• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ralon - помощник
Двигателя е производство на Елпром Харманли , модел МО 132 ML-4; 12,5 KW; 1500 min-1.
Свързан е в звезда и според табелката консумацията на ток под товар трябва да е 26.1А.
Проблемът е че тока на празен ход е 18А и то симетрично на трите фази.
Лагерите са здрави дори има инерция около 1.5 минути след изключване.
По това съдя че отпада вероятността за някакво механично натоварване.
Според книгата на един местен бобиньор тока на празен ход трябва да е около 9 А.
Както се изказа той "Айде нека да е 10 да е 11 ама 18 са му много"
При натоварване двигателя видимо намаля оборотите и тока достига 45-46А също симетрично на трите фази.
Отпада и вероятността за механично претоварване защото е монтиран на машина изискаща 7,5 KW двигател
и допреди една седмица поросто не се чустваше натоварване, а и като си върнахме 7,5 KW двигател на машината ,тя си заработи нормално
Намотките са замервани с ОМ-метърна обхват 10 Мегаома и няма утечка към земя.
Един приятел го "Въртя с Мегер" и каза че няма проблем.
Дори му откачихме заземителния проводник и закачихме Амперметър м/у двигателя и земя, но ток не тече.
А и намотките са видимо в добро здраве.
Та въпроса ми е Възможно ли е да има прекъсване в ротора на двигателя и по какво да преценя дали е така? :?
lubomirlz - специалист
На мен ми прилича на междувитково късо, с мегер не можеш да го откриеш. Премери съпротивлението на намотките с хубав омметър и сравни с таблицата която имаш, там трябва да пише колко ома е. Ако има прекъсване в ротора тока на празен ход би трябвало да падне, двигателя загрява ли над допустимото?
ralon - помощник
При междувитково късо тока няма да е симетричен и на трите фази освен ако няма еднакво междувитково късо и в трите намотки , а е малко вероятно късо в трите намотки и нищо на корпус.А двигателя наистина загрява повече от допустимото.
lubomirlz - специалист
Врътнахте ли го с мегера между намотките или само към корпус го измерихте. И все пак им измери съпротивлението, всичко е възможно.
ralon - помощник
Май само към корпус.Утре ще повторя и м/у намотките. #-o А съпротивлението е еднакво и при трите намотки.Е в рамките на 1 десета от ом.Просто нямам по точен уред.А възможно ли е прекъснати намотки в ротора и от там по голямо приплъзване м/у ротора и въртящото магнитно поле и съответно по голям ток през намотките.Питам щото на ротора в предната част имаше на 4 места на които се виждаше разстояние м/у алуминиевата гривна и надлъжните алуминиеви ленти.
lubomirlz - специалист
Има логика в това което казваш, но да вдига толкова тока при ненатоварен двигател не ми се вярва. Щом те съмнява ротора, ако двигателя е разглобен го включи без ротор, тогава действително ще му измериш тока на празен ход и всички съмнения ще отпаднат.
П.П Имам на работата един такъв двигател и ако ми остане време ще го мерна да видя колко ома е намотката при мен.
kuger - майстор
Моето мнение- ако мотора не е пренавиван, т.е. намотките са фабрични, остава само прекъсване в кафеза /роторната намотка/.
iavord - специалист
kuger написа:
Моето мнение- ако мотора не е пренавиван, т.е. намотките са фабрични, остава само прекъсване в кафеза /роторната намотка/.
+1 ...за друго и аз не се сещам
vvventsi - специалист
измерете колко му е индуктивното съпротивление но при изваден ротор,и го сравнете с някой друг двигател със същата мощност а може и малко по слаб или по мощен да видите дали няма някаква фрапираща разлика,ако има проблема е в намотките ,ако няма значие е ротора!
lov - майстор
Имах проблем точно със същия като мощност двигател. Бяха прекъснали намотките на кафеза. 3 съседни. Но непотвърдено щото само на едната се виждаше явно спукване. Интересното беше че трите фази имаха различна консумация че даже се усещаха и пулсации. Но тока си беше на маскимален като за натоварен двигател. А и след всяко включване си разменяха местата. Явно изпадаше в някакъв резонанс. Разликите не бяха 1-2 А но ги имаше. Но не достигаше до максимални обороти и вообще едни такива показания дето да се чудиш какво става. На дигиталните клещи не се хваща но на стрелковите се виждаха пулсациите.
И до днес нямам разумно обяснение как и защо се получава това с пулсациите и размяната на консумациите по фазите.
Та на мястото на спукването разпробихме отвор 4мм и в него набихме пак алуминиево парче и го зачукахме. Нямаше друга възможност щото се оказа не доналята с алуминий.Така изкара около година и пак почна да прави същите магарии. И на мястото на интервецията вече се виждаше че даже има нещо като прегаряне от големите токове там. Може да пробваш да зачукаш където ти се струва че е прекъснало ама си е голяма хамалогия.
  • 1
  • 2

Тема "Странен проблем с трифазен асинхронен електродвигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: