• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
whitewinter - помощник
Здравейте на всички във форума. Въпросите ми се отнасят до тема която е доста дискотирана във форума, но на мене така и не ми се изясниха някой неща напълно. Така, че за да избистря всичко.
Аз само не разбрах какви са тия двигатели звезда триъгълник 380/660 волта. Какво е това напрежение 660 волта и къде се използва и за двигатели с каква мощност. Как може един трифазен двигател да работи на 660 волта като трифазното е 380 :? . Освен ако това не е за пускане на мощни електродвигатели при което се преобразува напрежението и му се подава 660 волта за номинално напрежение триъгълник. И какъв би бил ефекта ако такъв двигател работи на звезда 380 волта. Или звездата се използва само за пускане, което се явява някакъв вид облекчено пускане, при което и момента на двигателя и тока е по малък, след което се обръща след развъртането в триъгълник с напрежение 660 волта. Нещо това с 660 волта не го разбрах при условие, че напреженията са 380 и 220 волта.
Другото което ме интересува е ако на табелката пише примерно звезда/триъгълник 220/380, това означава, че двигателя е предназначен да работи само на 380 волта в триъгълник , а звездата е само за развъртане. Кога един двигател може да работи в звезда на табелката само звезда ли трябва да е обозначено? Ако се използва инвертор (честотен преобразувател) то двигателя работи в триъгълник, но напрежението може да е 220 волта също. Но при това с инвертора при триъгълник двигателя понася по - големи токове които могат да протекат през намотките му?
Удачно ли е пускането на двигател в звезда при условие, че е предназначен да работи в триъгълник, ако се използва за половината от номиналния товар който може да поеме двигателя?
Защо един двигател за да трифазно пускане, намотките му трябва да са изчислени за 660 волта? Толкова много въпроси имам да ви питам, но да не се оливам със всичко наведнъж. А да и да попитам какво е векторен контрол?
moimoimoi - майстор
whitewinter написа:
Здравейте на всички във форума. Въпросите ми се отнасят до тема която е доста дискотирана във форума, но на мене така и не ми се изясниха някой неща напълно. Така, че за да избистря всичко.
Аз само не разбрах какви са тия двигатели звезда триъгълник 380/660 волта. Какво е това напрежение 660 волта и къде се използва и за двигатели с каква мощност. Как може един трифазен двигател да работи на 660 волта като трифазното е 380 :? . Освен ако това не е за пускане на мощни електродвигатели при което се преобразува напрежението и му се подава 660 волта за номинално напрежение триъгълник. И какъв би бил ефекта ако такъв двигател работи на звезда 380 волта. Или звездата се използва само за пускане, което се явява някакъв вид облекчено пускане, при което и момента на двигателя и тока е по малък, след което се обръща след развъртането в триъгълник с напрежение 660 волта. Нещо това с 660 волта не го разбрах при условие, че напреженията са 380 и 220 волта.
Другото което ме интересува е ако на табелката пише примерно звезда/триъгълник 220/380, това означава, че двигателя е предназначен да работи само на 380 волта в триъгълник , а звездата е само за развъртане. Кога един двигател може да работи в звезда на табелката само звезда ли трябва да е обозначено? Ако се използва инвертор (честотен преобразувател) то двигателя работи в триъгълник, но напрежението може да е 220 волта също. Но при това с инвертора при триъгълник двигателя понася по - големи токове които могат да протекат през намотките му?
Удачно ли е пускането на двигател в звезда при условие, че е предназначен да работи в триъгълник, ако се използва за половината от номиналния товар който може да поеме двигателя?
Защо един двигател за да трифазно пускане, намотките му трябва да са изчислени за 660 волта? Толкова много въпроси имам да ви питам, но да не се оливам със всичко наведнъж. А да и да попитам какво е векторен контрол?
в различните държави има различни стандарти ето виж тук http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_powe ... _the_world

напреженията на табелката на двигателя се отнасят линейните стойности на напрежението
ако пише 220/380 триъгълник/звезда то двигателя трябва да работи на звезда,понеже в българия линейното напрежение е 380 волта
линейно е напрежението между две фази!!!
въпросния двигател не може да се пуска звезда/триъгълник в българия
може да работи свързан на триъгълник ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. напрежението между две от фазите да в 220 волта,това означава че фазата спрямо нулата е 127 волта - руский стандарт :partyman:
сега на тия двигатели на който пише 380/660 волта съответно триъгълник/звезда/те могат да се пускат звезда/триъгълник/
работят на триъгълник защото линейното напрежение в българия е 380 волта
на звезда ще работи ако линейното е 660 волта,т.е. фазата е 380 волта спрямо нулата
обяснението
при триъгълник на всяка една от намотките са подадени 2 фази-в началото и края, т.е. върху намотката има 380 волта
при звезда в единия край на намотката има звезден център-почти нула а в другия и край фаза/380 волтова/
и в двата случая върху намотките има приложено 380 волта напрежение, само че в единия случай това е линейно напрежение/между 2 фази/при триъгълник
а в другия случай е фазово напрежение/между фаза и нула/ при звезда
за това има и разлика в токовете между двете схеми на свързване

то стандарт 380 волта фаза май няма, и за това си мисля че двигател 380/660 волта съответно триъгълник/звезда е изчислен за работа само в триъгълник а в режим звезда е само за развъртане

реално двигател 380/660 съответно триъгълник/звезда при пускане звезда-триъгълник на режим звезда се пуска с понижено напрежение-вместо 3 фази по 380 волта се подава 3 фази по 220 волта-това е за кратко време ,за развъртане,при продължителна работа двигателя ще изгори заради високия работен ток
moimoimoi - майстор
whitewinter написа:
Другото което ме интересува е ако на табелката пише примерно звезда/триъгълник 220/380, това означава, че двигателя е предназначен да работи само на 380 волта в триъгълник , а звездата е само за развъртане.
такъв двигател като цитирания от теб "звезда/триъгълник 220/380" няма,
на триъгълника винаги е по-ниското напрежение от двете
т.е. трябва да е звезда/триъгълник 380/220 и може да работи само на звезда в бг.,на триъгълник може ако имаме 3 фази по 127 волта
whitewinter - помощник
Това последното което написа, сигурен ли си, че е вярно или нещо се обърка?
moimoimoi - майстор
възможно е и да съм сбъркал нешо....пиивам бира :drinkers: ,но си мисля че не съм.
при линейно напрежение 380 волта то на двигателя се гледа това свързване което съвпада с 380 волта

вариант 1 : 660/380 волта съответно звезда/триъгълник-работи на триъгълник и може да се пуска звезда/триъгълник

вариант2 : 380/220 съответно звезда/триъгълник - работи само в звезда в бг.

те това са други вариант няма
пп:има двигатели на който има само означение триъгълник съответно 380 волта-предназначен за работа само в триъгълник но може да се пуска звезда/триъгълник

вариант 2 в по често срежан при по маломощните двигатели- с директно пускане


виж тази тема viewtopic.php?f=11&t=28771&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82
whitewinter - помощник
Аз не съм пиян и пак се забатачих яко в тия двигатели, срамота че уча електротехника :-D
Ахам разгледах темата и някой неща се изясниха.
Само не мога да разбера защо слагаш по високото напрежение на звездата. Като при триъгълник напрежението е по високо.
Имали вариант двигателя да е 220/380 съответно звезда/триъгълник при което пускането в звезда е само за развъртане. Но като се замисля по този начин върху намотката в звезда ще е приложено 127 волта. Аз си мислех че така се обозначават електродвигателите. При другия случай 380/220 и руския стандарт ясно двигателя защо може да работи само на звезда. Но ако се използва инвертор с монофазно захранване на изхода му се получава трифазно 220 волта двигателя не може ли да работи така?
При втория вариант 660/380 също е ясно , но си мисля че няма смисал от пускане тука в звезда триъгълник като и при двете напрежението върху намотката е 380 волта и тока няма да има кой знае каква промяна, ше зависи само от съпротивлението на намотката, като при звезда е една, а в триъгълник са две. Имали вариант на двигател 380 звезда 660 триъгълник при това вече можем да говорим да пускане на двигателя звезда триъгълник.
Не трябвали двигателя за да се пуска звезда триъгълник напрежението на звездата да е по малко с корен от три отколкото при триъгълник?
Johny - майстор
whitewinter написа:
При втория вариант 660/380 също е ясно , но си мисля че няма смисал от пускане тука в звезда триъгълник като и при двете напрежението върху намотката е 380 волта и тока няма да има кой знае каква промяна, ше зависи само от съпротивлението на намотката, като при звезда е една, а в триъгълник са две. Имали вариант на двигател 380 звезда 660 триъгълник при това вече можем да говорим да пускане на двигателя звезда триъгълник.
Не трябвали двигателя за да се пуска звезда триъгълник напрежението на звездата да е по малко с корен от три отколкото при триъгълник?
Ами точно това - за да работи нормално в звезда, напрежението трябва да бъде 660В, но тъй като то е 380В, ще работи нормално само в триъгълник. Ако трябва да се намали пусковият ток, ще се
пуска в зведа т.е. при понижено напрежение в/у намотките и съответно по-малък пусков ток.
По-просто обяснение няма на къде.
Ето и две табелки за онагледяване:
Прикачен файл:
user6472_pic366_1240318868.jpg
user6472_pic366_1240318868.jpg (34.05 KиБ) Видяна 6965 пъти
реално двигател 380/660 съответно триъгълник/звезда при пускане звезда-триъгълник на режим звезда се пуска с понижено напрежение-вместо 3 фази по 380 волта се подава 3 фази по 220 волта-това е за кратко време ,за развъртане,при продължителна работа двигателя ще изгори заради високия работен ток
Kолега, работният ток не е по-голям и няма да изгори, но няма да развие номиналната си мощност. Ако няма запас от мощност, може да изгори, но вече поради претоварване, т.е. съпротивителният момент е > от въртящият Мс > Мв
Ето на първата табелка се вижда, че при триъгълник тока е 79А, а при звезда 45,5А.

Прикачен файл

Taбелка.jpg
Taбелка.jpg (85.14 KиБ) Видяна 6965 пъти
whitewinter - помощник
Мерси Джони за изчерпателния отговор мисля, че повечето неща ми се изясниха :yawinkle: Само остана това чудно нещо векторен контрол какво е?
vvk79 - специалист
Ей от тук ще разбереш.
http://engineering-review.bg/engineerin ... 88&id=1008
Надявам се да си разбрал за напреженията. Гледаш къде пише 380 и съответно ще видиш в каква схема да е. Онова с еднофазния инвертор с трифазен изход по 220 би трябвало да стане за двигетели т/з 220/380
whitewinter - помощник
Да това с напреженията стана кристално ясно за което ви благодаря много :) Това за инвертора е така или ти трябва трифазно 220 волта като при руснаците или инвертор който на изхода изкарва 220 трифазно и няма проблем двигателя да работи в триъгълник. В крайна сметка всичко е логично и формулите обесняват всичко, просто човек трябва да се задълбочи малко повече и разбира се знаещи хора които да го насочат в правилната посока :-D Относно векторния контрол сега ще го прочета и ще пиша пак.
  • 1
  • 2

Тема "Електродвигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: