• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
gench - специалист
Ами с него се чухме преди около 2 месеца и си говорихме сигорно половин час за ТП ама не и за самата инсалация.Аз до колкото разбрах той не се анажира с вътрешната инсталация само каза че ще ми прпоръча потапяща помпа за сондата.Стори ми се много точен човека и чувам само добри отзиви за фирмата му.
filmatoplo - майстор
:? Много интересно , все едно аз да отида някъде да монтирам котел , и въобще да не знам каква е вътрешната инсталация , че даже и помпите :wink: И после -гориш ток като луд , и отговора е -ами тя помпата си работи.Не визирам тази фирма.
gench - специалист
Е не е така.Просто може би тогава не е станало на въпрос , а пък и аз тогава разбирах толкова от инсталации колкото сега от ядрена физика. :-D :-D :-D
AntonBM - специалист
gench, ще се опитам да ти отговоря, но с горният отговор не си ми помогнал много. Вината не е в теб. Попрехвърлих сайта на Геосолар (http://geosolarv63.com) и не намерих никаква полезна информация. Остава неясно не само какъв тип са топлообменниците, но и с какъв пад на налягане са при различни дебити. Не е ясно и дали термопомпата е комплектована с 4-пътен вентил в кръга на фреона? Т.е. схемата на свързване още не е изяснена. Така, че много грубо ще изчисля помпите, които ти трябват при условие, че термопомпата ще е 12 kWh:
1. Помпа за подземен сондаж: Засмуква вода от 16 м, превърта през топлообменник, в който отдава 8° от топлината си (10/2°С) и се изхвърля на повърхността (по-тежкият режим). Необходимият дебит е 1,3 m³/h, а напора трябва да е най-малко 20 м.вод.ст. Помпата която може да свърши тази работа е:
Grundfos SP 1A-9 (сондажна) – дава 22 метра при 1,3 m³/h при разход 0,37kW/220V
2. Циркулационна помпа: Върти вътрешния кръг, като за режима отопление и трябва дебит осигуряващ ΔТ=8°С (45/37°С) т.е. пак 1,3 m³/h. Загубата на налягане в инсталацията (подово, конвектори и тръбна мрежа) е в рамките на 4-5 м.вод.ст. За топлообменника на термопомпата предвиждам 4, а за филтъра още 2 м.вод.ст. Общият необходим напор става 10-11 м.вод.ст. Става с помпа:
Grundfos UPS 25-120 180 – дава 10 метра на 3-та скорост при разход 0,235 kW/220V
С първата помпа ще можеш да превърташ водата и за охлаждане, като се сложи байпас на втората. За да се охлажда къщата добре, ще трябва да оразмериш конвекторите по параметрите на температурата на водата в кладенеца. Тя едва ли ще е 7°С през лятото, така че ще трябва да слагаш малко по-големи конвектори (такива, че да осигуряват потребният ти студ с топлоносител примерно 12°С). Ако се включва помпата в режим охлаждане на къщата, конвекторите може да са по-малки – оразмеряват се при по-студен топлоносител. Може да ползваш по-малки конвектори, като включвш термопомпата само в най-големите жеги, а при по-нормално време да се охлаждаш директно от сондажа (без термопомпата).
За бойлера, ако го правиш с отделна помпа (може и без) тя трябва да е от малките UPS 25-4.
gench - специалист
Благодаря ти Антоне.Като минаваш през Чирпан да се обадиш задължително.Аз къщата може още да не съм я оправил ама си направих механа :-D

Прикачен файл

Изображение0007.jpg

Прикачен файл

28012011043.jpg

Прикачен файл

28012011042.jpg

Прикачен файл

28012011040.jpg
gench - специалист
Само да те питам този филтър за който си предвидил 2м в.напор на цирк. помпа не се ли слага преди сондажната вода да е влезнала в ТП
Мамка им на тез помпи идват около 1500лв. двете ама няма как ще се купуват :)
filmatoplo - майстор
Антоне браво за оразмеряването :) ,на мен като не проектант -нямаше да повярват :) .
AntonBM - специалист
Моля, за мен е удоволствие да помагам, когато мога.
Относно филтрите – слагат се преди всички помпи. С тях защитаваш работното им колело. Много често се прави грешка да се сложат филтри с присъединителният размер на помпата. По-добре е той да е по-голям (примерно за вътрешния кръг на твоята инсталация аз бих сложил 2”, а помпата ти е с Du25-1”). Във филтрите загубата на налягане е голяма и те са причината често да не стига дебита на помпата заради тях (особено, ако са замърсени). В сметките по-горе съм сложил филтъра само на вътрешната помпа, но такъв се слага и на сондажа. Там съм си сложил запас от това, че хвърляме водата на улицата (кота 0). Ако водата се връща в попиван кладенец, тръбата се пуска под кота 0 и така се печели напор на помпата. За помпата на бойлера и най-малката ще има запас за филтъра си.
gench - специалист
Благодаря ти Антоне с твоя и разбира се на другите съфорумци помощ, нещата доста ми се изясниха.Надявам се и паричките да ги имам в най-скоро време и запрятам ръкави :)
Тъкмо си правех една груба сметка:
1. UPS 25-120 180 - 535лв.
2. SP 1A-9 - 985лв.
3. тръба PE-RT 16x2 oventrop - 2x240m. x 1.27= 610лв.
4. тръба 20х2 с ал.вложка 100м. х 1.5лв. = 150лв.
5. тр.изолация 20х6мм микроп.гума - 50лв.
6. колектори подово+конв. tiemme с вграден кран # 120лв.
7. сп.кранове, филтри и др. - 150-250лв.
8. ТП около 5000лв.
9. ел задвижка oventrop NC 3бр. - 110лв.
10. пр.термостат безжичен - 150лв.
тотал 8000 :shock: честито :)
Конвектори по-нататък.
filmatoplo - майстор
:) Така е , струват си нещата , но не спестявай по надолу че ще правиш вече компромис с качеството , като например да смениш тръбите с такива от по 60 стотинки. :-D Скоро правих на 1 клиент , който събра 5-6 оферти за материали и накрая си купи такава тръба -която при огъване дори с вътрешна пружина се къса :lol: -а знаеш ли какъв джип кара -БМВ , ама като няма в главата . :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Тема "Помощ за водно подово отопление с термопомпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: