Всички имаме коли, нали ?
valentino76bs - майстор
Ето малко снимки на зарядно което съм направил и работи много добре.
Прикачен файл:
Picture 002.jpg

Прикачен файл

Picture 004.jpg

Прикачен файл

Picture 001.jpg
mladkal - майстор
Дай ни малко повече ТТ данни! Драсни ни и схемичката та и ние да си барнем по едно като се научим до боравим с поялник, мултицет и т.н. :-D

Майтапа на страна! Пусни схемичката!
Благодаря!
valentino76bs - майстор
mladkal написа:
Дай ни малко повече ТТ данни! Драсни ни и схемичката та и ние да си барнем по едно като се научим до боравим с поялник, мултицет и т.н. :-D

Майтапа на страна! Пусни схемичката!
Благодаря!
Кутията е много хубава даде ми я приятел,трафа съм го купувал преди 15 години/150вата с различни напрежения ползвам 20волта/....всичко друго сега го купих схемичката излиза не повече от 7, 8 лева с елементите/даже и толкова няма/,двата уреда са около18/20 лева....имах и един купен тестер за зареждащо напрежение с три светодиода който е излишен сложил съм го защото кутията има много отвори за светодиоди и трябваше да се запълнят за да има и естетически вид...щипки/1.80лв и са хубави само на практикер ги има/, кабел си купих ШКПЛ...друго питайте...

Прикачен файл

Picture 011.jpg

Прикачен файл

Picture 010.jpg

Прикачен файл

Picture 009.jpg

Прикачен файл

Picture 008.jpg
ditronix - специалист
Добре бе мама му стара,толкова труд си хвърлил,защо не направи схемата от следващата страница на книжката?С автоматичното изключване след приключване на зареждането?И този радиатор е излишен разход според мен,кутията като такъв е достатъчна (като радиатор).Я да се хванеш да спретнеш другото зарядно,искаш ли?Ще помагам :tonqe: :partyman:
valentino76bs - майстор
ditronix написа:
Добре бе мама му стара,толкова труд си хвърлил,защо не направи схемата от следващата страница на книжката?С автоматичното изключване след приключване на зареждането?И този радиатор е излишен разход според мен,кутията като такъв е достатъчна (като радиатор).Я да се хванеш да спретнеш другото зарядно,искаш ли?Ще помагам :tonqe: :partyman:
Ха Ха.....не ми се занимава колега едно време по имах мерак/ся ме хвана канапа/ и съм правил големи схеми ся правя само това което ми е нужно/даже и това ме мързеше ама разбиха мазата и праснаха наличните/ не исках с изключване,а радиатори имам мнооооогооо без париии....скоро даже направих от един стар акумулатор нов с магия/ама хубаво че пак имам тука при мене колкото искаш дестилирана вода иначе не си заслужава... :-D ....
mely - напреднал
Дайте да спретнем една схема за зарядно с възможност за десулфатизация и всички пинизи на съвременните зарядни.
По скоро някой разбиращ електроннчик....Из нета има много схеми ама нещо не ми вдъхват довериеИзображение Това зарядно казват че работи много добре.Някой да изкаже мниние
valentino76bs - майстор
mely написа:
Дайте да спретнем една схема за зарядно с възможност за десулфатизация и всички пинизи на съвременните зарядни.
По скоро някой разбиращ електроннчик....Из нета има много схеми ама нещо не ми вдъхват довериеИзображение Това зарядно казват че работи много добре.Някой да изкаже мниние
Не е проблем ,въпреки че такава схема не ти трябва ако ще се ползва само за домашни условия,защото стигне ли се до тея процеси .....по добре си купи нов акумулатор.Има елементи на които трябва да се търсят аналози защото няма да ги намериш...не си заслужава играчката/само за спорта може/ :-D .,а пък и този процес на десулфатизация е опасен не може само да включиш зарядното и то само да ти направи всичко иска изливане промиване и ред още дивотии...който са опасни ./аз съм го правил има ефект найстина,но е опасно пак повтарям/.
mely - напреднал
явно не е баш тъй щото тук такива работи за изливане на електролит не говорят :? :-D http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... ies/c7.htm виж брошурата.А и повечето съвременни зарядни от по 80 и нагоре лева имат тази функция
valentino76bs - майстор
mely написа:
явно не е баш тъй щото тук такива работи за изливане на електролит не говорят :? :-D http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... ies/c7.htm виж брошурата.А и повечето съвременни зарядни от по 80 и нагоре лева имат тази функция
Отстраняване на лека сулфатизация (тренировъчен цикъл)
При разреждане плочите на акумулатора се покриват с дребно-зърнест оловен сулфат, който при зареждане отново се преобразува в активна маса. При ненормална експлоатация и неправилно поддържане на акумулатора .(главно при продължително управляване в градски условия без периодично дозареждане, ниско ниво на електролита, повреда на реле-регулатора на напрежението, дълбоко разреждане на акумулатора) по активната маса на плочите се образуват едри кристали оловен сулфат. Те запушват порите й и не позволяват на електролита да проникне в нея. Акумулаторът започва бързо да «пада».
Тези кристали не могат да бъдат премахнати по време на зареждането. Капацитетът на акумулатора намалява и той бързо «пада».
За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия — около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.
Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.
След това акумулаторът веднага се зарежда повторни. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети.
Десулфатизация (нов «живот») на акумулатора
Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния оловен сулфат (сулфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.
Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря.
Тогава всяка клетка се напълва с дестилирана вода до нормалното ниво и акумулаторът се оставя да престои така 2—3 часа.
Тъмните на цвят механични примеси от излетия в легена електролит постепенно се утаяват на дъното. С помощта на стъклена или пластмасова фуния избистреният електролит внимателно се налива в стъклени съдове, например в бутилки.
Внимание! Течността в тази бутилка е опасна за живота. Обръщам ви внимание на това, тъй като никак не са малко нещастните случаи, резултат на подобно недосещане за опасността, която крие в себе си битовата бутилка със съвсем неочаквано съдържание.
Затова не само си осигурете подходящи стъклени съдове, но и залепете на тях големи етикети с надпис «Киселина! Опасно за живота!», а и нарисувайте на тях череп с кости. И след това, за още по-голяма сигурност, ги приберете на недостъпно за близките ви място!
Както споменахме, акумулаторът се включва за зареждане 2 часа след напълването му с дестилирана вода. Скоро тя започва да се превръща в слаб електролит, тъй като протичащите електрохимични процеси започват да преобразуват постепенно едрите кристали на оловния сулфат във вода и сярна киселина.
Напрежението на акумулатора започва да се покачва. Когато то остане неизменно в продължение на 3 часа, а гъстотата на електролита се повиши до 1,12—1,15, зареждането се прекратява за 2 часа. След тази пауза токоизправителят пак се включва в мрежата, докато напрежението и гъстотата отново се задържат на едно и също ниво. Тогава акумулаторът се включва за разреждане с ток, равен на 1/10 от капацитета (за целта може да се използува лампа от пътепоказател) .
Щом напрежението спадне до допустимия минимум, батерията се изключва от разредното устройство (лампата) и получилият се рядък електролит се излива. Клетките се напълват отново с дестилирана вода и след един час акумулаторът се включва за зареждане.
Описаният дотук цикъл може да се направи още няколко пъти, особено при по-дълбока сулфатизация на плочите.
След последното провеждане на цикъла (циклите) акумулаторът се напълва с оригиналния или с нов електролит (но със същата гъстота на оригиналния!) и след час се включва за зареждане.
След като зареждането приключи, поне 3 часа акумулаторът не трябва да се монтира в автомобила.
Съвсем логично е разграждането на едрите кристали на оловния сулфат от умишлено слабия ток на зареждането да става твърде бавно. Често са нужни не по-малко от 30—40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3. Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече «отпушени». Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени «накъсо» плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време. НА БОШ зарядните са импулсни,сигурно имат и обикновенни ,незнам точно кое трябваше да прочета в тази статия,едно такова устройства може да направи заряд разряд но няма как да промие целия акумулатор за да се махне колкото може повече от утайката на сулфата....не споря може и да има такива зарядни :-D .... :partyman:
valentino76bs - майстор
ditronix написа:
Добре бе мама му стара,толкова труд си хвърлил,защо не направи схемата от следващата страница на книжката?С автоматичното изключване след приключване на зареждането?И този радиатор е излишен разход според мен,кутията като такъв е достатъчна (като радиатор).Я да се хванеш да спретнеш другото зарядно,искаш ли?Ще помагам :tonqe: :partyman:
Зареждах един голям акумулатор 120а/4,радиатора не се пипаше/с около 7, 8 А/.

Тема "зарядно за акумулатор с регулиране на тока" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: