• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
kaktys - напреднал
Някои маи сега откриват топлата вода.Разбира се че е по правилно 1во да се правят колоните,плочата и после зидовете ,поне аз го правя така, а и Бат Иво го показа много добре.Има в учебниците по строителство описани различни начини за кофражи на плочи ,колони ,трегери,просто някои избират наи лесния.
Biso - специалист
Хубава дискусия се получи..... благодаря на бат Иво и Фло за показаните варианти!

За съжаление, разбирам, че предложената система е неприложима в моя случай.
Тухлите ползвани в Испания и показани в клипчето и снимките, образуват цяла система, която в моя случай не може да се изпълни така.
Единствено в частта си със спойващата около 20мм. фуга е съвместима.....
Нашите четворки, нито могат да се зидат с вертикални кухини, нито да се укрепват с арматури по показания начин. Мисля, само подобни тухлени канали за над врати съм виждал в Баумакс, но и стария изпитан начин с бетонките с арматура, смятам не е лош, само дето всички майстори се мръщат, щото не им се яде време за изпълнението (за сметка на парите на инвеститорите :) ), но това да е проблема. :wink:

Смятах, след като се иззида само външният зид и се "затвори" от гредите, които ще се леят с плочата и едва след декофрирането да се изпълни вътрешния зид.
Първо обаче, се лепи изолацията на външната стена (от вътре), с лепило "на гребен", като се нивелира и вторият зид се подрежда по нея вече без нуждата от канапи и отвеси....

Единствено превръзката между зидовете ми се губи като вариант. С тухли, знам как да е ама какви са тези метални скоби? Като "фибите" с които стягат вертикали и шайби ли?

П.П.
Ед, къде се загуби толкова време? Радвам се, че се върна! :mrgreen:
Фло - специалист
Не си играй да губиш време и пари бе човек!На сегашните майстори се дава проста задачка,толкова проста,че да я разберат!
Зидат трислоен зид с тухли четворки с кухините нагоре,те така са проектирани поначало. Зидат се двата слоя едновременно и на определена височина ,да речем третия ред правят превръзка от П-образна скоба от 6 мм арматура .Като превържат двата зида пълнят междината с набъбнал перлит,вата или стиропор на топчета.Перлита е за предпочитане.После продължават нагоре в същата последователност-зидат ,пълнят и превръзват на всеки 3 реда и на 1,5 метра по дължина. Става бързо и стената стои здраво.
Бат Иво - специалист
Само да вмъкна.Тези тухли не са изключително за зидане с дупките нагоре може да се зидат и по друг начин.Както за някои неща няма общо приети задължителни норми за изпълнение.Всичко зависи от архитекта и конструктора на обекта които изчисляват и носят отговорност за това!И аз така рипах и се сопах по обектите в Испания че това така не може онова така не може / като някои хора в този форум/, но като дойде архитекта и каже че той така е преценил и иска така да бъде изпълнено разбрах че ...........до* дадената цел може да се стигне и по други пътища*.Останете с здраве важното е мир да има. :prost:
emilvtc - специалист
От всичко обсъждано до момента ми хрумна следния вариант (картинката по-долу)

Идеята е как да се завърши двойния зид с вградената ТИ от горната си страна.

Та идеята е отгоре да се постави тухла единичка, която да затвори стената отгоре и да осигури "здрава" основа за трегера/пояса на стената при вибрирането на бетона при наливането му.
Фибрана върху тухлата служи за да осигури "мекото затискане" на стената с бетона отгоре. (както отбелязахте това се прави от пяната отгоре върху тухления зид който стандартно се зида след отливането на плочата и колоните и фиксира стената за бетона).
Та идеята на фибрана е освен термо-изолация на стената от бетона, а също и да осигури "фиксирането" и към бетона над нея.

Както споменахте - тухлената стена трябва да се фиксира към колоните и гредите с метални щифтове,
Не разбрах точно как се прави това и на схемата съм поставил метален щифт минаващ през тухлата единичка и навлизащ в бетона. Идеята му е да фиксира стената. Така ли се прави и може ли да се изпълни и по този начин?

Бетона е изолиран отвън и отвътре с фибран (зеления слой). Тавана на стаята също е изолирран от плочата с фибран, който също е поставен предварително преди наливането на плочата.

Та идеята ми е да се иззида стената, да се заложат щиттовете, фибраните и дюбелите във фибраните, арматурата ... и да се налее бетона.

Опитах се да сътворя вариант вземащ под внимание всичко казано до момента като задължително, а в същото време да се избегнат всички споменати слабости.

Това възможен вариант ли е ?


п.п.
Biso, извини ме че пак ще пиша в твойта тема, но ти си започнал строежа и си точно на този етап. (аз още обмислям идейния проект на бъдещата ми къща и се опитвам да си изясня технологията на построяването и)

Прикачен файл

VansnaStena_3 (Small).jpg
VansnaStena_3 (Small).jpg (26.88 KиБ) Видяна 3963 пъти
Илиян Илиев™ - майстор
Бе явно и аз нещо изпускам, но както и да е.

Ако говорим за кучето и касапина мога да кажа какво съм гледал и правил.

Демек зида си се външната. Измазва се колкото да не се вижда тухлата. После се реди стиропора или как там му е името с дюбели тук там. После се зида вътрешната стена. После мазане и шпакловка. И двете стени се заклинват с дървени клинчета на последния ред. Връзка с колоните само с материал и те така. Материал за зидане задължително по-слаб от материала за мазане.

И всичко това в държава с голям риск от земетресения.

п.п. Опитвал съм се да бутна незаклинен зид. Демек стена без да е сложен материал между тухлите и колоните и без да е сложен материал и клинчета между последния ред и плочата. Направихме я специално за опита и после си остана така тази стена. Ми не можах да я бутна. Просто като се наклони леко ръба на тухлата опира в плочата. Диагонала винаги се оказва по-дълъг от височината на стената, досега не съм виждал по-къс диагонал. Отделно след измазване и замазка стената остава застъпена от замазка и мазилка. Може да се получат евентуално нежелани пукнатини по мазилката в следствие на разни вибрации предвид голямата хлабина между стената и скелета на сградата, но чак пък да падне... :?
Biso - специалист
И аз мисля, че няма да падне...... :)

Днес, специално се опитах да ритна, с премерен удар с крак стегнал зид на 2-3 дни сам (въпреки двудневните дъждове тук) и нищо му нямаше. Викам си.....ако ще пада, да пада сега. :-D И това без да е затиснато отгоре от гредите. Смятам, че като го опуша и с пяната, няма да мръдне, въпреки, че е паянта.

Утре почваме кофража за гредите и плочата. Смятам, че до края на седмицата ще я излеем, въпреки прогнозите за лошото време. Чак след декофрирането ще се слага изолацията и втория зид. Може и в някой дъждовен ден.....вече няма да ми пука. :lol:

Емо , тая последната тухла единичка, дори и напречно, нито е толкова дълга, нито ще захване нещо. Така, както си задал мащабите на скицата, зида ти излиза общо 36см. Единичката е 25см.
Според мен повече ще пречи и ще създава нестабилност на зида.

Ще си изградя този етаж, така както съм го замислил, по тази система, като следващия, просто мисля да направя първо цялата стоманобетонна конструкция а после зидарията.
Последна промяна от Biso на пон апр 04, 2011 10:25 pm, променено общо 1 път.
единак - специалист
Остави тухлите, заклинени или каквито и да било. Това, което ме притеснява е равномерното пробиване на носещи конструктивни елементи и нарушаването на връзките им. Пробиването на колони, греди и плочи и въобще нарушаването на конструкцията е абсолютно непрепоръчително. Така освен повишен риск от разрушаване при земетръс тя най-вероятно е с понижени показатели.
Не знам с каква смелост някой пише такива неща, било то от непознаване на материята или от безхаберие.
Бат Иво - специалист
единак написа:
Остави тухлите, заклинени или каквито и да било. Това, което ме притеснява е равномерното пробиване на носещи конструктивни елементи и нарушаването на връзките им. Пробиването на колони, греди и плочи и въобще нарушаването на конструкцията е абсолютно непрепоръчително. Така освен повишен риск от разрушаване при земетръс тя най-вероятно е с понижени показатели.
Не знам с каква смелост някой пише такива неща, било то от непознаване на материята или от безхаберие.
Само да попитам!С какво дупка 10мм в колона или шайба нарушава носимоста на същата?Що за глупост е това.Ако не е докажи. П.С.Колкото до не вързани стени аз лично ще мина като танк през тях.Имам опит!Виждал съм също стени съборени от ВЯТЪР . Пък вие си мислете каквото щете.Както каза Бойко *нека говорят това им е работата*! Второ-П.с. Още повече че набиваш в нея плътно желязо!Ако беше така хората нямаше да набиват фусове.
Фло - специалист
Колеги,самоносещ зид при скелетната конструкция означава освен, че носи само себе си,не носи и нищо друго. Всякакви заклинвания,закъмявания и твърди връзки с железа и други са противопоказни.Единствената регламентирана връзка е еластичната.
Целта е земетръсните пояси и колони е да не предават трептения,триене и натиск към зида! В противен случай ще се получи мощна инерционна сила, допълнително натоварване на скелета и разрушенията ще са големи.Това е смисъла на еластичната връзка.Тия изисквания от 2007 г.не са случайни,а са плод и на световен опит за мерки в противоземетръсното строителство.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Тема "Идеи около реализацията на еднофамилна къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: