Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
mirk написа:
А в ненормалния обикновено пренавиван от някой манго тока е различен. :lol:
Ти пък откъде измисли това захранването на монофазния двигател да го прекараш последователно през трите силови контакти на контактора :-D
mirk - майстор
Когато защитата ти има от единия край изводи които са предвидени да влязат директно в клемите на контактора това е най лесния вариант. Ако защитата ти е отделна с клеми може да ползваш и само един контакт - ще имаш още два да ги разместваш ако първи прецърка след време.

Виж ги к'во хубаво са ги чифтосали заедно що да ги побългаряваш

Прикачен файл

Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (25.23 KиБ) Видяна 4683 пъти
fikata - майстор
Щом така ти харесва.Всеки си има свой вкус. :drinkers:
Поне да беше премостил изхода на защитата на 2 и 4 а контактите на контактора на втора и трета фаза; така първия контакт ще бъде вход на фазата, а клема 6 от защитата- изход към двигателя. Сега се дал захранването да влиза през изход на термичната и да излиза през вход на контактора. :sad:
mirk - майстор
Все тая, важна е идеята.
valentino76bs - майстор
mirk написа:
valentino76bs написа:
mirk написа:
Термичната защита обикновено се комплектова към контактор. Свързват се последователно полюсите на двата апарата както са си закачени заедно за управление на еднофазната верига. При последователно свързване настройките и отговарят едно към едно на написаното на нея. Грешно е да се свързва паралелно за по-голям ток било то контактор или термична защита.
И полюсите на контактора се свързват последователно така ли ?....може ли да го начертаеш точно цялото включване.
Оперативната ще я оправиш ли :wink:

Защитата е захваната директно на контактора трите контактни групи с биметалите последователно. Така навсякъде тече еднакъв ток и той се съобразява с означеното на контактора и защитата. Не се правят никакви бакалски сметки умножаване по еди колко си и други подобни измислици.
Да благодаря,това беше ясно за защитата интересуваше ме за контактора ,ама колегите поясниха по горе защото това последователно включване на контактите му ме озадачи малко.
shadow__01 - майстор
Здравейте на всички. Намерих тази стара, но полезна тема и реших да попитам в нея. Целта е да се измисли и направи защита за монофазен двигател. С ток около 2А (не съм сигурен) натоварен. Това което ме затруднява е, че като тръгна да ги мисля схемите ги усложнявам излишно и е добре вие да дадете идея как да се направи защита която изключва при претоварване и сама се възвръща без човек да пипа бутончета или каквото и да е. С едно изречение да не може да се включи двигателя докато не се е охладил достатъчно. Защитата сама да се връща в режим на готовност, но двигателя да се стартира с бутон в оперативна верига.
fikata - майстор
Защитата сама да се връща в режим на готовност, но двигателя да се стартира с бутон в оперативна верига.
Има защити които имат самовъзврат.Т.е автоматично се самовъзвръщат в начално положение при изстиване на биметалните пластини.Други защити се ресетват/възстановяват/ ръчно.Има защити комбинирани- ръчно и автоматично по избор.
Когато пусковата схема на двигателя е изпълнена с контактор и бутони стоп-пуск, след изключване на контактора от задействана термична защита, двигателят може да стартира само чрез бутона "пуск" даже и когато защитата се е самовъзстановила или е ресетвана ръчно.
Последна промяна от fikata на чет авг 02, 2012 10:17 pm, променено общо 1 път.
valentino76bs - майстор
Повечето модели нови защити,имат два режима на възстановяване ръчен и автоматичен.
lubomirlz - специалист
Аз мисля че сянката има предвид това, което си е една стандартна елементарна схема за пускане на двигатели но нека потвърди. Елементарна схема дори за начинаещ. Ще ме извинявате точно сега ама е 3.30 схемата се състои от 2 бутона, нормално отворвен и нормално затворен и един контактор с термична защита
fikata написа:
Когато пусковата схема на двигателя е изпълнена с контактор и бутони стоп-пуск, след изключване на контактора от задействана термична защита, двигателят може да стартира само чрез бутона "пуск" даже и когато защитата се е самовъзстановила или е ресетвана ръчно.
лека ви вечер, утре ако няма схема ще пиша :drinkers:
fikata - майстор
Най елементарна,класическа схема за пускане на трифазен двигател с контактор:
Изображение

Тема "Термична защита за монофазен ел двигател." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: