Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
masterval - майстор
винт за директен монтаж
Последна промяна от masterval на пет мар 25, 2011 10:23 pm, променено общо 1 път.
booooo55 - специалист
Позиционираш прозореца от четрите страни,отстояния от вътре и от вън.От долу на подложки от горе на клинчета заклинваш,като същевремено нивелираш прозореца.След като си заклинил хубаво, поставяш дюбели по краищата и в средата на рамката горе долу през 60 сантима.При набиване на дюбела гледаш да не изкривиш рамката, като я проверяваш с нивелира.Закачаш крилата, гледаш дали има проблем ,ако има отстраняваш и запенваш.Общо взето е това.
schuldiner - майстор
Eee, как с подложки! Точно клинове трябва да са долу, за да може да се нивелира: издърпваш клина - профилът пада, набиваш го - вдига се. Горните са именно за заклинване - за да не се накланя напред-назад рамката докато се фиксира и за да регулираш вертикала. Естествено за да издърпаш/набиеш долните, трябва да компенсираш и с горните, така че още един човек да придържа няма да ти е излишен.
Най-удобно е да се вземе ос по долния хоризонтал на профила. Тази ос (отбелязана върху зида или щурца) трябва да е успоредна на двете повърхнини на стената (външна и вътрешна) и показва колко навътре в стената ще е разположен прозорецът, т.е. ширината на первазите. Да не вземеш в една стая да направиш видимо различни первази...
Слагаш рамката по оста, подлагаш клиновете, намираш хоризонталното положение в долната част на профила. Бръмчиш два дюбелпирона да не бега.
Побарваш горните клинове докато намериш вертикала на профила. Мериш и двете страни (лява и дясна), щото е възможно да се усуче рамката и едната да е вертикална, а другата да не е (особено както го описваш супер-евтин). Абе прозорецът трябва да е в равнина успоредна на стената... Завинтваш горе.
Слагаш страничните дюбелпирони.
Проверяваш да не си окривил профила - хоризонтал, вертикал спрямо стената, вертикал спрямо отвора на прозореца, пък като искаш и контролно вътрешен размер си вземи (да е еднакъв горе, долу и в средата). С обиране/отпускане на резбата на пироните се регулира.
Закачаш стъклопакета.
Фъщиш пяната без да се уливаш. Като стегне вадиш клиновете (ако стърчат и пречат на обръщането).

ПП Както правилно отбелязаха някои колеги, крепежът е винтов. На пяната и клиновете във времето не може да се разчита. Клиновете по принцип са два по два срещуположно или по четири горе и долу, ама и с единични става. Набиват се по към краищата, защото иначе профилът може да поддаде. Също, като пробиваш, в близост до мястото на пробиване може пак да подлагаш клинче, колкото да не потъва профилът от натиска.
Тъй като процепът между дограмата и стената ще е доста малък, няма да те натовари да мацнеш поне външно изрязаната пяна с полиуретан или друго подходящо мазило (фугопълнител), което да затвори фугата, но и да е еластично. Нали се сещаш - да не просмуква влага оттам. Не пречи на последващи шпакловки, бои и т.н. при обръщането...
booooo55 - специалист
По лесно ще му е на човека от долу с подложки,при положение че никога не е слагал дограма.Аз лично работя само с клинове,някой работят само с подложки.Въпрос на предпочитание.
batence81 - специалист
стените са панели дебели колкото дограмата, с кухини отвътре, така че дюбел не става, ще сложа клинове май
velsi - Почетен майстор
Прозорците ти няма да паднат ако са монтирани само с пяна. Дюбели или винтове за директен монтаж се слагат за да се фиксира прозореца във вече нивелирано положение и най-вече за да не се деформира касата при запенването, особено ако слоя пяна е по-дебел. В твоя случай няма такава опасност първо, защото прозорците ти са неотваряеми и второ, защото казваш, че остава по 5 милиметра от всички страни, тоест пяната няма да е много. Ако използваш ръчна пяна обаче имай предвид, че тя раздува повече от пистолетната. Слагай по малко.
batence81 - специалист
мерси за полезният отговор, можеш ли да ми препоръчаш подходяща пяна и ръчната нали е във флакон?
velsi - Почетен майстор
Тя и двата вида пяна е във флакон. Обаче моя опит показва, че пистолетната пяна раздува малко по-малко от ръчната. Освен това ръчната по-трудно се дозира, затова те предупреждавам да пускаш по-малко, за да не оплескаш всичко с пяна.
pavkatay - майстор
По-добре си купи евтин пистолет 12-15 лв и пистолетна пяна. С един флакон ръчна пяна се съмнявам, че можеш да запениш един цял прозорец, а цената е колкото на пистолетната.Освен това с пистолета се работи по-прецизно.
По отношение на монтажа един от начините,когато се притесняваш от огъване на профила е след като си нивелирал прозореца (слагай нивела и от двете страни на вертикалните профили за да не получиш монтиран ромб) да запениш само четирите ъгъла по 20-ина см.,после чакаш да стегне, дупчиш със свредло 6,5 (бетон) и навиваш АМО винт,като внимаваш да не разпънеш профила. После облизваш и потап.....,аааа това беше друго :-D , после запенваш целия прозорец-вече е хванат с винтове и няма да се свие от пяната.
boltik - специалист
Ами то нали това е целта,като стегне пяната да навиеш болтовете и да се получи финна реголировка,ако е поддал прозореца от пяната.

Тема "Поставяне прозорци" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: