Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
Измерванията ти показват,че няма прекъснала намотка. Нямаш данни за изолационното съпротивление между намотките и между корпуса.....
Вероятно до последно моторът е работил.Изпълни схемата и пускай смело. :-D
Все пак преди да му подадеш напрежение,пробвай на ръка дали леко се върти ротора/да няма механична повреда-блокирал лагер/
Успех! :thumbs:
bip - специалист
Само още едно глупаво въпросче, преди да направя схемата.
На немската схема (виж прикачения файл), токът за най-дясната клема минава през кондензаторите, а за най-лявата идва директно. Ако аз го направя по българската схема, при мен токът за най-лявата клема (3) ще минава през кондензаторите, а за най-дясната (4) ще два директно.
Проблем ли ще е, че са разменени 3 и 4?
Да не би това да обръща посоките на въртене?

Иначе ще вземам май 8 и 16 µF, както е показано тук:

Изображение

Прикачен файл

naobratno.jpg Наобратно
vvventsi - специалист
bip написа:
Само още едно глупаво въпросче, преди да направя схемата.
На немската схема (виж прикачения файл), токът за най-дясната клема минава през кондензаторите, а за най-лявата идва директно. Ако аз го направя по българската схема, при мен токът за най-лявата клема (3) ще минава през кондензаторите, а за най-дясната (4) ще два директно.
Проблем ли ще е, че са разменени 3 и 4?
Да не би това да обръща посоките на въртене?

Иначе ще вземам май 8 и 16 µF, както е показано тук:

Изображение
това е трифазен двигател няма леви и десни ,нито пускова и работна намотка вътре,както искаш така го вържи ако щеш и на панделка :) стига да е по схемата ,за посокота на въртене ,вече зависи за какво ще го ползваш ако се наложи разменяш местата на два от проводниците дето влизат в двигателя и ще се обърне посоката на въртене
bip - специалист
Дадох да тестват мотора с трифазен ток. Лакът се запалил, когато го пуснали.
След това вкъщи го пробвах, както беше предложил vvventsi:
vvventsi написа:
подай му фаза и нула между двете намотки,независимо между кой две и го завърти на ръка,като гледам е слаб и без кондензатори ще тръгне на празен ход...
Най-напред свързах клеми 2 и 3. Завъртях го и пуснах тока. Изгърмя.
След това пуснах ток на клеми 2 и 4. Този път мотора тръгна. Въртеше се без да излиза пушек от него, но вибрираше доста. Предполагам това е нормално, след кото едната намотка не работи.
Ако подам ток между 3 и 4 предполагам, че пак ще гръмне?

Може ли да се направи да работи само с две намотки и как трябва да се промени схемата за целта?
Дали ще вибрира много?
vvventsi - специалист
bip написа:
Дадох да тестват мотора с трифазен ток. Лакът се запалил, когато го пуснали.
След това вкъщи го пробвах, както беше предложил vvventsi:
vvventsi написа:
подай му фаза и нула между двете намотки,независимо между кой две и го завърти на ръка,като гледам е слаб и без кондензатори ще тръгне на празен ход...
Най-напред свързах клеми 2 и 3. Завъртях го и пуснах тока. Изгърмя.
След това пуснах ток на клеми 2 и 4. Този път мотора тръгна. Въртеше се без да излиза пушек от него, но вибрираше доста. Предполагам това е нормално, след кото едната намотка не работи.
Ако подам ток между 3 и 4 предполагам, че пак ще гръмне?

Може ли да се направи да работи само с две намотки и как трябва да се промени схемата за целта?
Дали ще вибрира много?
явно са разменени краищата на някой намотка,за да гръмне ,махни пластините и провери с мултицета как са съпротивленията на трите намотки и кой край къде отива,виж схемата,която съм качил

Прикачен файл

scan0001.jpg
scan0001.jpg (81.18 KиБ) Видяна 2857 пъти
bip - специалист
Свързани са по лявата схема:
1-6 ~ 70 Ω
2-4 ~ 70 Ω
3-5 ~ 70 Ω

Но като махна капачето отзад, едната намотка изглежда с нарушена цялост - като че ли има прекъснати жички.
fikata - майстор
Дадох да тестват мотора с трифазен ток. Лакът се запалил, когато го пуснали.
И как са го тествали ? Така както си го пресвързал на триъгълник според последната снимка?
Сагата продължава като турски сериал...
vvventsi - специалист
Ако краищата са както на схемите който ти дадох те са едни и същи просто едната е огледална спрямо другата и съпротивленията са нормални ,нищо да не дало на късо направи следното нещо а то е: както е моята първа схема правиш мост между 2 и 3 и между 4 и 5 демек намотките 2-4 и 3-5 ги вържеш в паралел ,подаваш им 220V но през някоя много мощна крушка 200W може и някой халогенен прожектор че ако даде на късо просто ще светне прожектора и няма да гърми,вземаш една пробна лампа слаба 7-10W I и я закачаш на намотка 1-6 да видиш дали ще светне ,ако светне значи всичко е наред,но не светнели махаш мостовете дето си ги сложил на между краища 2 и 3 и между 4 и 5 и разменяш местата на краищата на някоя от двете намотки или 2и 4 или 3 и 5 кабелчето от клема 2 отива на клема 4 и от клема 4 на клема 2,после отново правиш същата процедура вържеш ги в паралел и отново им подаваш напрежение този път пробната лампа трябва да светне на намотка 1-6, махаш мостовете и правиш мост между 1и 2 и между 4 и6 и пак подаваш напрежение а пробната лампа я вържеш на намотка 3-5 ако светне значи и наред но не светнели разменяш местата на намотка 1-6 и вече трябва да свети пробната лампа и можеш отново да пробваш двигателя
bip - специалист
fikata написа:
И как са го тествали ? Така както си го пресвързал на триъгълник според последната снимка?
Преди да им го дам го свързах на звезда :)

Пробната лампа обикновена крушка ли е или нещо по-специално?
vvventsi - специалист
процедурата е да се види дали са във фаза трите намотки ако при подаване напрежение на двете на третата няма напрежение не свети пробната лампа значи намотките дето си ги вързал в паралел да дефазирани на 180гр. и им се унищожава магнитното поле затова на третата не се индуктира напрежение и лампата не свети!

Тема "трифазен към 220в с 4 извода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: