mar80 написа:mar80........1.15 и 1.20 предполагам е гъстотата на електролита(относително тегло за единица обем).Гъстота 1,17 отговаря на 1,6 волта на клетка.А гъстота 1,206 отговаря на напрежение 2,5 волта.....това за оловни акумулатори.mar80 написа:Колега ще излезеш прав, зареждах акумулатора преди три дни до 16 волта.Днес си купих тестер за измерване на електролита, интересното е че във всички клетки показва между 1.15 и 1.20. Та въпроса ми е възможно ли е всички клетки да са батак, а иначе до сега съм нямал проблеми с паленето. Още не е и толкова студено.Направи ми впечатление, че при зареждането нямаше толкова бурно излизане на мехурчета.Сега на колата показва 13.7 волта.
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lz1wvm
- специалист
92 мнения в "Зарядно устройство."
fox_vt
- майстор
- Мнения: 3640
mar80 написа:Да това е гъстотата на електролита, но възможно ли е всички клетки да са отишли.При заминали всички клетки му се вика нов акумулатор,не вярвай много на тея уреди за по 5-10 лв дават малко по ниски стойности.Акумулатор се зарежда докато гъстотата на елелктролита стане 1,28 ако имаш само ареометър,ако имаш само мултицет зареждаш до 15,5-16 волта със заряден ток 1/10 от капацитета, мерено на клемите без да е спряно зарядното.
Тази схема показва какво е състоянието на акуто
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
Меренето на гъстота на елелктролит и ползването на акуто след зареждане не по рано от 2 часа.
mar80
- специалист
- Мнения: 347
Някой работи не мога да си ги обясня. Колата не е палена към 26 часа, сега акумулатора отчита 12.44 волта, зареден близо до 75%. Но окото свети черно, демек акумулатора е отишъл. Относно уреда за измерване на електролита, найстина не отчита правилно.На другата кола акумулатора преди 22 часа го изключих от заряд. Сега показва 12.65 волта, но гъстотата е към 1.22-1.25 И за това си мисля, че не отчита правилно.
PCL82
- майстор
- Мнения: 1700
При мен окото правеше номера. Явно топчето вътре се заклещваше. След раздрусване на акумулатора от черно стана зелено и така си остана стабилно при зареден акумулатор.
Няколко пъти се случи след зареждане (зареждам с лабораторен блок ТЕС 88 с напрежение на празен ход 15в и максимален ток 2А) окото да остане бяло въпреки, че зарядният ток е паднал на 100mA. След закачане на колата и извънградско каране зелената точка се показа.
Независимо от номерата на окото, още не съм усетил да не му достига капацитет, дори през имата (дизелов двигател).
Няколко пъти се случи след зареждане (зареждам с лабораторен блок ТЕС 88 с напрежение на празен ход 15в и максимален ток 2А) окото да остане бяло въпреки, че зарядният ток е паднал на 100mA. След закачане на колата и извънградско каране зелената точка се показа.
Независимо от номерата на окото, още не съм усетил да не му достига капацитет, дори през имата (дизелов двигател).
fox_vt
- майстор
- Мнения: 3640
Моя уред за електролита е от тези дето са като спиртомер и това нещо плава в една стъклена тръбичка но съм го сверявал със уреда на работата,който е комбиниран за антифриз и електролит и е на принципа на пречупването-мн точен и качествен уред.Та спрямо него моя показва със 3 стотни по малко демек за 1,28 моя показва към 1.25,аз затова отначало мн се обърквах.А за топчето на акуто не е мн за вярване,виждал съм чисто нов на 2-3 месеца и окото показва че е за смяна
.Моя като мина една година и рекох есента да го дозаредя и окото стана бяло и от тогава показва че е за смяна акуто,а това беше преди 3 години.
Ники274
- специалист
- Мнения: 587
електролита се сменя,аз поне съм го сменял,понеже моя беше заминал.Преди няколко години си спомням че дадох за новия електролит около 2-3 лв.Бях чел в някакъв форум как се сменя електролита,какви стъпки следва да правиш , не е голяма философия.Но не се сещам за линка на форума иначе щях да опиша процедурата.Въпреки това,акумулатора не устиска много.Не очаквай чудеса.
Тема "Зарядно устройство." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!
