От мобилни телефони до цифрови камери
nik80 - специалист
да, за колекторен двигател е, и тоя от чистачките и той е колекторен :)
mirk - майстор
Ако е такъв няма да има проблем.
cvetanmu - специалист
Днес остана време да се занимавам с регулатора на обороти за телоподаващото.
Спрях се на две схеми - ШИМ регулатори.Едната е с NE555, а другата TL494.
И двете ги събрах и са работещи.

Прикачен файл

reg2.jpg
reg2.jpg (29.46 KиБ) Видяна 5303 пъти

Прикачен файл

DSC010771.jpg

Прикачен файл

PWM-Circuit-Using-TL494.jpg

Прикачен файл

DSC010821.jpg
Minkov - специалист
cvetanmu написа:
...Спрях се на две схеми - ШИМ регулатори.Едната е с NE555, а другата TL494.
И двете ги събрах и са работещи.
Те и двете са работещи, за телоподаващото обаче трябва да има стабилизиране на оборотите. Как се извършва това от схемата, която е изпълнена с NE555?
С две думи, ако се касае само до регулиране на оборотите, схеми бол, но схемите със стабилизиране на оборотите са друго нещо, там нещо трябва да ги следи тези обороти, пък друго да ги коригира.
Ето защо се содализирам със схемата, предложенa от колегата mirk.
Тази схема съм я ползвал и аз, и знам че работи с перфектна стабилизация. Ако въпросното моторче за чистачки се ползва заедно с редуктора и захранващия трансформатор е достатъчно як, оборотите нямат мърдане!
Както си личи, въпросната схема са я ползвали и в масово произвеждани регулатори за професионални машини, и това че е съставена от 5 чарка не трябва да ви притеснява, защото проектантът е бил гениален.
Пробвайте и ще останете очаровани!
cvetanmu - специалист
И двете схеми нямат стабилизиране на оборотите, но са достатъчно стабилни за да се ползват в телоподаващото.Не отричам, че схемата пусната от колегата е добра, но аз
се съобразявах с елементите които имам налични.
MamaMy - майстор
Според мен, по-важно е мотора да се захранва от оперативния траф, а не от работния. Така ще има много по-малко плаване на напрежението при запалване на дъгата.
nik80 - специалист
не знам на вас как ви звучи, но в описанието на едно китайско телоподаващо го даваха като предимство - телоподаващия механизъм захранен от общия трансформатор, автоматично коригирало скоростта, ако тела изостава напрежението се вдига и моторчето върти по бързо :-D
на думи може да звучи добре но на практика не е точно така, защото моторчето има инерция за разлика от тока, и корекциите дори да ги има са с малко закъснение, в резултат - още по зле....

освен отделен траф за да не се влияе от захранването, обратната връзка помага и за друго - първо имах китайско, но ми го откраднаха, регулатора беше нещо като регулатор на напрежение с 1 транзистор, настроивам скоростта, като завътря кабела в друга посока и пак трябва да настройвам, след няколко минути загрява, пак се наглася скоростта, после като изстине пак трябва да нагласям, а на това което го правих няма степени на тока, заварявам само с един ток, от както съм го направил потенциометъра не съм го пипал, и винаги заварява по един и същ начин
dimitrov8505 - напреднал
velsi искам да питам плтката която реголира оборотите на мотора повишавали заводските или те са фиксирани и само ги намалява при нужда и дали напрежението от 12-те волта се надвишава да знам какъв траф да сложа мерси много :)
velsi - Почетен майстор
dimitrov8505, не разбрах въпроса ти. Би ли се изразил по-ясно.
Найденов - специалист
Горещо ви препоръчвам да разгледате схемата, а и цялата тема, която съм посочил в моето питане за управление на елмотор с оптрон или датчик на Хол- последното ми мнение. Аз търсих решение на подобен на вашия проблем (може би даже си бях поставил прекалено амбициозни цели) и в крайна сметка съм доволен от постигнатото. По- назад в темата е дадено как същата схема може да се модифицира и с тахогенератор, ако не удовлетворява изискванията ви.

Тема "Регулиране на обороти при телеподаване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: