Всички имаме коли, нали ?
новия12 - специалист
привет колеги... колата е клио 2001- 1.9д . от няколко дена ми прави впечатление че лампичката за еърбага не загасва в правилната последователност след запалване - загасва и светва когато и скимне.
и от вчера вече си свети постоянно ...
та въпроса ми е - какво може да се е случило - къде е проблема - и как да се пробвам да го отстраня ...????
то не че е болка за умиралка де ....то жената си я кара... :lol:
Johny - майстор
Лош контакт някъде в куплунзите. Компютъра отчита някакво електрическо съпротивление на пиротехниката и когато го няма, светва лампата. Открий съединителя и напръскай клемите му със спрей за контакти. Понякога помага и само почистване със спирт.
Bechev - специалист
При мен имаше същият проблем(Fiat Punto S)оказа се прекъснат лентовия кабел.
stan_slav - специалист
Само с диагностика на компютър може да се реши проблема, дори и да намериш къде е проблема и го решиш, без изтриване на грешката с диагностична апаратура няма да угасиш лампата.
torbalan - Дървен философ
и като не изтрие грешката - какво от това ?
stan_slav - специалист
torbalan написа:
и като не изтрие грешката - какво от това ?
Лампата остава да свети и системата не функционира, поне не е гарантирано задействането и при необходимост. По никакъв начин няма да разберете дали има и друг проблем.
Johny - майстор
stan_slav написа:
Само с диагностика на компютър може да се реши проблема, дори и да намериш къде е проблема и го решиш, без изтриване на грешката с диагностична апаратура няма да угасиш лампата.
Може за някои модели и марки да е така, но..... дали случаят е такъв?
На моето Пежо имам същият проблем за страничната възглавница. Установи си, че проблема е в куплунга под седалката. Докато беше гаранционна пет пъти го оправяха и накрая по техни думи го запоиха. След време пак започна да светва лампата и изгасва, като размърдам въпросната спойка. Не зная какво са запоявали /аз мога да запоявам по-добре от тях/, но ще проверявам напролет. Никаква греша не са чистили от компютъра, защото явно там не записва нищо.
stan_slav - специалист
При всеки производител е различно, но повечето са се презастраховали в това отношение специално за еърбеците - все пак от сигурността на тази система зависи живота ви при удар, а недай си боже да се задейства еърбег без необходимост. Опел изискват изтриване на грешките за да се загаси лампата, която светва понякога дори и от слаб акумулатор. БМВ и Мерцедес също го изискват. Повечето модели от VAG също го изискват. Всички италиански автомобили също - имах случай при един Фиат - свалих арамтурното табло, дадох на контакт както е откачено и след като го сглобих си светеше лампата. Контролера е открил че липсва индикацията и е отчел грешка. С френските производители съм имал по-малко наблюдения как се държат, но винаги е по-добре да има възможност да се закачи на диагностика. Все пак от това зависи нашата сигурност на пътя.
torbalan - Дървен философ
stan_slav написа:
torbalan написа:
и като не изтрие грешката - какво от това ?
Лампата остава да свети и системата не функционира, поне не е гарантирано задействането и при необходимост. По никакъв начин няма да разберете дали има и друг проблем.
това, като го пишеш - сигурен ли си...
щото аз съм сигурен, че не е така (поне за моя ситроен)...

лампата свети, когато има неизправност в системата...

грешките се записват в паметта на компютъра, за да може в сервиза да ги видят, дори повредата да е отстранена...
лампата не се гаси с триене на грешките, а с отстраняване на причината...

Тема "въпрос за еърбаг" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: