• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
MamaMy написа:
:shock: Да не би на дизела релето за зареждане да следи напрежението от друго място? Или тя и инсталацията на колата не е на ток а на нафта? Или може би има някаква тайна която аз не знам, а ти знаеш колега и ще ни я разкажеш?
Бус Мерцедес-Бенц МБ100 - счупи се клемата на кабела точно по средата и няма по какъвто и да било друг начин да задаржиш веригата освен с ръка. С дясната ръка хващам кабела и го допирам до полюса на акумулатора, с лявата ръка въртя ключа и паля... след това пускам кабела (той пада някаде по пода) хващам се здраво за волана и потеглям с мръсна газ :D :D :D

Колега явно инсталацията наистина е на нафта :lame: :lame: :lame:
onkelabg - специалист
Дьлга дясна рька/колега/ :?
ПОЗДРАВИ :lol:
slonoce - специалист
Зависи на каква кола ,ако е от старите руски или друга по стара кола,сменяй без проблеми ,още повече ако е предвидена да се пали без манивела динамото е по-просто остроено и диодният блок е по защитен,но има ли ком недей по-вероятно е нищо да не стане,но стане ли расправията е гадна и най-вече скъпа
Старите конвенционални дизели могат да работят без какъвто и да е ток, дори и алтернатор не им е нужен, това се дължи на факта, че горивото се пали под налягане, а не от искра, давам бърз пример, преди доста време имахме ифа дето все си нямаше акумулатори (при нея са 2 бр.) беше нужно само да пуснеш камиона по нанадолното и палеше и работи без проблеми!
Chefo77 - майстор
dirtyplay написа:
Старите конвенционални дизели могат да работят без какъвто и да е ток, дори и алтернатор не им е нужен, това се дължи на факта, че горивото се пали под налягане, а не от искра, давам бърз пример, преди доста време имахме ифа дето все си нямаше акумулатори (при нея са 2 бр.) беше нужно само да пуснеш камиона по нанадолното и палеше и работи без проблеми!
А ти усети ли какво изръси току-що? Колко дизелови двигателя си виждал, които да се палят с искра? ПРИ ВСИЧКИ нафтата се пали от налягане. :)
nikibi - специалист
Нафтата се пали се от нагревателните свещи и след това от компресия, имам един бус Рено трафик от 82 на който вьобще не му трябва акумулатор, има ли 1 метра наклон и е готов, гада на 550 оброта за ниските работи като часовник.
null - специалист
баш така де...
подгревните свещи са САМО за първоначално подгряване
включваш, изчакваш, въртиш, (може би) пали
с две думи - не участват в паленето по никакъв начин
gogo1113 - специалист
Абсолютно погрешно е да смята някой, че дизелът се пали от свещи. Самият принцип на дизеловия двигател е горивото да се самовъзпламенява от високата температура на сгъстения при високо налягане въздух. Подгревните свещи служат именно да нагреят въдзуха за да може да се самовъзпламени горивото, когато двигателят е още студен и стените на горивната камера са студени и го охлаждат. След достигане на определена температура на двигателя свещите спират да работят и той влиза в нормалния си цикъл на действие - без външно загряване на въздуха.
Тани - модератор
Точно преди два дни ми се наложи да направя отново тази процедура на моя бус Мерцедес 409 .Правил съм го и други пъти и никога не е имало проблем. За всеки случай не давам газ обаче и го държа на ниски обороти. Преди съм правил това и с Форд Сиера 2300 D
Никога не съм имал проблеми с ел. инсталацията. Не ми се е налагало засега , но дори и да ми се наложи не знам дали бих рискувал с бензиновия автомобил! Не съм се сетил да премеря колко е напрежението на празен ход и без акумулатор :?
Тези дни ще проверя от любопитство.

gogo1113
След достигане на определена температура на двигателя свещите спират да работят и той влиза в нормалния си цикъл на действие - без външно загряване на въздуха.
Абсолютно погрешно е твоето мнение! Свещите и двигателя не работят едновременно! Свещите спират да работят в момента в който палиш двигателя!
Chefo77 - майстор
Тани написа:
gogo1113
След достигане на определена температура на двигателя свещите спират да работят и той влиза в нормалния си цикъл на действие - без външно загряване на въздуха.
Абсолютно погрешно е твоето мнение! Свещите и двигателя не работят едновременно! Свещите спират да работят в момента в който палиш двигателя!
И от теб греда!
Свещите ПОМАГАТ за паленето, но двигател в добро състояние няма 100 процентова нужда от тях - миналата година съм палил 1 месец при минусови температури с изгоряло реле за подгрева - върти много, но пали. При желание мога да снимам как мотор пали с извадено реле, ей-така, за доказателство :)
А гредата е затова, че на много дизелови двигатели свещите се включват да работят втори път след като запали мотора. Не за дълго - 5-6 секунди е, нямам идея за какво точно в направен така, но е факт :)
А на дизелов двигател, освен ако не е предкамерен, му е забранено да се пали на скорост/дърпане/бутане.
nikibi ... май на гипсокартона си по-добър, отколкото на теория на автомобилните двигатели :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: