• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ZMeyGorianin - майстор
Малко не съм наясно! Защо трябва захранването на музиката в колата да е с кондензатор, при условие, че си има акумулатор?
Junak - майстор
Обикновено усилвателя е в багажника. Тока може да достигне и до 50-80А. А акумулатора е отпред при двигателя. Падът на напрежение по захранващия кабел става много голям. И музиката каталясва. Затова се слага кондензатор близко до усилвателя.
ZMeyGorianin - майстор
А-а-а ясно! Само, че ми попремина времето и мерака, когато слушах музика в колата през усилвател :supz: . Пък и тогава те се събираха в жабката :lol: . Така че не ми върши работа за тази цел.
moimoimoi - майстор
преди в една тема имаше формула как се смята капацитета-за проверка дали е толкова колкото пише
според мен първо провери дали е работещ и тогава му търси предназначение

друго което мен ме вълнува има ли начин /метод за приравняване-примерно този кондензатор на акумулатор с колко ампер-часа се равнява
inspo - майстор
Хубаво е кондензаторчето, но наистина въпросът е дали не е "уморен" вече?
линк1
линк2

В ebay имаше за 12$ употребяван.

П.П. Робинзон Крузо, ако имаше такъв кондензатор и едно светодиодче- щеше да си свети с него доста години :-D
ZMeyGorianin - майстор
според мен първо провери дали е работещ и тогава му търси предназначение
Трябва да е наред- пише Април 2011- значи е пресен. В момента го зареждам през фотоклетките. На него дава 2.6 Волта, а на клетките- 2.3 Волта, когато са разкачени от зарядния блок.
jordanvass - майстор
moimoimoi написа:
в колата напрежението е 12-14 волта а тоя кондензатор е 2.7
инъче ако намериш още такива примерно да станат 6 броя и ги свързваш последователно и чак тогава ще може да се сложат в кола за музика
6x2.7=16,2волта
Няма никаква гаранция, че напрежението ще се разпредели равномерно върху всички кондензатори. Това не са батерии. Най-вероятно ще ги изгори всички.
И наистина идеята да сложиш такива кондензатори в колата за захранване е абсолютно безсмислена.
ZMeyGorianin - майстор
Подобен, но още по-тежък е случаят на запалване на двигател с вътрешно горене, когато за няколко секунди от акумулатора се консумира ток стотици А. Намаляването на проблема също е свързано с прибавянето на суперкондензатор към акумулатора. Допълнително предимство от това е рязкото намаляване на неуспешните опити за запалване в студено време, дължащи се на невъзможността самият акумулатор да осигури достатъчно голям ток. Например модулът FB1E505Z на Epcos се използва по този начин в спортния автомобил Lotec Sirius и значително увеличава въртящия момент на стартера.
Това е от тука:http:http://engineering-review.bg/
fox_vt - майстор
Мдам кой да гледа че бил на 2,7 волта ,остава ти варианта само за осветление със светодиоди да го ползваш,друго по ценно приложение не се сещам.
  • 1
  • 2

Тема "За какво става този кондензатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: