Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
angelfilev - специалист
VBG написа:
angelfilev

Профила е по - малкия проблем при такава конфигурация.
Съчмените лагери изискват определени минимални обороти, за да се постигне нормално
смазване. В случаите, когато оборотите са по-ниски от минималните, триенето между частите на лагера е много по-голямо и
частит се износват много бързо.
Има доби, има и лоши фабрични конструкции.
Откровено за първи път чувам, в смисъл, че за нормално смазване са нужни минимални обороти. В никой справочник, или учебник не съм срещал подобно нещо. Може би нещо не разбирам и с удоволствие бих се запознал, ако посочите информация.
Критични са високите обороти, ако се конструира самоделен шпиндел. На пазара има частично, или изцяло керамични съчмени лагери с високи допустими обороти и уви и висока цена.
nik80 - специалист
има разни странни на пръв поглед условия но те са за постигане на максимални показатели, а когато лагера работи в много облекчен режим, оборот напред и оборот назад няма никакви проблеми за работата му

това за минималните обороти е при много голямо натоварване, при увеличаване на оборотите започва да се образува маслена възглавница от смазката която пречи на допира метал в метал и това рязко намаля контактното напрежение

докато при високи обороти има изискване за минимално натоварване, ако лагера не е натоварен сачмите от центробежната сила се притискат към външната черупка, ако няма натоварване се освобождава хлабина около вътрешната черупка, сачмите започват да изостават, при което вътрешната черупка започва да трие по сачмите вместо да се търкаля по тях, това бързо загрява и износва лагера, също и жироскопичния ефект на всяка сачма се намесва, не съм задълбавал точно как влияе но резултата е много подобен, минималното натоварване гарантира постоянен контакт между черупките и сачмите, съответно постоянно търкаляне без триене
Последна промяна от nik80 на чет мар 17, 2011 11:30 am, променено общо 2 пъти.
VBG - специалист
angelfilev

Вие написхте за износване и деформация на профилите.
Написахте и за поставяне на ленти, за да не се износва самия профил.
По това разбирам, че натоварването е доста голямо.
Голямо натоварване и много ниски обороти не е добра комбинацията за радиално сачменте лагери.
Триене на метал в метал.
nik80 написа някой неща по този въпрос.
Вибрации, замърсяване и деформация водят до по-бързото износване на лагерите.
Сигурно сте забелязали, че лагерите на винтовете са в лагерни кутии.
Радиално сачменте лагери има съвсем друго предназначение от това на линейните лагери.
basejn - напреднал
Имам странен проблем със енкодерите . искам да ги децодирам със микроконтролер . До скоро успявах да го направя но при високи обороти започваха да губят стъпки и реших да пробвам да го направя със интерупт. когато единия сензор е на падъщ ръб на вълната задейства интерупт който прибавя или изважда единица от позицията зависимост от стойността на другия сензор (AB encoder 1x).
Проблема е че при определено положение на ротора на двигателя , микроконтролера започва да вика интерупта с много голяма честота без дори ротора да се върти и дава огромна грешка. Това се случва дори и когато на двигателя не се подава ток (няма смущения).

Какво да правя ?
nik80 - специалист
ти ли си пишеш софта или ползваш нещо готово?
какъв е контролера? схема, напрежение на двигателя, програма, и всичко което можеш да споделиш, по лесно ще е да разсъждаваме, проблемите са много които могат да възникнат, трябват повече подробности

принципно трябва да направиш паралелно четене на двата сигнала, не един след друг, после трябва да направиш сравнение с предишното прочетено,
ето тук има описан метод за четене
http://elm-chan.org/works/smc/report_e.html

аз го направих с контролер който има вход за енкодер с хардуерен декодер пик18ф4431

освен това на двата сигнала А и Б трябва да има ценери 5.1 волта към маса, а сигнала да влиза през 100 ома, това ограничава смущенията които пречат на нормалната работа
basejn - напреднал
PIC18f2455 . Аз пиша софта. Схемата е звързване на сензорите направо в микроконтролера като се замасяват със по един 10к резистор.

if(INTCON3bits.INT1IF)
{
INTCON3bits.INT1IF=0;

position++;

if (PORTBbits.RB5)
{position++;}else{position--;};
}

това е кода изпълняван при интерупт.

Преди когато бачкаше но изтърваше стъпки при високи обороти кода беше

int qwad=0;
a1=PORTBbits.RB5;
b1=PORTBbits.RB4;

if ((a1 == 1) & (b1 == 0)) { qwad = 1; }
if ((a1 == 1) & (b1 == 1)) { qwad = 2; }
if ((a1 == 0) & (b1 == 1)) { qwad = 3; }
if ((a1 == 0) & (b1 == 0)) { qwad = 4; }

if ((qwad == qwadl1+1)||((qwad==1)&&(qwadl1==4))) { positioncur++; }
if ((qwad == qwadl1-1)||((qwad==4)&&(qwadl1==1))) { positioncur--; }

qwadl1 = qwad;

Пробвах да свържа сензорите през тригер на шмит но резултата е същия което е наи странно.
nik80 - специалист
първата грешка която забелязвам е че не четеш паралелно двата сигнала, прочети целия порт като байт, така ще се гарантира че са прочетени едновременно
нещо гарантира ли ти повторно влизане в прекъсването докато все още го обработва?
друга грешка която може да обърка е сложни сметки, ако програмата не е много добре оптимизирана няма начин да се справи процесора и пропуска такта на дискретизация, следи асемблерския код, понякога нещо просто го компилира много сложно и отнема прекалено дълго време

10К към маса го махни, и сложи 100 ома последователно и ценер 5.1 волта към маса, ако случайно енкодера ти е отворен колектор тия 10к само пречат

if(INTCON3bits.INT1IF)
{
INTCON3bits.INT1IF=0;
position++; --------------------- това защо е?
if (PORTBbits.RB5)
{position++;}else{position--;};
}

проблемите са както хардуерни така и софтуерни, масите трябва да са разделени, един кабел за корпуса на двигателя, и отделно екранировката на енкодера отделена, свързват се на платката, много проблеми имах с мосфетите при напрежения над 24 волта, генерират ужасни смущения, може да захраниш мотора от регулируем стабилизатор да е сигурно че не са смущения
за да не пропускам такта на дискретизация си направих един пин за индикация, пускам 1 в началото на цикъла и 0 в края, така ако такта ми е 1кхз, на осцилоскопа трябва да виждам 1кхз сигнал, като времето на 1 ми показва колко време смята, много оптимизации правих докато се справи
на енкодера е по добре да следиш и предния и задния фронт, както във втория пример, така получаваш 4 пъти повече импулси от енкодера, по голяма прецизност
basejn - напреднал
Идеята е че за 4пъти повече импулси трябва повече код . а ако използвам интерупт немога да го направя така . Това с ценер диодите ще го направя и ще разкарам тригера на шмит. Онова което питаш защо е , попринцип не е така но съм пратил малко грешен вариант на кода с който проверявах нещо не помня кво точно. Кода иначе работи , но когато почне да осцилира безпричинно почва да греши.

А как масите да са разделени . Как мога да подам сигнал на мосфетите ако масите са разделени .

А междо другото възможно ли е да се оувърклокват микроконтролерите примерно моя.И ще се увеличи ли честотата на обработка значително и достатъчно
angelfilev - специалист
VBG написа:
angelfilev

Вие написхте за износване и деформация на профилите.
Написахте и за поставяне на ленти, за да не се износва самия профил.
По това разбирам, че натоварването е доста голямо.
Голямо натоварване и много ниски обороти не е добра комбинацията за радиално сачменте лагери.
Триене на метал в метал.
nik80 написа някой неща по този въпрос.
Вибрации, замърсяване и деформация водят до по-бързото износване на лагерите.
Сигурно сте забелязали, че лагерите на винтовете са в лагерни кутии.
Радиално сачменте лагери има съвсем друго предназначение от това на линейните лагери.
VBG, нека не спорим по въпроси които нямат значение за темата. Нямат значение поради това, че вероятността да се повреди обикновен радиален съчмен лагер, който се търкаля по плоска направляваща е нищожна..
По памет мога да кажа, че например лагер 6201 (12х32х10) има статична товароносимост около 2700Н (прибл.260 кг).
За сравнение един линеарен съчмен лагер - например KB 16 има статична товароносимаст около 710 Н (прибл. 70кг).

По съвет на колегите ще използвам линеарни съчмени лагери и кръгли направляващи с опора. По първоначалния замисъл не бих поставил лагери 6201, а 6304 за да намаля контактното напрежение върху профила и респективно износването. Този лагер има статична товароносимост 7500 Н, така, че нека не говорим, че тези лагери могат да бъдат праблем.

Като инженер конструктор с близо 30 години стаж бих могъл да Ви обясня как се подбира търкалящ лагер по вид и големина на натоварване, обороти и желана дълготрайност, но ще бъде излишно разводняване на темата. Тези въпроси се решават в съответствие с наука и методики, а не по предположения.
Поздрави! Ангел Филев
nik80 - специалист
това за масите се отнася за напрежение на двигателя над 24 волта
към двигателя отиват 3 жици - 2 управление и 1 маса
към енкодера отиват 5 жици - плюс, минус, екран, А и Б

греши защото най вероятно влиза 2 пъти в прекъсване едновременно, трябва да забраниш прекъсването при влизане
може да има и други причини, опитай да изолираш проблемите, за това казах да го захраниш от регулируем стабилизатор и да изключиш мосфетите

овърклокване не препоръчвам, и така има достатъчно проблеми с надеждността

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: