• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
onitbg - напреднал
vata написа:
Колега onitbg що ги мъчиш хората? [-X Защо просто не им сподели че ти самият ги продавш тия панели,каква точно ти е целта? :?: [-X onitbg :arrow: tinotech http://www.tinotech.bg
Целта ми е да обсъдим възможните последствия от подаването на допълнителна енергия според предложените схеми и влиянието от чисто техническа гледна точка върху системата. Коя схема е за предпочитане и защо? Как по-правилно да измерим топлинният добив при различни условия с достъпни средства? Предимства, недостатъци"....такива работи :) Ще се радвам да чуя и твоето мнение.
Ahmakov - специалист
onit <=> tino
Тук искам да поставя въпроса дали от енергийна гледна точка е по-добре:
- да се постави панелът преди или след основният топлообменник и кога ползата от допълнителната енергия ще е по-голяма? ( като се абстрахираме от обезскрежаването и абсолютната стойност на допълнителната енергия)

Най добре, от енергийна гледна точка, е панела да се постави зад климатика, хоризонтално, така че като запалиш огънче върху панела, да топли питата на климатика. Съчките може да ги събираш от Голо Бърдо, там са най калорични и така ще е много по ефтино.
2v6 - майстор
onitbg написа:
Дай идея какви параметри да проследявам така че да се получи най-точна картина. Сега идва застудяване и ще е удобно да направя измервания - дневни и нощни. .... А в случая панелът нощем просто не се размразява - ефектът естествено се изразява в това че Твх-Тизх се намалява до около 2градуса най-често.
Достатъчни са електрическа мощност, температура на вход и изход на въздуха през вътрешното тяло.
Прави се замерване при включен панел. След това панела се байпасира, изчаква се 5-6 минути да се балансира новия режим и се замерва новата температура на изход от вътрешното тяло (входящата трябва да е същата). Така може да се разбере с колко % се увеличава получената топлинната мощност, при дадени останали еднакви условия (външна температура, влажност, вътрешна температура, скорост на вентилатора...).
ba6ticata - специалист
Желая да се включа в темата,като един бъдещ експериментатор.Имам идеята да ползвам топлината от земята(термопомпа),но вместо да ползвам топлообменник(вода-фреон) ще се опитам да пусна фреона през земната серпентина за да няма допълнителни загуби,или с едно изречение - да заровя външното тяло под земята.Някой има ли идея колко горе-долу трябва да е дължината и диаметъра на тръбата заровена на около 2.5-3м. за мощност - 20киловата?По принцип за термопомпа дължината за тази мощност е 200м. и сечение 1цол.Все пак тук става дума за фреон?Смятам да добавя една компенсационна част - въздух/фреон.
2v6 - майстор
ba6ticata написа:
Желая да се включа в темата,като един бъдещ експериментатор.Имам идеята да ползвам топлината от земята(термопомпа),но вместо да ползвам топлообменник(вода-фреон) ще се опитам да пусна фреона през земната серпентина за да няма допълнителни загуби,или с едно изречение - да заровя външното тяло под земята.Някой има ли идея колко горе-долу трябва да е дължината и диаметъра на тръбата заровена на около 2.5-3м. за мощност - 20киловата?По принцип за термопомпа дължината за тази мощност е 200м. и сечение 1цол.Все пак тук става дума за фреон?Смятам да добавя една компенсационна част - въздух/фреон.
Топлината в земята идва основно от слънцето. Това означава, че мощността която може да черпиш продължително време (години) зависи основно от площта на повърхността.
Размера на заровената тръба показва при кави условия ще работи термопомпата в даден кратък момент (1-2 часа). Ако тръбата е къса и с малка площ бързо ще се охлади и мощността ще падне, без значение дали вътре има фреон, вода или вода с антифриз :idea:
ba6ticata - специалист
Благодаря за отговора.По принцип съм се ориентирал към термопомпа,като вече имам заровена серпентина на 3м. под земята(около новострояща се къща).Предстои ми изграждане на изгребна яма, като съм решил да разкопая 4/15м. и да заровя още двеста метра на същата дълбочина.Изчислената мощност за цялата къща е около 30 киловата.Надявам се,тази дължина на серпентината да ми свърши работа!
onitbg - напреднал
Ahmakov написа:
Съчките може да ги събираш от Голо Бърдо, там са най калорични и така ще е много по ефтино.
е, много си оригинален.....
onitbg - напреднал
2v6 написа:
onitbg написа:
Дай идея какви параметри да проследявам така че да се получи най-точна картина. Сега идва застудяване и ще е удобно да направя измервания - дневни и нощни. .... А в случая панелът нощем просто не се размразява - ефектът естествено се изразява в това че Твх-Тизх се намалява до около 2градуса най-често.
Достатъчни са електрическа мощност, температура на вход и изход на въздуха през вътрешното тяло.
Прави се замерване при включен панел. След това панела се байпасира, изчаква се 5-6 минути да се балансира новия режим и се замерва новата температура на изход от вътрешното тяло (входящата трябва да е същата). Така може да се разбере с колко % се увеличава получената топлинната мощност, при дадени останали еднакви условия (външна температура, влажност, вътрешна температура, скорост на вентилатора...).
Благодаря колега, ще се възползвам от съвета ти при първа възможност....... радвам се да чуя нещо практично =D>
onitbg - напреднал
ba6ticata написа:
Благодаря за отговора.По принцип съм се ориентирал към термопомпа,като вече имам заровена серпентина на 3м. под земята(около новострояща се къща).Предстои ми изграждане на изгребна яма, като съм решил да разкопая 4/15м. и да заровя още двеста метра на същата дълбочина.Изчислената мощност за цялата къща е около 30 киловата.Надявам се,тази дължина на серпентината да ми свърши работа!
Специфична мощност ( Вата/кв.м )отнета от почвата в зависимост от условията:
1.Суха песъклива почва 10-15
2.Влажна песъклива почва 15-20
3.Суха глинеста почва 20-25
4.Влажна глинеста почва 25-30
5.Почва с подземни води 30-35
- това е извадка от ръководство за проектиране на "viessman"...
Имай пред вид и това което ти казва "2v6".... - и ако не "зареждаш" достатъчно с топлина почвата в режим на охлаждане на къщата е възможно след време да ти се намали мощността на съоръжението ....особено при малка площ.
Ahmakov - специалист
ba6ticata По добре си направи една, ама хубава изолация, след което не "заравяй" 400 м тръба 1". Ако под 1", имаш предвид ф28х1,5 мед, знаеш ли каква е цената и какво можеш да си купиш за тези пари и хиляди да ти завиждат за избора. Без копане, заравяне и т.н.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Слънчеви климатици ? Защо не?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: