Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
ЦПУ
Добре дошъл,и надявам се да ти бъде интересно тук и най-вече от полза =D>
Поздрави
ЦПУ - напреднал
Благодаря! Винаги има какво да научим един от друг, така че... :partyman:
null - специалист
Една идея за употреба на фрезите :)
http://www.instructables.com/id/Decorat ... e-Egg-Bot/

и план на една друга малка фрезичка
http://www.instructables.com/id/Mini-CN ... tructions/
Някой може ли да хвърли повече светлина върху изпълнението на винтовото задвижване. Аз се спрях на вариант с съчменовинтова двойка със стандартна C7 точност.

Механиката не ми е сила и от картинките не можах да си извадя мнение кое точно как трябва да стане.

Доколкото разбрах двата края на винта трябва да се хванат с опори като тези
http://www.exoror.com/B_SPRT.htm

от едната страна за моя случай BF12 а за другата BK12.
За случая имам неяснота кое е от страната на мотора. И как се застопорява винта за опорите.

Другия въпрос е че цената не е малка. Някъде предлагат ли се по евтино. Поне из нета не можах да намеря освен при китайците.

Другото което ме интересува откъде най изгодно да си купя съединителя между винта и моторчето,самия винт и гайката.

Не мога да намеря и откъде се купва алуминиев плот с T канали.
emilvtc - специалист
Nikola , преди година си задавах същите въпроси като теб.

Относно винта, винтовата двойка и опорите - както преди време писах - по-евтионо и читаво изпълнение от ЕХОРОР - аз не намерих. Хората са коректни и могат да ти направят обработката на винта и по твои чертежи и изисквания.

Опорите на винта имат за цел да го фиксират освен радиално и аксиално. Т.е. едната от цитираните от теб опори е само за радиално, а другата за радиално+аксиално фиксиране.

Ако натоварванията на винта не са ти големи и не гониш някакви супер скорости на обработка - можеш да използваш една радиална и една радиална+аксиална опора. Т.е. аксиално винта ти е "спънат" аксиално само в единия край. Ако обаче дължината на винта ти е голяма и е натоварен с тежка маса или имаш голяма динамика - грубо казано "за да не ти се гъне винта" трябва да го спънеш аксиално и в двата му края използвайки опори с аксиален+радиален лагер.

До колкото ми е известно - мотора можеш да го сложиш от която и да е страна както ти е по-удобно.

Относно "съединителите" - аз използвам ремъчна предавка с назъбен ремък, като по този начин получавам и редукция на оборотите и въртящия момент на двигателите.

Относно плота с "Т" канали - има разни готови алуминиеви профили с нещо като "Т" канали на РЕТРОФИКС, но лично на мен не ми харесаха, щото ми изглеждат тънки и много скъпи.

Масата я правя (изработват ми я в момента) от плътна алуминиева плоча 25мм в която има са мо канали, а върху нея поставям стоманени планки затварящи "т" канала. Така става лека и в същото време здрава и износоустойчива (може да носи на бой :-) )
angelfilev - специалист
shulio написа:
angelfilev написа:
Няма зъбни ремъци, които се съединяват. Продават се с точна дължина (брой зъби), стъпка и ширина.
Фирмата в която работя купува зъбни ремъци и шайби от ULMER. Вероятно има на много други места.

Не заблуждавай хората. Това, че работиш тази работа и въпреки това незнаеш какво говориш не е добре :)

http://www.technocon.biz/bg/products/4.html
Днес имах повод да говоря със собственика на фирмата и следната информация може да е полезна за някого.
"Съединени" зъбни ремъци не се използват за задвижване (предаване на въртящ момент) поради това, че в мястото на залепване армиращите нишки не се съединяват. Използват се единствено за транспортиране на леки товари.

Зъбни ремъци с дължина до 2500мм има налични, над този размер се изработват по поръчка със срок на доставка 5 седмици.
shulio - специалист
Задвижването с ремъци се осъществява по този начин

http://nesa.mylivepage.com/image/513_%D ... IM1125.JPG

Сам виждаш, че няма нужда от залепване на ремъците. А ако тези спецификации на ремъците са верни значи могат да издържат доста натоварване.

А предаването на въртящ момент невиждам защо да се използва отворен ремък. Ще излезе доста по скъпо да ти го залепят отколкото да си купиш готов
angelfilev - специалист
shulio написа:
Задвижването с ремъци се осъществява по този начин

http://nesa.mylivepage.com/image/513_%D ... IM1125.JPG

Сам виждаш, че няма нужда от залепване на ремъците. А ако тези спецификации на ремъците са верни значи могат да издържат доста натоварване.

А предаването на въртящ момент невиждам защо да се използва отворен ремък. Ще излезе доста по скъпо да ти го залепят отколкото да си купиш готов
Съгласен съм, нямаме спор.
svetliopi44 - Чирак...
Колеги имам един въпрос.
Ако използвам две опори от вида на BF , ще се получи ли резултата на модел BK?
Магарията естествено е по икономически причини . :-D

Прикачен файл

1.JPG
еденична опора от вида BK
1.JPG (3.64 KиБ) Видяна 5766 пъти

Прикачен файл

2.JPG
две слепени опори от вида BF
2.JPG (4.31 KиБ) Видяна 5766 пъти
angelfilev - специалист
svetliopi44 написа:
Колеги имам един въпрос.
Ако използвам две опори от вида на BF , ще се получи ли резултата на модел BK?
Магарията естествено е по икономически причини . :-D
Не, няма да се получи. При втория вариант-две опори BF нищо не пречи на лагерите да се движат в леглото на опорите. Винта не е фиксиран осово.

При опора BK единия край на винта е фиксиран осово, а другия с опора BF е свободен и може да се премества в малки граници за да компенсира температурни разширения на винта, еластични деформации и неточности при монтажа. Прави си го така за да не сгрешиш.

Има и други начини на лагеруване, но е излишно да задълбаваме.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: