• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lz1wvm - специалист
mar80 написа:
mar80 написа:
Колега ще излезеш прав, зареждах акумулатора преди три дни до 16 волта.Днес си купих тестер за измерване на електролита, интересното е че във всички клетки показва между 1.15 и 1.20. Та въпроса ми е възможно ли е всички клетки да са батак, а иначе до сега съм нямал проблеми с паленето. Още не е и толкова студено.Направи ми впечатление, че при зареждането нямаше толкова бурно излизане на мехурчета.Сега на колата показва 13.7 волта.
mar80........1.15 и 1.20 предполагам е гъстотата на електролита(относително тегло за единица обем).Гъстота 1,17 отговаря на 1,6 волта на клетка.А гъстота 1,206 отговаря на напрежение 2,5 волта.....това за оловни акумулатори.
mar80 - специалист
Да това е гъстотата на електролита, но възможно ли е всички клетки да са отишли.
fox_vt - майстор
mar80 написа:
Да това е гъстотата на електролита, но възможно ли е всички клетки да са отишли.
При заминали всички клетки му се вика нов акумулатор,не вярвай много на тея уреди за по 5-10 лв дават малко по ниски стойности.Акумулатор се зарежда докато гъстотата на елелктролита стане 1,28 ако имаш само ареометър,ако имаш само мултицет зареждаш до 15,5-16 волта със заряден ток 1/10 от капацитета, мерено на клемите без да е спряно зарядното.
Тази схема показва какво е състоянието на акуто
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
Меренето на гъстота на елелктролит и ползването на акуто след зареждане не по рано от 2 часа.
mar80 - специалист
Някой работи не мога да си ги обясня. Колата не е палена към 26 часа, сега акумулатора отчита 12.44 волта, зареден близо до 75%. Но окото свети черно, демек акумулатора е отишъл. Относно уреда за измерване на електролита, найстина не отчита правилно.На другата кола акумулатора преди 22 часа го изключих от заряд. Сега показва 12.65 волта, но гъстотата е към 1.22-1.25 И за това си мисля, че не отчита правилно.
PCL82 - майстор
При мен окото правеше номера. Явно топчето вътре се заклещваше. След раздрусване на акумулатора от черно стана зелено и така си остана стабилно при зареден акумулатор.
Няколко пъти се случи след зареждане (зареждам с лабораторен блок ТЕС 88 с напрежение на празен ход 15в и максимален ток 2А) окото да остане бяло въпреки, че зарядният ток е паднал на 100mA. След закачане на колата и извънградско каране зелената точка се показа.

Независимо от номерата на окото, още не съм усетил да не му достига капацитет, дори през имата (дизелов двигател).
fox_vt - майстор
Моя уред за електролита е от тези дето са като спиртомер и това нещо плава в една стъклена тръбичка но съм го сверявал със уреда на работата,който е комбиниран за антифриз и електролит и е на принципа на пречупването-мн точен и качествен уред.Та спрямо него моя показва със 3 стотни по малко демек за 1,28 моя показва към 1.25,аз затова отначало мн се обърквах.А за топчето на акуто не е мн за вярване,виждал съм чисто нов на 2-3 месеца и окото показва че е за смяна :lol: .Моя като мина една година и рекох есента да го дозаредя и окото стана бяло и от тогава показва че е за смяна акуто,а това беше преди 3 години.
mar80 - специалист
За сега ще карам така, като паднат големи студове ще стане ясно. Само нещо друго, електролита сменя ли се или само се долива дейонизирана вода.
fox_vt - майстор
Само се долива вода.
Ники274 - специалист
електролита се сменя,аз поне съм го сменял,понеже моя беше заминал.Преди няколко години си спомням че дадох за новия електролит около 2-3 лв.Бях чел в някакъв форум как се сменя електролита,какви стъпки следва да правиш , не е голяма философия.Но не се сещам за линка на форума иначе щях да опиша процедурата.Въпреки това,акумулатора не устиска много.Не очаквай чудеса.
mar80 - специалист
Чудя се дали да сменя електролита, за сега акумулатора държи, но ме притесняват показателите на електролита.Или най-много да го разваля, ако не е отишъл вече.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Тема "Зарядно устройство." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: