• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kiss9402 - специалист
Най-добре е поотделно, аз опитвах заедно 3 последователно свързано от въпросните 3.7V и нище не излезе - скапаха се и треите.


Поздрави :supz:
Тани - модератор
Само за зареждането говориш нали? Не е проблем да ги зареждам по отделно , но ми трябва 12V напрежение и ще трябва да ги ползвам последователно свързани. Видях в същия сайт и литиево-полимерни батерии на 2 V с които по-лесно ще постигна 12 V но се чудя дали си заслужава. Повече батерии- повече проблеми.Снощи отворих двете батерии на винтоверта и се оказа че само по един елемент е дефектирал като го дадох накъсо при хванат с ръка патронник на винтоверта му изключваше съединителя на последната степен на втора скорост. На първа и на степен за пробиване не можах да му удържа патронника с ръка. Това е било на 10,8V (12-1.2) и с батерии на 3 години които са зареждани стотици пъти . Предполагам , че 11,1V от нови литиево-йонни батерии няма да са му проблем. Има обаче доста видове и се чудя какви да избера. Все пак ще са доста натоварени по ток понякога дали могат да дефектират? При еднакъв обем дали по-малък или по-голям капацитет ще е по-добре по-отношение на ток и загряване при работа? Когато не работя дърводелска работа понякога 2 Ah батерия издържа по повече от седмица работа , така че капацитета не е чак толкова от значение , отколкото стабилната работа.
kiss9402 - специалист
Сега няма проблем ако ги използваш заедно, НО задължително трябва да са с един и същ капацитет. Най-добре е да си вземеш по 3000mAh или 3200mAh аз ползвам само такива и съм много доволен. Стават за каквото се сетиш че даже и повече :lol: . От такива батерии един френд си направи батерия за лаптопа. Сега кара по 4-5 часа с 1 зареждане, той си беше купувал от тия китайските сайтове някакви схеми с контролер за всяка батерия и си ги зарежда без проблем заедно.

Поздрави и усперхи в начинанията :supz:
fox_vt - майстор
Здравейте пичове този форум все повече ми харесва чак не мога да се начудя как не съм го намерил по рано :razz: .Та да мина на въпроса,зарибих се по литиевите батерии и възможноста за използването им в винтоверти и отвертки,и даже преди малко разкостих верния ми райдър 3,6в Ni-Ca батерии 600мАч и му сложих една чисто нова литиева батерия от нокия 800мАч която я бях прибрал във хладилника :mrgreen: .Направо съм изумен как върти тая дяволия :shock: но все някога трябва да се зареди и стигаме до същината,намерих тука в една тема линк към това http://www.dobrikit.dir.bg/page65.htm и мисля да си го сглобя но адаптера на отвертката дава точно 9 волта на празен ход дали като се натовари ще работи схемата?На самата батерия имаше платка за защита от претоварване и преразреждане тя само тази роля ли има или действа и като ограничител на зарядния ток.Каква е разликата между плоските и цилиндричните литиеви батерии,че цилиндричните да са 2 пъти по скъпи от плоските?Мисля по нататък да инвестирам и във батерията на винтоверта като използвам схемата по нагоре в темата но адаптера дава 17,3 в на празен ход и ще може ли да се ползва да зарежда 4 литиеви батерии които пък ще бъдат сложени на 12 в винтоверт пък дано да не изгори.
Последна промяна от fox_vt на чет окт 27, 2011 7:54 pm, променено общо 1 път.
kiss9402 - специалист
Здравей, КОЛЕГА ! Та сега на въпроса ти. Аз бях пред същата дилема но установих че капитало вложенията по снабдяване с елементи, доставка, сглобяване и пак не дотам голяма ефективност не си заслужава въпреки че сме НАПРАВИ САМ. Взех си едно зарядно за 5лв. което зарежда всякакъв еид литиеви и NiCd, NiCl и така нататака. То самичко си избира каква е батерията и колко да я зарежда. С него зареждам литиевите батерии за фенера 3.7V 3200mh.
http://www.dealextreme.com/p/universal- ... plug-47499 - тука го има но се срещат по битаците и илианци. :-D
Относно втория ти въпрос за винтоверта. Веднага ще ти отговоря, няма да се получи. И това опитвах, НО уви трябва да се изработи схема като тази твоята за всеки един елемент(батерия) и доста трудно се постига сварзването им с поялник, защото при нагряване се прецакват. Ако си забе;язал фабричните на винтоверта са точково заварени за да не се развали батерията. НО все пак няма невазможно неща. :). Проблема си реших с 12v 5аh акумулатор. Недостатака е че тежи ама пестиш фитнеса така че :finga: . С едно зареждане издържа хмм... забравяш кога си я заредил (спрямо оригиналната 2.2ah). Ta те така реши какво ще правиш.


Поздрави и все в същия дух :supz:
stiv1961 - майстор
kiss9402 написа:
Проблема си реших с 12v 5аh акумулатор. Недостатака е че тежи ама пестиш фитнеса така че :finga: . С едно зареждане издържа хмм... забравяш кога си я заредил (спрямо оригиналната 2.2ah). Ta те така реши какво ще правиш.
А моя го реших ето така:
kiss9402 - специалист
Е то и аз така де ама акумулатора не се побра в батерията и е с 2 свински, ама варши работа. В момента нямам с какво да направя снимки.
fox_vt - майстор
Значи до колкото разбирам не може да се зареждат последователно свързани литиеви батерии ли?Схемата на колегата pansim нали е за 3 групи по 5 елемента или се бъркам някъде.Това за оловния акумулатор го обмислях и преди но трябва да видя къф размер ще събера,принципно колко тежи горе долу един такъв акумулатор да речем 1,4 Ач?А за отверката дето я направих литиева мисля че такова универсално зарядно ще стане но това от добри кита нали е правено със същата цел.
kiss9402 - специалист
Чети внимателно Четии..! Не съм писал че не става, а че е много по-лесно и ефтино да си вземеш готово, а и е по-прецизно. Акумулатор 1.4Аh на 12v лично аз не бих сложил на винтоверта, а и незнам от къде ще го намериш. Аз избрах 5Ah защото издържа неимоверно много и не мислиш кога трябва да зареждаш. Зареждам си го с токоизправителя на 1/10 от кашацитете и сичко си е 6. А теглото е около 1кг за 5Ah.

Поздрави !
valentin112 - специалист
Това от снимките на Стив и аз съм го правил. Събира се акумулатор 1.2 Ач 12 В, а разликата в теглото не е чувствителна...kiss9402, писали сме по едно и също време. Защо не би сложил на винтоверта 1.4Ач? Издъжливостта на на работа с оловния акумулатор 1.2 Ач е не по-малка, отколкото с оригиналните батерии когато бяха нови.
Последна промяна от valentin112 на чет окт 27, 2011 8:06 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Li-ion батерии и въпросите около тях ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: