Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
sstefanov написа:
Затова е лошо да се крадат чужди теми!
Да много е лошо чак ми идва да се обеся ,ама друг път няма да се повтаря. :-D
estorm - специалист
Развих от вторичната и докарах след Gреца 20на волта, но няма сила тоя траф. Май тия винтоверти дърпат як ток. Дали да купя един 10А тороидален траф ( гледах един на 14 и нещо VAC за 32лв ? Бих сменил елементите на батерията но на по късен етап.
Gadnyara - специалист
estorm написа:
Развих от вторичната и докарах след Gреца 20на волта, но няма сила тоя траф. Май тия винтоверти дърпат як ток. Дали да купя един 10А тороидален траф ( гледах един на 14 и нещо VAC за 32лв ? Бих сменил елементите на батерията но на по късен етап.
Е, с елементи може да се снабдите за същите 32лв или по-малко.
Проблемът, който трудно преодолява трансформатор е големия стартов ток. Там акумулаторът е силен.
Аз смятам, че за пълноценен винтоверт ще Ви трябва 400-500W трансформатор (доста скъпо). Много по-изгодно е да вземете батерии и да ги подмените в оригиналната кутия.
С колеги пробвахме преди няколко години с SLA (оловни) type. При професионално ползване (2-3ч/ден) пакетът се скапва за 2-3 месеца. За домашна машина става.
moimoimoi - майстор
както казах по горе тока отива до 30 ампера
следователно мощноста на трафа за безпроблемна работа е 30x18=540 вата
т.е. 500 вата ще свърши работа
jordanvass - майстор
moimoimoi написа:
както казах по горе тока отива до 30 ампера
следователно мощноста на трафа за безпроблемна работа е 30x18=540 вата
т.е. 500 вата ще свърши работа
А докато мери тия 30 ампера сети ли се да премериш до какво напрежение пада батерията в този момент? Силно се съмнявам акумулатор 1,5-2 АЧ при такава консумация да удържи номиналното напрежение от 18В и тия 540 вата ще се окажат доста надценени. Освен това при такъв върхов ток едва ли машината ще работи дълго време. Обзалагам се, че ако това моторче наистина развива 540 вата мощност и работи нонстоп в такъв режим, ще изгори много преди трансформатора. Според мен презапасяването с толкова мощен трансформатор е чисто излишно.
estorm - специалист
Ако го ползвах за гипсокартон не бих искал да размотавам кабели и просто бих сменил елементите на батерията. Но в повечето случай аз завивам/отвивам дърводелски видии с него а те оказват адско съпротивление и скапват за нула време батерията. Затова е цялата галимация да се подкара на ток :-D
Е, в краен случай вземам нови елементи , но ако са различни от моите трябва и зарядно и пак става една.... Знаете ли добри NiCd на добра цена ?
jordanvass - майстор
В батерията на моя винтоверт сложих буксичка, в която включвам зарядно докато работя. Вярно, кабелът ми се мотае из ръцете, но не е дебел колкото за 30 ампера ток и успява да дозарежда батерията в процеса на работата. Така хем не се налага трансформаторът да е 500 вата, хем акумулаторите поемат върховия ток, когато напъна машинката. Лесно се дърпа зарядното от буксата, ако временно ти се наложи да се покатериш до тавана да завиеш нещо. После пак си включвам кабела и работата никога не спира за зареждане. Знам, че не е много полезно за акумулаторите, но понякога нуждата е по-голяма от вредата.
Gadnyara - специалист
estorm написа:
Ако го ползвах за гипсокартон не бих искал да размотавам кабели и просто бих сменил елементите на батерията. Но в повечето случай аз завивам/отвивам дърводелски видии с него а те оказват адско съпротивление и скапват за нула време батерията. Затова е цялата галимация да се подкара на ток :-D
Е, в краен случай вземам нови елементи , но ако са различни от моите трябва и зарядно и пак става една.... Знаете ли добри NiCd на добра цена ?
Именно батерията дава по-добър начален ток от трансформатора... Затова се предлагат мощни трафове, с възможност да поемат максималното натоварване в началото/края на операцията без големи падове на напрежението.
jordanvass написа:
В батерията на моя винтоверт сложих буксичка, в която включвам зарядно докато работя.....
Идеята с дозареждане 'в движение' изглежда добра.
Като почне да ми заминава батерията на домашната отвертка, ще я пробвам! Очаквам известни проблеми с електрониката, но предполагам лесно решими.
Моля да премерите тока от зарядното по време на 'напън'! И модела/напрежение на винтоверта.
Мерси!
jordanvass - майстор
Gadnyara написа:
Моля да премерите тока от зарядното по време на 'напън'! И модела/напрежение на винтоверта.
Мерси!
Дори и да седна да премеря консумацията от зарядното при максимален товар, не виждам за какво може да ти послужи като изходни данни това число. То ще зависи единствено от "клякането" на напрежението на батерията и твърдостта на изходната волт-амперна характеристика на токоизправителя, а тези параметри са уникални за всяка конкретна батерия (и състоянието й) и всеки модел зарядно. Моите едва ли биха били като твоите.
Идеята ми беше да използвам не оригиналното зарядно, а маломощен токоизправител с мека изходна характеристика, който да зарежда с около 200-300мА батерията (1200мАч), а не да "удържа" напъна на мотора при натоварване.
И си прав, че първо човек трябва да си прежали батерията и тогава да я подлага на непрекъснат заряд. Пък колкото изкара още - все е кяр.

Тема "24V на 18V винтоверт" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: