Здравейте имам споменатия инверторен електрожен от около 3 години но не бях го ползвал интензивно до предния месец .Намерих кога да го товаря в най топлото време и един ден когато беше сигурно 37-38 градуса във Варна освен това и на покрива на слънце явно прегря и спря работа за около 5 мин. , като вентилатора си продължаваше да охлажда .След това си тръгна сам и си продължих работа макар че замириса на кабел докато го чаках да тръгне ?!
Няколко дни след това при работа ,сложен на рамото на колега го прасна ток от винтче на корпуса явно към маса.Веднага го измерихме и се оказа че като го включим се получава утечка от 100V на корпус.Това ме притесни и ходих в Редко от където е купен ,но безхаберните хорица ми отговориха давай щом не е спрял окончателно - бачкай си той може и години да откара така , щото иначе нищо не можем да ти помогнем сменяме целите платки.Проблема бил в някакъв лак който изгарял и ...... Значи електрожена е с смд монтаж и вътре има една единствена платка на която е завит един голям радиатор , на него след като е изолиран с въпросния лак са запоили изправителните диоди и мощните транзистори върху нещо като платка от фолио залепено върху лака на радиатора.
Питането ми е как във варна може да се оправи проблема като се монтира окъсилия елемент на друго място или да се изолира от корпуса.
Няколко дни след това при работа ,сложен на рамото на колега го прасна ток от винтче на корпуса явно към маса.Веднага го измерихме и се оказа че като го включим се получава утечка от 100V на корпус.Това ме притесни и ходих в Редко от където е купен ,но безхаберните хорица ми отговориха давай щом не е спрял окончателно - бачкай си той може и години да откара така , щото иначе нищо не можем да ти помогнем сменяме целите платки.Проблема бил в някакъв лак който изгарял и ...... Значи електрожена е с смд монтаж и вътре има една единствена платка на която е завит един голям радиатор , на него след като е изолиран с въпросния лак са запоили изправителните диоди и мощните транзистори върху нещо като платка от фолио залепено върху лака на радиатора.
Питането ми е как във варна може да се оправи проблема като се монтира окъсилия елемент на друго място или да се изолира от корпуса.
Последна промяна от stivemaster на пет авг 26, 2011 9:55 pm, променено общо 2 пъти.