• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
bobivg - специалист
filmatoplo написа:
.Котела е Атмос 50 клв . :wink: тоест щото пренебрегнаха водното подово.
Вярно е, че обичаш да се бъзикаш. За салона ясна работата там ходят с обувки.
Сподели, ако обичаш под колко W/m2 трябва да са загубите в едно помещение дневна при 22градуса така, че да не се надвишава повърхностната температура от 29? :roll:
filmatoplo - майстор
Топлозагубите са от- до , но над 120 вата на кв топлозагуби за водно подово излиза неикономично .Ако топлозагубите са по големи повече време е необходимо до достигането на 22 гр в стаята.За температурата на пода няма да превиши , има си начини които ги спазвам -едвали някой някога е монтирал датчици в пода.Има и по елементарни начини за контрол които не аз съм измислил и са смятани за правилни .Като повечето от тях следят температурата на въздуха в помещението и притварят съответния воден кръг или спират помпата.А температурата на пода е различна в различните части на 1 помещение , около прозорци и витрини и до 35 гр стига , в др части пада и до 25 гр.Абе тънкости има много и формули за които сега няма да спорим , аз си постигам резултати с подовото , който не- да поучи малко повече по въпроса и следващия път ще се получи.Виж , нали и сега има хора които с радиатори не могат да се стоплят -да отричам ли радиаторите, виж и при газта какви ядове има , ами при термопомпите :wink:
bobivg - специалист
Filmatoplo много грешни неща си написал или по скоро ги тълкуваш по грешен начин.
Топлинните загуби при изчислителни условия са точно една определена стойност и зависят от много неща (отделен въпрос е колко точно са), но за едно конкретно помещение са константа. Това дали е икономично или не над 120W/m2 въобще няма да го коментирам, не това е важното в случая. Та, ако при определените изчислителни условия не можеш да ги покриеш тези загуби никога няма да стоплиш помещението. Това колко бързо ще се стопли помещението зависи само от това колко ще е разликата между топлинните загуби на един метър квадратен и съответно мощността на метър квадратен от подовото, но тя винаги трябва да е по-голяма от загубите, а ако не е - не бавно, а никога няма да стигнеш 22градуса в помещението. Има пряка зависимост между повърхностната температура на пода, температурата на помещението и това колко ще отдава подовото на квадратен метър. Като това е една точно определена стойност, нито повече, нито по-малко и никакво управление не може да заобикаля този физичен закон.
Демек, ако вземем за пример тези 120W/m2 загуби които си цитирал по горе и 22градуса в помещението те могат да се постигнат само и единствено при повърхностна температура на пода точно 32градуса (и няколко десети). Тези 32градуса повърхностна температура в зависимост от конструкцията на пода могат да се получат при различни комбинации от стъпка, входяща температура на топлоносителя и делта Т, но не направиш ли тези 32градуса няма да имаш 120W/m2. Това, че в някои зони може да се държи по-висока температура на пода е така, обаче пък има и други зони (под мебели директно стоящи на пода) в които няма смисъл от подовото или по скоро ще дърпат баланса в обратна посока. Затова без да се говори за конкретно помещение съотношението дали едно ще компенсира другото не може да се каже.
Поради тези причинни те питах в предния пост имаш ли представа под колко W/m2 трябва да бъдат загубите така, че не само да им е топло на хората, но и да не се надвишават повърхностните температури, защото забелязвам, че вече в няколко теми даваш съвети за подово отопление без въобще да имаш необходимата информация какви са им загубите на хората и дали може да се изпълни при тях такова отопление без да се нарушават санитарно хигиенните норми.
filmatoplo - майстор
120 вата ги давам като макс топлозагуби :wink: ако са толкова сградата не е за водно подово -ти веднага се хвана за тази цифра.Точно сега пред мен е топлотехническата оценка на тази сграда и пише -потребна топлина за отопление на 1 квадратен метър полезна жилищна площ е 82,27 киловат час на квадрат , и дават сградата с каква по вид изолация ще я постигне , в случая сградата се прави с повече изолиране - значи ще се намали на 65-70 вата на кв.
Тани - модератор
След като тепърва ще се проектира сградата , значи е напълно възможно да се направи водно подово и лично аз го препоръчвам . Коморта на отопление е много голям . Относно това дали ще се справи - предполагам , че ще се инвестира поне в 10 см изолация и поне двоен стъклопакет с К-стъкло , за да може после да излезне при сметката по-малка необходима мощност за отопление и охлаждане и съответно много по-евтина отоплителна инсталация , което автоматично води и до по-малки месечни разходи. Получава се така , че от инвестирането в повече изолация може да спести още като начална инвестиция! А и ще се повиши комфорта!

А относно притесненията ти дали ще смогне подовото - основния му недостатък е ако те изненада времето и вземе да се стопли рязко . Не само че ще е стоплило , а ще ти стане и жега и не можеш да го намалиш докато само не изстине :wink: А иначе при добра изолация може да разчиташ дори единствено на него . Така или иначе ще имаш конвектори - те ще ти служат за по- бързо първоначално подгряване . Допълнителни радиатори няма да са ти необходими в това понещение според мен , но нека кажат специалистите !
Asen_77 - напреднал
Тани написа:
След като тепърва ще се проектира сградата , значи е напълно възможно да се направи водно подово и лично аз го препоръчвам . Коморта на отопление е много голям . Относно това дали ще се справи - предполагам , че ще се инвестира поне в 10 см изолация и поне двоен стъклопакет с К-стъкло , за да може после да излезне при сметката по-малка необходима мощност за отопление и охлаждане и съответно много по-евтина отоплителна инсталация , което автоматично води и до по-малки месечни разходи. Получава се така , че от инвестирането в повече изолация може да спести още като начална инвестиция! А и ще се повиши комфорта!

А относно притесненията ти дали ще смогне подовото - основния му недостатък е ако те изненада времето и вземе да се стопли рязко . Не само че ще е стоплило , а ще ти стане и жега и не можеш да го намалиш докато само не изстине :wink: А иначе при добра изолация може да разчиташ дори единствено на него . Така или иначе ще имаш конвектори - те ще ти служат за по- бързо първоначално подгряване . Допълнителни радиатори няма да са ти необходими в това понещение според мен , но нека кажат специалистите !
Здравей колега,

Отностно подовото, вчера бях в едон съсед който е с водно подово. ГОЛЯМА БЛАГИНА! Със сигурност ще поставя. При него къщата е малко по-голяма - 3 етажа по около 120 квадрата на етаж. Има подово в по-една от стайте на всеки етаж и в баните. Докато му бяхме на гости наистина е много приятно да ти е топъл пода, а и за баните казаха че изсъхвала банята много бързо след като се изкъпеш или почистваш. При него котлето е на твърдо гориво ( основно въглища и малко дърва ) и каза че е 35 кВ. За тази квадратура се справяла печката като има и поставен 200 литров бойлер със серпентина. Другото което ми направи впечетление е, че след печката топлата вода се разделяше на четири. Едни тръби към бойлера и към всеки етаж отделнен поток. Всичките имаха кранове за да спира което желае. Каза че е много полезно ако някой от етажите няма да се обитава за известно време или ако трябва да извършва някакви ремонтни ако се налага на отделен етаж.

Твърдо се изказа против комините тела за изграждането на кумина. Напуквали се с времето и давали проблеми. Каза че кумините твърдо с тухли единички, даже най-добре било с плътните печени тухли от старите къщи.

Друго нещо което ми направи впечетление е, че водата към подовото влиза в него след като мине през радиаторите. Така дали е добре или има и по-добри методи на връзване? Това е система изграждана преди доста години и може би не е имало тогава регулатори или просто човека не е поставил.

При загряване на температурата в бойлера до определена температура, например автоматично да спре подаването на топла вода там и да я пренасочи към другите източници на топлина например радиатори, конвектори или само към подово отопление, загряване на водата в слънчевия колектор или какъвто и да е друг консуматор? Възможносттите за автоматизиране на системата изцяло?

Дали да се прави отделан кръг към подовото отопление за да може да се спира/регулира или да бъде вързано към основния поток на етажа - към изходящата тръба от радиаторите и съответно да има трипътен вентил който да пуска само определено количество топлина за подържане на нужната температура на подовото отопление?
filmatoplo - майстор
Отделно задължително .водното подово със смесителен вентил и отделна помпа оразмерена по нужния дебит .Имам снимки на това в тема -Водно подово и ламиниран паркет , намери я в Търсене , горе в дясно на екрана.
Asen_77 - напреднал
filmatoplo написа:
Отделно задължително .водното подово със смесителен вентил и отделна помпа оразмерена по нужния дебит .Имам снимки на това в тема -Водно подово и ламиниран паркет , намери я в Търсене , горе в дясно на екрана.
Това значи може би 4 кръга.

1. Кръг към подовото. Ако има подово на първия живущ етаж в трапезарията ( около 30 квадрата подово отопление ) и на втория етаж в баните което значи около 15-тина квадрата общо двете бани. Трябва ли да има два отделни кръга за двата отделни етажа подови отопления или може да бъдат и на един кръг.

2. Кръг на първи живущ етаж - радиатори.

3. Кръг на втори живущ етаж - радиатори.

4. Кръг към бойлера за отопление на вода.

5. Ако се поставят допълнително конвекторни тела през който да върви топла вода от печката през зимата и съответно студена вода през лятото за охлаждане трябва ли и те да бъдат на отделен кръг например от кръга на радиаторите на съответния етаж, или да си бъдат на отделен самостоятелен кръг. Ако има конвектори на двата етажа - два или един кръг за отделните етажи. Ако бъдат вързани към кръга на радиаторите те ще имат съответно кран който да ги изключва в момент на нужда.

И последния за сега въпрос - възможносттите за автоматично управление на цялата тази система?
BobyB - специалист
kalin72 написа:
Цената на подово отопление Джакомини, което обявиха от фирма Тератерм, е около 50-60 лева на квадрат. Има вариант да не си купуваш скъпите изолаторни плоскости, 18 лева на квадрат, а да сложиш Фибран, и да изрежеш улеите за тръбите.
Подовото е с ниска температура, защото топли на краката, и така ужким ти е топло на цялото тяло, при по-ниска температура на околния въздух, 19-20 градуса, срешу 22-23 при отопление с радиатори.
Както казах и в други теми, аз също съм пред дилемата подово или радиатори......
Глупости, как ще режеш километри улеи. Просто се слага метална мрежа фи 4, 20 на 20 отгоре, и се привързват тръбите към нея. Така мрежата армира и замазката впоследствие.
BobyB - специалист
Тани написа:
След като тепърва ще се проектира сградата , значи е напълно възможно да се направи водно подово и лично аз го препоръчвам . Коморта на отопление е много голям . Относно това дали ще се справи - предполагам , че ще се инвестира поне в 10 см изолация и поне двоен стъклопакет с К-стъкло , за да може после да излезне при сметката по-малка необходима мощност за отопление и охлаждане и съответно много по-евтина отоплителна инсталация , което автоматично води и до по-малки месечни разходи. Получава се така , че от инвестирането в повече изолация може да спести още като начална инвестиция! А и ще се повиши комфорта!

А относно притесненията ти дали ще смогне подовото - основния му недостатък е ако те изненада времето и вземе да се стопли рязко . Не само че ще е стоплило , а ще ти стане и жега и не можеш да го намалиш докато само не изстине :wink: А иначе при добра изолация може да разчиташ дори единствено на него . Така или иначе ще имаш конвектори - те ще ти служат за по- бързо първоначално подгряване . Допълнителни радиатори няма да са ти необходими в това понещение според мен , но нека кажат специалистите !
Няма такова нещо, бързото затопляне или захлаждане навън почти не влияе на атмосферата вътре при такава изолация - личен опит. Аз съм с водно подово навсякъде - между 250 и 400 м2 отопляема площ, в зависимост от това къде го пускам тая зима. Не само че се стопля, но с изключение на не повече от 15-на дни за цялата зима термопомпата работи само нощем към подовото, денем само към бойлера. И държи постоянно температура в границите 20-22 градуса, комфортна температура за подово. Самия под е нагрят предимно сутрин (се усеща, иначе просто стои като нито топъл, нито студен през повечето време), но дори и тогава температурата му със сигурност не е повече от 25 градуса. А водата в подовото обикновено я нагласям между 36 и 40 градуса, рядко над 40 до 45 градуса при особено студени дни, ако смятам през деня да не оставям отоплението включено. Иначе при най-студените дни покрай Коледа и януари оставях денонощно да поддържа температура на водата 37-38 градуса при което вътре стои на 21 градуса при -15 навън...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Тема "Нова къща и възможностите за отопление?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: