Двигателя е производство на Елпром Харманли , модел МО 132 ML-4; 12,5 KW; 1500 min-1.
Свързан е в звезда и според табелката консумацията на ток под товар трябва да е 26.1А.
Проблемът е че тока на празен ход е 18А и то симетрично на трите фази.
Лагерите са здрави дори има инерция около 1.5 минути след изключване.
По това съдя че отпада вероятността за някакво механично натоварване.
Според книгата на един местен бобиньор тока на празен ход трябва да е около 9 А.
Както се изказа той "Айде нека да е 10 да е 11 ама 18 са му много"
При натоварване двигателя видимо намаля оборотите и тока достига 45-46А също симетрично на трите фази.
Отпада и вероятността за механично претоварване защото е монтиран на машина изискаща 7,5 KW двигател
и допреди една седмица поросто не се чустваше натоварване, а и като си върнахме 7,5 KW двигател на машината ,тя си заработи нормално
Намотките са замервани с ОМ-метърна обхват 10 Мегаома и няма утечка към земя.
Един приятел го "Въртя с Мегер" и каза че няма проблем.
Дори му откачихме заземителния проводник и закачихме Амперметър м/у двигателя и земя, но ток не тече.
А и намотките са видимо в добро здраве.
Та въпроса ми е Възможно ли е да има прекъсване в ротора на двигателя и по какво да преценя дали е така?
Свързан е в звезда и според табелката консумацията на ток под товар трябва да е 26.1А.
Проблемът е че тока на празен ход е 18А и то симетрично на трите фази.
Лагерите са здрави дори има инерция около 1.5 минути след изключване.
По това съдя че отпада вероятността за някакво механично натоварване.
Според книгата на един местен бобиньор тока на празен ход трябва да е около 9 А.
Както се изказа той "Айде нека да е 10 да е 11 ама 18 са му много"
При натоварване двигателя видимо намаля оборотите и тока достига 45-46А също симетрично на трите фази.
Отпада и вероятността за механично претоварване защото е монтиран на машина изискаща 7,5 KW двигател
и допреди една седмица поросто не се чустваше натоварване, а и като си върнахме 7,5 KW двигател на машината ,тя си заработи нормално
Намотките са замервани с ОМ-метърна обхват 10 Мегаома и няма утечка към земя.
Един приятел го "Въртя с Мегер" и каза че няма проблем.
Дори му откачихме заземителния проводник и закачихме Амперметър м/у двигателя и земя, но ток не тече.
А и намотките са видимо в добро здраве.
Та въпроса ми е Възможно ли е да има прекъсване в ротора на двигателя и по какво да преценя дали е така?
