Ел. инструментите. Консумативи.
професионал - специалист
Здравейте!Имам абрихт-циркуляр,който бе доста занемарен,но реших да го възстановя и сега е почти готов,но ми остава да му сменя само ключа за пускането-стария беше неизползваем.Дотук добре,обаче ключовете които ми препоръчаха в някои магазини бяха по 50-60лв.,а това ми е свръх бюджета и аз реших да го направя с един който намерих в мазето-мисля,че се казва "АТ нулево",или нещо подобно.Проблема беше ,че контакторите са му открити,но аз приспособих една бакелитова кутия,от която ще се виждат само двата бутона-пуск и стоп.Та въпроса ми е:Ще върши ли работа този ключ(10амп.)за да пуска и защитава 2,2kW.h двигател? Машината е заводска и навремето вършеше доста работа на баща ми(фабрично бе окомплектована със двигател 1,1). :?
valat111 - специалист
Двигателя монофазен ли е? С тия 10 А при 2.2 КW си на границата.Имам съмнения, че ще нагори бързо.
професионал - специалист
Монофазен е.Какво имаш в предвид със: :partyman:
valat111 написа:
ще нагори бързо.
Kirilpm - специалист
Maшината ти случайно да е от 3 операционните произведени в Якоруда?Ако да имам същата,беше окомплектована фабрично с един контактор в пластмасова кутия на АЕГ,за който от този форум научих,че изключва при претоварване,въпреки старателните ми опити с сухи габрови трупи не съм успял да го накарам да сработи нито да загрее мотора,машината е желязо в буквалния и преносния смисъл,контактор може да си намериш за външен монтаж от отпадъци,има ги доста,интересува те само да е етална кутия,и да е предназначен за монофазен ток,и да го отвориш да го погледнеш има ли липси,защита нямат повечето,но не мисля че този двигател ще го прегрееш.С 10А защита ще имаш много ядове,един контакт в кръг с 25А автоматичен предпазител би ти свършил чудесна защитна функция,ако се случи късо съединение,или проблем с мотора.А защо с 10 ампера предпазител ще имаш проблеми? ами на 2.2кв мотор 10А му е работния ток пусковия е доста по голям,заради него с 10А предпазител ще имаш ядове.Монофазния 1.1 си има достатъчно сила да рендосва,а и е снабден с кондензатор,ако не е изгорял защо ти е да го сменяш?
професионал - специалист
Двигателя 1,1 мисля,че беше изгорял и затова баща ми го е сменил,а щом 10амп. е на границата мога да купя друг такъв ключ(те не са скъпи,а се намират и 2-ра употреба още по-евтини)само че по-висок ампераж-еднакви са на габарити и ще стане в кутията която съм направил.Не знам дали е триоперационен от Якоруда-знам,че баща ми го беше купил за около 1200лв 1985-6г. Колко ампера защита да търся? :partyman:
valat111 - специалист
Имаш такъв вариант: с контактор КБ-0 /мога да ти го изпратя безвъзмездно, само ЕКОНТА за твоя сметка/. Има 4 контакта по 6 А. Замостващ ги 2х2 и фазата и нулата минават през контакти 12 А. С какъвто и да е ключ пускаш оперативната верига /напрежението на бобината на контактора/. Оперативната верига включваш през термозащита, монтирана на корпуса на ел. мотора. Тя ще ти изключи контактора при недопустимо загряване на ел. двигателя. Такива термозащити ги има на някои модели прахосмукачки. Контактора сработва на 220 в, стандартно е. Има и други варианти, пускатели с токова защита, но ще се оскъпят нещата.
професионал - специалист
Електрото ми е като японския-знам само необходимия минимум за да не ме утрепа тока(е от японския знам по-малко) :-D.Ще потърся приятел да ми преведе :supz: и ако може да го направи ще е супер!
mitko64 - майстор
Kirilpm написа:
Maшината ти случайно да е от 3 операционните произведени в Якоруда?Ако да имам същата,беше окомплектована фабрично с един контактор в пластмасова кутия на АЕГ,за който от този форум научих,че изключва при претоварване,въпреки старателните ми опити с сухи габрови трупи не съм успял да го накарам да сработи нито да загрее мотора,машината е желязо в буквалния и преносния смисъл,контактор може да си намериш за външен монтаж от отпадъци,има ги доста,интересува те само да е етална кутия,и да е предназначен за монофазен ток,и да го отвориш да го погледнеш има ли липси,защита нямат повечето,но не мисля че този двигател ще го прегрееш.С 10А защита ще имаш много ядове,един контакт в кръг с 25А автоматичен предпазител би ти свършил чудесна защитна функция,ако се случи късо съединение,или проблем с мотора.А защо с 10 ампера предпазител ще имаш проблеми? ами на 2.2кв мотор 10А му е работния ток пусковия е доста по голям,заради него с 10А предпазител ще имаш ядове.Монофазния 1.1 си има достатъчно сила да рендосва,а и е снабден с кондензатор,ако не е изгорял защо ти е да го сменяш?
Претоварването се получава обикновенно при бичене на максимална дълбочина( примерно двустранно на греди за дъски) в комбинация с накриво монтиран водещ паралел. Когато ми изгоря двигателя, три пъти преди това ми сработва защитата, ама бързах и на четвъртия засмърдя на изолация. Замислям се да и пргодя някакъв разцепващ клин, подобно на ръчните циркуляри, за да намаля риска от заклиняване.

Тема "Пусков ключ и защита за абрихт-циркуляр?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: