• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Всички имаме коли, нали ?
velsi - Почетен майстор
Това при сгъстяване или след възпламеняване на горивната смес?
colyo - специалист
Хайде и аз да хвърля една бомба по въпроса:)) колко електроенергия ще се използва за напълването на една бутилка. А иначе схемата си работи. Има доста разработки. Проблема ви на първо време е как да дозирате въздуха. При запалване гориво-въздушхата смес прави налягане около 65 Ат . Демек ако го редуцирате на 30 Ат ще "скопите" доста двигателя. Според мен най-лесно би станало ако са закачи на мясттото на делкото един разпределител от роторна ГНП и се регулира опитно, докато даде резултат.Въздуха може да се подаде през отвора на свещта или да се направи нов отвор за да може при нужда да върви и на бензин. Най-лесно е да се копира система за палене с въздух от тежък дизел.
colyo - специалист
Докато пътувах към работа поразсъждавах още малко по въпроса. Ако не залагаш големи изисквания към мощност и скорст, за задвижване ще свърши работа обикновен бутален компресор. Мисля, че един 250-300см3 ще свърши добра работа.Въпрос на сметки е колко мощност и какъв пробег ще извадиш от него и при какво налягане (преди 10-ина години правихме с един приятел Трабант на ток и с 4,7кВт двигател вдигаше 60 км/ч. Все още ми стои идеята да направя Пунтото на жена ми хибрид , но това ще го пусна в нова тема). Проблем може да се появи само от цената на компресора за пълнене на бутилките. Готовите за пълнене на акваланги струват колкото една кола и няма да ти се дават толкова пари. Наскоро ми се наложи да бракувам 10-ина карбонови бутилки от изолиращи противогази. Много са леки но са си цифра.
dj_marti79 - специалист
Като начало някой знае ли колко е КПД на компресор? Нещо ми се върти в главата 50%
colyo - специалист
току що питах гугъла и ми каза че при винтовите достига 85%. Порових се и давидя що за пневмомотори се предлагат на пазара. Намерих някакви малайзийски по 300-400 евро за 7-8 кВт но ме притесни разхода.....2300-2500 литра въздух на час. Не знам тези литри с какво налягане ги дават. Ако са на 1 бар , си е супер, ама на 30 бара вече трябва да си носиш ремарке с бутилки.
shotik - майстор
Ето нещо малко,но може да бъде база за изпълнение при автомобил

http://www.youtube.com/watch?v=7v-rQ6DU ... re=related
bigshop - специалист
Някой питаше колко енергия може да се събере в една бутилка. След малко сметки се получава ето какво: за бутилка с обем 100л и налягане 300 бара се натрупва енергия 17МДжаула. В един литър бензин има 35 МДжаула. Ако приемем, че к.п.д. на бензиновия двигател е 20%, то енергията върши същата работа, каквато вършат 2,5 литра бензин. При това ако сгъстяването и работата на сгъстения въздух става с к.п.д. 100%.
Надявам се, че не съм ви разочаровал. :sad:
hygro - майстор
bigshop написа:
ако сгъстяването и работата на сгъстения въздух става с к.п.д. 100%.
КПД е доста ниско, защото при сгъстяването газът се загрява и енергията отива в радиатора между степените на компресора и в хладилната машина за отнемане на влагата, която иначе съсипва пневматиката. Обратно - при разширение, газът се охлажда, поради което отново се губи ефективност. Нямам време да смятам сега, но акумулирането на енергия в газово налягане, от енергетична гледна точка няма особен смисъл.
dj_marti79 - специалист
ми ние не можем да го нагнетим до толкова!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Тема "ЗАДВИЖВАНЕ СЪС СГЪСТЕН ВЪЗДУХ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: