• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
NeoBoss - специалист
Във колата явно има отечка защото много бързо пада акумулатора... днес се захванах да пробвай да я намарея , откачих минуса на акумулатора и вързах между клеймата и минуса мултицеда.... 1000мА... мултицеда го бях сложил на макс 5000мА. След което по пътя на логиката речих да вържа клеймата на акумолатора оставайки там и минуса на мултицеда и със блюса прегледах бушоните на колата на някой не мърдаше на други скачаше яко и докато осъзная какво става гръмна бушона на мултицета... Сега го въстанових но се чудя дали съм процедирал правилно....


Другия ми въпрос е за зареждане на акумолатор ... имам едно зарядно което като му меря клеймите показва че е 12в като го вържа да зарежда акумулатора скачат вотажите на 18 това нормално ли.... зарядното е саморъчно правено незнам от кой има амперметър който като е вързан показва 1,8А. Та става ли да се зарежда с него като не е 1/10 от капацитета на акумолатора попринцип знам че това е правилното. Или просто трябва да го зареждам вместо 10 часа с 6ампера , с тия 1,8 да го зареждам 32часа.

А и още един въпрос другия акумулатор където ми се намира е такъв със стъкалце де сети зелено ,черно или чисто... на него трябва лида му търся капачките да ги развинтвам когато се зарежда.
Последна промяна от NeoBoss на чет авг 11, 2011 10:25 pm, променено общо 1 път.
илко илиев - специалист
първо си провери дали ти зарежда динамото на колата,трябва да е 13,3-до14,2волта на средни обороти.
moimoimoi - майстор
мериш отечката по начина по който си описал в началото на темата ти
въпросните 1000милиампера
след това вадиш един по един предпазителите и наблюдаваш кога ще изчезне отечката,или поне да намалее
предпазителя при който стане това -през него протича тока на отечка-разбираш за къд е предпазителя и се ориентираш към проблема-аларма,оголен кабел,дефектирал консуматор или неизключващ се кконсуматор,радио и др модули по колата
Trifun - специалист
1000 милиампера е невероятно голяма консумация за състояние на покой !
За да измериш тока на утечка, първо трябва да си абсолютно сигурен че всички консуматори са изключени. На някои коли (Опел Астра) им светва лампата в купето като отвориш врата, и гаснат със закъснение от минута - минута и нещо - ако в този интервал мериш консумацията, нищо чудно, че е толкова голяма. Мери тока по продължително време - примерно 2 минути - ако и тогава е пак толкова - значи наистина имаш проблем ! Пробвай да махнеш радиото (касетофон, CD)
Оставяш амперметъра така включен, един човек при предпазителите и почва да ги вади един по един. Записваш си предварително кой предпазител къде е бил, за да не сложиш после на друго място :razz: При това следите непрекъснато показанието на амперметъра, и когато консумацията изчезне, търсиш какво е включено към този предпазител и така локализираш `виновника`.
А за зареждането на акумулатора - колкото е по-малък тока, толкова е по-добре за самия акумулатор - естествено, че времето за зареждане се увеличава ... По-малко от 1/10 от капацитета може, но повече не е препоръчително.

P.S. @moimoimoi писали сме по едно и също време :wink:
Тани - модератор
Само аз ли останах с впечатлението , че Утечката е мерена със клеми закачени за акумулатора, Едната сонда на мултицета на минусовата клема , а с другата мери по предпазителите??? :?
Trifun - специалист
Тани написа:
Само аз ли останах с впечатлението , че Утечката е мерена със клеми закачени за акумулатора ...
Даам, само ти :razz:
откачих минуса на акумолатора и вързах между клеймата и минуса мултицеда....
NeoBoss - специалист
когато мерих по предпазителите акумулатора беше със двете си клейми включен... но така да ги вадя ми се струва по безопасно и по смислено даже е по логично незнам що не ми хрумна :) та благодаря много ... за зареждането значи ясно ще ги остава 30 часа или докато не кипнат хубаво....

а дали зарежда се зарежда от колата - трябва да зарежда понеже бях сам нямаше кой да държи средни обороти , на 9000оборота дава малко под 13 волта...




значи само остана някой да каже какви са тия акумулатори със стъкленото прозорче отгоре за индикация .. дал има нещо особено при заряда им:)
lubomirlz - специалист
Алтернатора не ти зарежда :-D Виж първото мнение и като за начало виж четките дали не са за смяна :) И какви са тия 9000 оборота, да не караш ферари :roll:
NeoBoss - специалист
ахахх една 0 в повече хахах 900 :) имах предвид... абе може и да не зарежда хубава но има и отечка неможе неможеш зареждаш слагаш гледаш дали пали оставяш колата и след 2 дена неможе да запали .... като се кара се зарежда , щот като я запалиш с кабели караш караш после като спреш си пали ама като я оставиш за по дълго трябват пак тоци.... та тетака
kuger - майстор
а дали зарежда се зарежда от колата - трябва да зарежда понеже бях сам нямаше кой да държи средни обороти , на 9000оборота дава малко под 13 волта...

Това 13V не стига, нужни са минимум 13,7V. Утечка се мери на ампери или милиампери, а когато търсиш напрежение, на обхват волтове. Останах с убеждението, че мериш напрежение на обхват ток, затова ти е гръмнал предпазитела на прибора. Останалото, както е писал колегата Trifun. Ако колата е с бордкомпютър, изчакай повече от 2-3 минути, след като закачиш прибора за мерене на утечка, за да може компа да си направи ЧЕК на системата и да влезе в режим.
  • 1
  • 2

Тема "Въпроси за: Отечка във Автомобил и Зареждане на Акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: