• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
romanpm - майстор
По повод темата "Спешен въпрос кабел алтернатор" на колегата estorm ме подсетихте да попитам може ли при работещ мотор на съвременна кола да се смени примерно акумулатора , имам съмнения че алтернатора при липса на акумулатор дава високо напрежение тогава и доста лампи и електроника може да дефектират :? вие как мислите
gogo1113 - специалист
Може да се смени акумулатора и при работещ двигател:
1-ви вариант: С помоща на кабели за ток паралелно се свързва друг акумулатор /трети - без значение от капацитета му, само да е за същото напрежение - 12 в. или 24 в./ и останалите два се разменят;
2-ри вариант: При работещ двигател се разхлабват клемите на акумулатора и двата акумулатора - стария и новия се сменят един с друг максимално бързо, буквално за секунди. Алтернаторът се натоварва, но при бърза смяна няма опасност да изгори.
onkelabg - специалист
[-X бьзикаш/компа/ и не да си боже :wallbash:
M(art)o - специалист
onkelabg написа:
[-X бьзикаш/компа/ и не да си боже :wallbash:
Абсолютно вярно!
Първо : ЕКУ-то(Комп-а), се пълни с грешки
Второ : Светват половината светулки на таблото и си остават така!(Или пък всичките...) Зависи вече от нивото на калпавост, на дадена марка кола... :mrgreen:
Трето : Нерви, бъркане в портфейла, както и псуване по родните сервизи... :lol:
П.С. Един приятел, имаше смелостта, да направи същата по темата, интервенция на Аудито му (А4 2006-та) ... и после му замирисало, като на бакелит. :vom:
И естествено, както си му е ред, да пие първо една чешмяна вода и после ново компютърче за некакви хилядарки и невъзстановени нервни клетки т.н. ... :mrgreen: :mrgreen:
torbalan - Дървен философ
аз варианта с максимално бързо не бих го пробвал нивгаш...

отделно, че като цяло идеята да сменяш акумолатор на работеща кола ми се вижда леко безумна...
gogo1113 - специалист
Първият вариант е абсолютно приложим, не нарушава правилата на работа на системта, защото в нея непрекъснато си остава включен акумулатор - този с кабелите за ток.
Вторият вариант е принципно възможен. В реални условия може да се използва за по-стари модели автомобили, които нямат електроника. Имам предвид автомобили до 95-96 год. То по принцип самата тема за смяна на акумулатор при работещ двигател е малко безмислена и сигурно въпросът е зададен в чисто теоретичен план. Човек ако има два акумулатора - читав и скапан, не му трябва да му работи двигателя за да си ги смени. На загасен двигател си слага читавия акумулатор и си пали без проблем.

П.П. При правилния вариант за смяна автомобилите с електроника също записват грешка в ЕКУ-то "Пад на напрежението" и също е необходимо да се трият грешки с подходящия за модела софтуер.
bulhomes2 - майстор
Значи варианта е с 2 кабела. Допират се клемите на колата с тези на новия акумулатор, разкача се стария, слага се новия, слагат се клемите и се разкачат кабелите. Трябват 3 човека обаче.
peter_m - специалист
Моето БМВ 320Д 2000г. е направено така, че като падне акумулатора не иска дори да върти стартера, при даване на контакт почват да му мигат фаровете (това е знак, че акумулатора е паднал). Ей така ме изненада веднъж, преди това никаква засечка. И тъй като не се намериха дебели кабели за да взема ток, свалих акумулатора на друга кола, запалих с него, после закачих моя и никакви проблеми. Може би зависи от колата и от времето, което седи без акумулатор. :?
jdraganchev - специалист
И каква е логиката въобще за това?!?!?!
Ако имаш здрав акумулатор, сменяш и палиш с него.
Ако пък искаш да запалиш с хубавия и да сложиш калпав, ми запали с кабели по добре.

На стари коли без електроника става, но на съвременна кола даже не си и помисляйте, може и да стане, може и да излезе доста скъпо.
А пък това, което gogo е написал, според мен реално едва ли на някой ще се случи, да имаш още 2 здрави акумулатора и да чакаш да дойде времето да ги сменяш при запалена кола...
peter_m - специалист
jdraganchev написа:
И каква е логиката въобще за това?!?!?!
Ако имаш здрав акумулатор, сменяш и палиш с него.
Ако пък искаш да запалиш с хубавия и да сложиш калпав, ми запали с кабели по добре.
В моя случай нямах кабели, а и беше посред нощ за да ходя да купувам нов акумулатор ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: