Най - вълнуващия въпрос зимно време.
lov - майстор
С медна тръба и алуминиево фолио ще се вкараш в страшно приключение след време. Гледам че си запознат сигурно с електриката да си спомняш как се понасят двата метала при контакт. Дори да не притича ток през тях започва електро корозия заради потенциала на двата метала. Слагай или медна ламарина от зад или желязна. Може и поцинкована ама е тънка и има по малка топлопроводимост. Намери по дебела така ще компенсираш този ефект. И без това ще го боядисващ. Термоконтактното лепило има тези свойства но единствено ако слоя е много тънък.Както за топлопроводимоста така и за механичната здравина на залепването. При тези големи размери и линейни температурни разширени ще се разлепи на момента особено щом са на два различни метала.
Успееш ли да направиш каналче на тенекето давай с припой и горелка.Може и с големия поялник ако ще да е калаен. Така или иначе няма да успееш да направиш канала точен пък камо ли да имаш реално идеален контакт за термомост. Така ще разчиташ на спойката само в края. Та гледай там да ти се получи удобно за спояване. Заради различните линейни разширение можеш да направиш и ламелите на части с припокриване. няма да загубиш нищо.Ама няма да береш ядове и да ти се разкривят тръбите още при самото спояване. Отделно и отпадачни тенекета ще намериш по лесно.
А дано си ме разбрал и да не правиш упражнения за луди.
nikivd - специалист
Благодаря ви за отговорите. Вече се сдобих с листове алуминиева ламарина от печатницата. Фабричните колектори гледам също са с медни тръби и алуминиево фолио. Ламарината ще я прикрепя към тръбите с обикновена тел, както един колега е описал. Разбира се на ламарината ще се направят улеи за тръбите. От долу ще има минерална вата 5 см. Рамката ще е направена от дървен материал облицовано със алуминиева ламарина. Всичко ще е боядисано мат. Остава някой да спомене нещо за стъклото. Колко трябва да е дебело с цел запазване цялостта му след градушка. Гледам дават го, че трябва да е закалено с ниско съдържание на желязо. Горе долу каква е цената му?
http://www.stefanstefanov2003.hit.bg/index.htm
lov - майстор
Един от експериментите ми беше с 3мм. да не бъркам само че може и да е било 4мм. най обикновено стъкло. На всичко отгоре на ивици по 20-тина сантиметра застъпени като се нареждат цигли. Така стана щото го взех без пари като отпадък от една джамджийница. Кутията беше дървена и го лепих със силикон. За по сигурно го бях окантил с ъглов профил от тези да гипсовите шпакловки захванат с видии към дървото. И така на шега изкара повече от 15 години додето не скапах самия панел от глупост. Виках си бачка и така защо да се занимавам с глупости и да му слагам цял джам. Пукнах го от високо налягане при опит да го промия. Отказах се да го ремонтирам само защото дървенията след толкова време беше сдала багажа. И като си направих сметката колко ще ми стъпи един нов и видях колко е цената на един турски се отказах от направи си сам. Сега съм с два такива алуминиеви от по 217 лева вече няколко години и нямам ядове.
А това дето казваш че ламелите са алуминий не ми се вярва да не си видял от зад алуминиевото фолио дето е над изолационната вата. Двата метала с контакт хич не се понасят. Не дай си боже да има малко влага.

Ей само да не ти убия ентусиазма.
nikivd - специалист
http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1304623125b.jpg
Ето как стана с алуминиева ламарина от печатницата.
Парчетата ламарина са 48 на 36мм. ако се не лъжа. Взех около 5 квадратни метра за 10лв.
lov - майстор
При тази дебелина на ламарината ефекта няма да е нулев ама почти нищожен. Бързак си няма що ама питай първо. То от де да знае човек че точно такава си видял. Имаха на времето и по дебела ама тя е без тази перфорация на края а и листите са по големи Има минимални дебелини за да имаш директен топлопренос. Тая ламарина става само за заден екран върху ватата.Или трябва да наредиш тръбата през 2-3 санта.
Mapek - специалист
lov, дай конкретна информация за тези минимални дебелини, някакъв линк, източник :prayer: Аз рових доста из мрежата преди да го направя с 0,1мм медно фолио, но не попаднах на каквито и да е норми. Сега колекторите ми вършат добра работа. Като ги сравнявам с разните "професионални" не отстъпват по нищо. Ти категоричен ли си, че с по-дебела ламарина ще постигна значително по-високо КПД? Питам съвсем сериозно и ще те помоля да се обосновеш, защото съм навит да я сменя, а това, освен доста работа е свързано и с известна инвестиция. Въпроса е дали си заслужава?
nikivd - специалист
lov написа:
При тази дебелина на ламарината ефекта няма да е нулев ама почти нищожен. Бързак си няма що ама питай първо. То от де да знае човек че точно такава си видял. Имаха на времето и по дебела ама тя е без тази перфорация на края а и листите са по големи Има минимални дебелини за да имаш директен топлопренос. Тая ламарина става само за заден екран върху ватата.Или трябва да наредиш тръбата през 2-3 санта.
lov прочети тук какво пише http://www.stefanstefanov2003.hit.bg/index.htm
Ако не ти се занимава ето - За топлоприемаща площ е използвано алуминиево фолио, закрепено върху тръбите;
Ламарината е с дебелина 0.25мм. Напълно достатъчно.
Колегата Mapek ползва медна 0.1мм. и бойлера му загрява на 60 градуса. Кво повече.
lov - майстор
nikivd написа:
lov написа:
При тази дебелина на ламарината ефекта няма да е нулев ама почти нищожен. Има минимални дебелини за да имаш директен топлопренос...............
lov прочети тук какво пише http://www.stefanstefanov2003.hit.bg/index.htm
Ламарината е с дебелина 0.25мм. Напълно достатъчно.
Колегата Mapek ползва медна 0.1мм. и бойлера му загрява на 60 градуса. Кво повече.
По пътя по който сте тръгнали аз отдавна съм се върнал. И после че чудите що не топлят дори и някои фабрични панели. И защо някои са толкова евтини.
@Mapek
Много ще ми е трудно да я изровя нещо по темата а и нямам време,тая наука съм я изучавал преди повече от 25 години.Вече съм го ударил на усет малко, кога ми се налага да правя нещо. При разни заигравки с подобни тенекета за радиаторчета на транзистори след 3-4 санта вообще няма топлоотдаване. Макар да се отнася за отвеждане на топлина от електронии елементи е все същото. Та освен теоретично съм го изпитал на гърба си.
Mapek - специалист
То за вървене и аз съм извървял кажи-речи толкова /твърде вероятно е да сме набори .../ Като спомена за транзистори, там точно пак не си спомням да съм срещал формули, в които дебелината участва в разсийвателната способност на радиатора :? Ще вземе да се разровя,Изображение може и да си прав, а за мен е важно да "вържа нещата"Изображение
nikivd - специалист
Mapek написа:
То за вървене и аз съм извървял кажи-речи толкова /твърде вероятно е да сме набори .../ Като спомена за транзистори, там точно пак не си спомням да съм срещал формули, в които дебелината участва в разсийвателната способност на радиатора :? Ще вземе да се разровя,Изображение може и да си прав, а за мен е важно да "вържа нещата"Изображение
При охлаждането на активни елементи се използват алуминиеви радиатори. Крайната мерна еденица е квадратни сантиметра.

Тема "Изработка на слънчев панел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: