• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
romanpm - майстор
Инвертор започна външното тяло да работи на паузи 10минути охлажда и после 15 почива вътре си духа стайна температура :? Това липса на фреон ли е според вас , да ги викам да го зареждат :afraid:
mitko414 - специалист
Без да посочиш модела на климатика, вероятно само Нострадамус може да ти отговори :) .

Не съм специалист по климатици, но мога да споделя скромен опит. Домашните климатици, за разлика от автомобилните НЕ се "дозареждат", ако фреона намалее, то си има причина и тя трябва да отстрани. Наскоро ми ремонтираха служебния климатик, изтекъл фреон вследствие на спукана гайка. Симптоми: на охлаждане обледява вътршното тяло, не на цяло, само в горната част; на отопление обледява външното тяло, хоризонтална ивица в средата.

За твоя проблем нямам идея.
EDI - майстор
Нормално, когато си достигне зададената температура, или необходимата мощност е по-ниска от минимума на машината, компресора спира.Когато се повиши, компресора пак тръгва.Каква ти е машината и колко е минимума на охлаждане.
a_stoev - майстор
Без необходимите препинателни знаци не става ясно дали докато работи компресора 10 минути вътре духа студено. Какво и да е, ако не успява да охлади стаята, вероятно е избягал фреона, най-вероятно от разхлабена или спукана гайка.
Илиян Илиев™ - майстор
Те инверторните не работеха ли си постоянно, като менят само оборотите според нуждата, а он-оф изключват като стигнат зададена температура? :?
EDI - майстор
Ако инвертора е с висок минимум, пак си изключва.
romanpm - майстор
При първоначално включване започва постепенно увеличаване на оборотите на компресора , зададена е примерно 21 гр. която не се достига ! След тия ~10 минути компресора намалява обороти и се изключва напълно , стои 10~15 минути и се включва отново.
Стаята не е охладена достатъчно защото при работа на компресора охлажда , но когато външното не работи , не охлажда ! Питата е чиста и няма замразени петна , не откривам пукнати гайки.
Марката e "National" и работи вече 6 г. , но това едва ли има значение защото реалните му работни часове са малко :)
EDI - майстор
Ако охлажда, е възможно да няма проблем с хладилната част.Премери температурата на въздушния поток, който излиза от вътрешното, виж пак дали достига зададените 21 градуса и после на колко градуса включва.Възможно е термодатчика на вътрешното да е за смяна.Възможно е да има и някаква загуба на фреон, но това вече на място трябва да се установи.
romanpm - майстор
EDI написа:
Ако охлажда, е възможно да няма проблем с хладилната част.Премери температурата на въздушния поток, който излиза от вътрешното, виж пак дали достига зададените 21 градуса и после на колко градуса включва.Възможно е термодатчика на вътрешното да е за смяна.Възможно е да има и някаква загуба на фреон, но това вече на място трябва да се установи.
14-16 гр. е потока при 24 на входа . Когато изключи при зададени 21 свалих заданието на 19 и подържах датчика с пръсти за да го стопля , но не включи :?
Видях техник който обикаляше външно тяло наблизо , питах го като му обясних подробно и той излезе с мнение че не може да е липса на фреон , а е по електрониката ... може би прегрява нещо или бог знае :?
a_stoev - майстор
личи си че е само техник. Естествено е, че е виновна електрониката. Просто се грижи да не изгори компресора. Изходящите газове от компресора/самия компресор прегряват при недостатъчен фреон. Зависи какво гледа управлението, но причината е една.
Намери някой който има евакуираща машинка да види колко има вътре и за 30 мин че имаш ясна и точна диагноза. Майсторския/техник-ския подход не води до нищо добро.
  • 1
  • 2

Тема "Външното тяло работи на паузи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: