Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
emilvtc - специалист
skartalov написа:
Само енкодери мога да Ви предложа оригинални чисто нови Carl Zeiss 1024 imp/rev
Цена като за съфорумци - 30 лв.
Имам към 10 броя.
Утре може и да ги снимам.
skartalov, ако не са с големи габарити може да взема 4 броя.
Имаш ли чертеж с механичните им размери ?

Щях другата събота да продължа със сглобяването на машината, ама пусти мерак ...

Освен Х масата всичко вече е сглобено.

Е, и вече виждам първия потенцялен проблем: май ще трябва да сменя степ мотора на Z остта с по-голям. Тези мотори с които разполагам (на снимката най-отгоре) са 2.8Nm и въпреки ремъчния редуктор (с назъбен ремък) с редукция 3:1 (или 4:1) май трудно ще я задвижи ... Опита ще покаже като си подкарам драйвера ...

Остана да ми изработят масата (работния плот), защитните ламаринени капаци на направляващите и СВД-тата. Допълнително трябва да монтирам и крайните изключватели и сензорите за начална позиция.

Трябва и да разглобя машината за да оксидирам стоманените детайли за да не ръждясват ...

Прикачен файл

DSC00425 (Small).JPG
DSC00425 (Small).JPG (29.88 KиБ) Видяна 4001 пъти

Прикачен файл

DSC00424 (Small).JPG
DSC00424 (Small).JPG (34.78 KиБ) Видяна 4001 пъти

Прикачен файл

DSC00423 (Small).JPG
DSC00423 (Small).JPG (33.41 KиБ) Видяна 4001 пъти

Прикачен файл

DSC00422 (Small).JPG
DSC00422 (Small).JPG (51.61 KиБ) Видяна 4001 пъти
nik80 - специалист
безплатен обяд няма :)
Последна промяна от nik80 на ср мар 30, 2011 2:29 pm, променено общо 1 път.
stilnik - специалист
nik80 написа:
на Z пружини.... дълги да са по линейни, и можеш да слагаш няколко в паралел докато намалее теглото на Z, много облекчават работата на мотора и може да минеш с по малък мотор
С пружините ефекта ще е екпонентциален и може би да има проблеми със синхронизацията на движенията особено ако ще прави четвърта ос.
Може би за компенсиране на теглото е по уместно да се сложат противотежести , както при асансьорите. Интересно ще бъде каква би била конструктивната реализация тогава?
nik80 - специалист
безплатен обяд няма :)
Последна промяна от nik80 на ср мар 30, 2011 2:29 pm, променено общо 1 път.
stilnik - специалист
nik80 написа:
пружините са пробвани, няма проблем, работи идеално, само трябва да са дълги за да е горе долу линейно в целия ход движение

няма логика да оказва влияние на синхронизацията, синхронизацията е от софтуера и няма връзка с механиката
Щом си го пробвал - сигурно е така. Но при по-голями премествания по Z усилията на пружините ще са по -голями. Което води до изискването на по-голям въртящ момент на двигателя, а двигателя е с малката си мощност - с което ще получи едно закъснение по Z. Колкото преместването е по голямо - толкова и закъснението ще е по - голямо. И когато трябва да се работи по четвърта ос (а колегата мисля , че имаше такива намерения), тогава неминуемо това ще даде отражение.

Да синхронизацията е заложена в софтуера, но изпълнението е от механиката - задържи ли механиката - не се получава искания резултат - просто контурите по -общо казано няма да се ковергентни.
nik80 - специалист
безплатен обяд няма :)
Последна промяна от nik80 на ср мар 30, 2011 2:29 pm, променено общо 1 път.
mika - специалист
emilvtc, според мен, с 2.8Nm мотор (1/4 стъпка и 50 - 60V захранване) дори и без ремъчна предавка, няма да имаш проблем.
emilvtc - специалист
mika написа:
emilvtc, според мен с 2.8Nm мотор (1/4 стъпка и 50 - 60V захранване) дори и без предавка няма да имаш проблем.
От твойта уста - в божиите уши :-)

Дано стане. До две -три седмици ще мога да го изпробвам.
А аз така или иначе имам ремъчна предавка (ще и сложа и редукция на оборотите). Докъто правих констрикцията се опитах да избегна "стърчащите" мотори директно куплирани по осите на машината само с каре. Така като че ли машината става "по-прибрана" без стърчащи мотори и ФРП-та...

Тази седмица трябва да купя ремъчните шайби и ремъците. Ще трябва и да разширя отворите на рем. шайби за да стават на мотора и винтовете ...
sparow - специалист
Видях,че споменавате противотежести на центрите МС032 СNC колона с масата, през върха и минават въжета и противотежести.Така машината работи много спокойно и без нежелани движения,като се скъсат въжетата,от интензивна работа /20години :lol: / машината също работи,но самите серво мотори се товарят повече и имат повече инерция при спиране.
Това ми го е казвал ,колега,който в работата има такъв център и освен това е главен инжинер на цялата база
mika - специалист
emilvtc, изглежда главната ти цел е била да избегнеш замърсяването на СВД и направляващи, като сложиш П-образни капаци на X и Y, въпреки че по този начин изнасяш шпиндела малко по-напред, увеличавайки рамото и оттам усилията върху Y. Предполагам по същата причина си избрал да натовариш мотор Z със собственото му тегло и по-тежка конструкция.
При мен Z ос е обратнa на твоята, но не смятам, че 2-3 килограма отгоре биха променили нещо съществено. Задвижвам я със стъпков двигател 3Nm свързан с палцов съединител към СВД 1605-4 и носи 1.5Kw шпиндел с въздушно охлаждане без проблем.

stilnik, според мен противотежестите са добро решение в случаите, когато Z е самостоятелна, но не и когато тя се задвижва от Y.
Последна промяна от mika на пон мар 21, 2011 2:58 pm, променено общо 1 път.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: