно. Ето една снимка на инструкция на стар български ключ на бойлерно табло където се вижда че към бойлера се подават три кабела а зануляването е преди ключа.
http://store.picbg.net/pubpic/EE/62/54a ... 53ee62.jpg

При съществуване на локално заземяване на бойлера например с тръбите е възможна ситуация при лоша нула в главното табло цялата инсталация в къщата да взима нула през зануляването и заземяването на бойлера и ето ти проблем с прегорели меки връзки, прегорели нули и други подобни гадости.
LazarGanev - "Велик майстор"
darken_nz написа:
Аз и при трипроводна пак ще предпочета да си набия мои заземители.
Съгласен съм darken_nz, но ако си в къща. Искам да намерим оптимален вариант за един средностатистически апартамент в жилищен блок, където нямаш възможност да си набиваш сам заземители. Инсталацията дали е двупроводна или трипроводна няма голямо значение, заюото дори и при трипроводната, нулата и земята са вързани някъде заедно - дали в самия бойлер, дали в някое табло - не е от такова значение. Ясно, че трябва да се вземат мерки за подобряване на заземяването, но там трябва да се действа с домсъвета, а това е мудно. Интересува ме какво е по-добре да се направи на момента, ако има разлика в потенциалите на нулата и водопровода - дали да се изолира бойлера с диелектрични връзки, както споделя и mirk или пък да свържат бойлера и водопровода с кабел или тоководеща връзка, но не тези гъвкавите с оплетка, защото оплетката прегаря?

Тема "искрене при откачане на нулата на бойлера" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: