Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
PCL82 - майстор
Има и друг номер за кърпене на реотани:

Взимаш парче от друг реотан, ако нямаш продават се цели спирали и струват стотинки.

Усукваш стария и новия реотан с надлъжна спайка. Спайката се поръсва с боракс и реотанът се включва да поработи. Получава се нещо като заварка.

Двата реотана да са със еднаква дебелина, а краят да се състои от поне 3 паралелни усукани жички от самия реотан.

Все още се продават цели резервни нагреватели за тези радиатори-можеш да си вземеш един.

При всички сучаи сложи термостат!
totio1973 - специалист
piliph дано този кабел които си го сменил изолацията да е силиконова,защото другите изолации прегряват от топлината.
Мерси за отговорите, много сте мили. =D>

Аз собствено, не съм особено голям разбирач (... кучетата щяха да са месари), та

- totio1973, не съм сигурен как да ги разпознавам (доколкото знам са по-гъвкави, ама нямам база за сравнение), май е стоманен многожичен (това се вижда по цвета), така че за по-сигурно ще кажа в магазина, че искам със силиконова изолация;

- PCL82, ако се стигне дотам, ще извикам техник/ купя нов. В частност, не ми се разглобява по-навътре. Иначе идеята изглежда добра.

Като направя написаното от fikata - ще пиша, за мен все пак си е постижение :yawinkle:

На радиатора пише 2000 Вата.

Ще си позволя да питам още нещо:
Имахме лъчева печка (май така се казва, с два реотана, подобна на тази), при която (не знам защо) ключът беше шкартиран (абе въобще го нямаше), демек включваше се направо от щепсела.
Проблемът обаче беше, че връзката между кабела и реотана твърде редовно изгаряше. И двата бяха, каквито са си били ("оригинални"). В железарския до нас има(ше) само пластмасови лустърклеми. От нагряването първо замирисваше на изгоряла клемата, (вероятно и изолация, и изолирбанд) после, след като се стопи, си работеше известно време. И накрая кабелът прекъсва. Зачиствам го и кръговратът се повтаря. Мисля, че пробвах и с някаква стара бакелитова клема един от пътите - пак същото.
Каква е причината/ решението? Питането е само теоретично - за който му се разсъждава/преподава, тъй като преди година печката отиде на боклука. (И сега сме с едни духалки Теси, от които сме доволни - малко реклама :lol:, по-скоро потребителски отзив.)
mirk - майстор
Само порцеланова клема ще устиска на реотана, въобще не си прави труда да слагаш бакелитови и пластмасови. Значи и елвата ти е побългарена :lol: не само радиатора. Дано да нямат същата съдба и веялките че не са толкова идиотоустойчиви.
fikata - майстор
Питането е само теоретично - за който му се разсъждава/преподава, тъй като преди година печката отиде на боклука.
Ще се опитам да ти обясня популярно.Нямам качествата на преподавател. Проблемът възниква от така нареченото конктактно повърхностно съпротивление на различно метали.Идеята за електрическа свързка при натиск е намаляване на контактното ел.съпротивление чрез проникване не електрони от единия елемент към другия.Което до известна степен се постига при еднородни материали. В случая имаме два различни метала с различно спесифично съпротивление,структура и линейно разширение при загряване.При всяка такава свръзка поради контактното съпротивление се отделя топлина/малко или много/При тази топлина реотана се окислява.Същото се случва и с медния проводник.Окисляването води до намаляване на повърхностната проводимост Линейното температурно разширение е различно на двата метала и поради това с течение на времето натиска отслабва- връзката се разхлабва. Тези явления водят до намаляване на проводимостта на мястото на свързване,увеличаване на топлината /температурата/ и се стига до прегаряне/прекъсване/ на единия проводник..За електро -химичните процеси и необходимост от биметална клема при свързване на два различни електропроводими проводници/мед-алуминий/ няма да задълбавам.Все пак тук става дума за нагревателен уред..
:idea:
@mirk, ти спечели този етап по бързина :partyman:
Последна промяна от fikata на пон яну 31, 2011 10:58 am, променено общо 1 път.
На mirk му бях писал на л.с. в колко часа ще поствам, та затова предвари. Шегувам се, много съм бил забавен :-D
Свързах вчера клемата, оттогава работи, ще видим дали устиска и февруари. Може да изгори някой от другите кабели за разнообразие :)
fikata написа:
Окисляването води до увеличаване на повърхностната проводимост
- на съпротивлението навярно - в логиката на останалата част от написаното

Доколкото разбрах, решението би било свръзката да се почиства и пристяга от време на време, което обаче не е приятно (feasible). Щом при мен изгаря бързо, а "заводската" връзка трае повече (то нищо вечно няма), значи грешката е в мен.

Още веднъж, поклон :prayer:
fikata - майстор
piliph написа:

[quote="fikata"]Окисляването води до увеличаване на повърхностната проводимост
[/quote]- на съпротивлението навярно - в логиката на останалата част от написаното

ote]
Прав си :) Допуснал съм печатна грешка.Редактирах го.
Благодаря ти
:partyman:
Antonini - специалист
Темата е стара, но по добре така отколкото нова и дублираща се.. Имам такъв радиатор на вилата. Работи си, но понеже харчи много ток, а същевременно в най големите студове не съм там и нямам нужда от заводската му мощност - 2400W та съм пресвързал схемата му по следния начин: Двата нагревателя винаги са последователно свързани а терморегулатора от общия им край шунтира единия нагревател и тогава другия заработва нормално. А двата в паралел изобщо не работят. Проблема е, че като изключи терморегулатора по температура и двата нагревателя преминат в последователен режим се чува бръмчене като на индукция. Ясно е че кантала вибрира поради това че не е оразмерено сечението и дължината му за толкова слаб ток който протича в последователен режим, но все пак има ли някакво решение на този проблем?

P.S
Предполагам че много ще сметнат че е безсмислен този последователен режим на нагревателите, че дава около 600W и че с тази мощност няма да стопли нормална стая, но не е така. Като се опече корпуса му ( а той по площ не е никак малък) и с оглед на това че горещия въздух е затворен вътре си се нагрява до степен ако го пипнеш с пръсти да се изгориш. Освен това го ползвам за преходните сезони когато не е чак такъв студ. А на въпроса - защо не ползвам духалка в такъв случай? Отговора е, че смятам че този радиатор е по безопасен от пожар в сравнение с духалките и мога спокойно да спя като е включен.
hidrazin - майстор
нед май 10, 2020 9:52 pmAntonini написа:
...Темата е стара, но по добре така отколкото нова и дублираща се..
Напротив. Дублираща е защото си забравил че вече си питал - ЦЪЪЪК
Проблемът идва от последователното свързване на двата нагревателя (да те пита човек за къв чеп си го правил).
В този вариант на свързване нагревателите не могат да достигнат точката на Кюри - за кантал около 600 градуса.
Тогава няма какво да спре магнитострикцията която се появява в нагревателите.
Две решения на проблема:
1.Връщаш си старата схема - първи нагревател, втори нагревател, двата нагревателя.
С последователно свързване нищо не печелиш ако си мислиш за икономия на ток.
2.Разглобяваш радиатора и реотаните ги замазваш плътно с някакво термоустойчиво лепило/замазка... за да не мърдат.
:partyman:

Тема "Моля за помощ за свързване на радиатор СМЯДОВО" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: