• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

Chefo77 - майстор
Колега, а ти защо си мислиш, че електромобилът откакто се роди докато умре само ще зареждаш?
Половината неща, които си изброил, ги има и в електромобилите. Да не говорим за Plug-in хибридите ...
stamenov1 - специалист
Кой уби електрическата кола в САЩ
Част1


Част2


Част3


Част4
colyo - специалист
25th Hour написа:
Колега, уважавам мнението ти, но обясни ми как с минимум капиталовложения ще имаш задоволителен резултат. Какви са тия фантазии. Компанийте харчат милиони за да постигнат максимална ефективност тук с 3 акумулатора искаме чудеса да правим.

Прочетете малко за основните подходи при конструирането на електромобил. Прегледайте какво е направено при Хонда, Тойота, Опел или Шевролет / което е едно и също/ и да кажем Тесла. Какви клетки се използват, какъв пробег се постига, как спирачките преобразуват енергията и.т.н.

Това което се опитваме да говорим тук е едно голямо нищо. Някаква желязна коруба с 15 акумулатора и ел. мотор което не е нищо....

Колкото до икономическата страна за мен отговорът е само един и той е факт от 100 години че и повече. Електромобилът с каквато и да е концепция да е ще е скъп докато не стане масов. Не може да имаш в Европа 5-8 000 електромобила и да искаш да са ефтини. Трябва да са милиони.

Оттук идват 2 проблема

Първият, е чисто културен. Ние сме живяли 100 години с ДВГ и сме свикнали в бръмченето на мотора. Искаме да усещаме под капака експлозията в цилиндрите. Няма правителство в света, което да има програма за силно насърчаване на електромобилите за да ни накара чисто икономически да ги предпочетем.

За вторият много малко хора знаят- почти всички патенти свързани с компоненти за производството на електромобили са собственост на огромни компании, които за момента нямат никакъв интерес електромобила да превземе пазара...
Та по първия въпрос , това че някой го прави за 20000лв (примерно) не означава , че друг няма да се сети как да го направи за 200лв. Имам известен опит по въпроса, за това се изказвам. Трабант с 4 акумулатора по 95Ач 4,7кВт двигател и РЕОСТАТ минава 80км и вдига в началото 60км/ч , а накрая се влачи с 40км/ч. Колко струва инвестицията? Че има загуби в реостата, има. Че не изолзвам двигателя за дозареждане при принудителен празен ход, така е . Търсения от мен резултат на лице ли е ? ДА ДА ДА. Мога да сложа контролер от 2000лв, Литиево-йонни акумулатори за 3500лв , суперкондензатори за рекуператор от 5000 долара и какво ще постигна ? Максимална скорост 60км/ч и пробег 100-120км. Слънчева батерия на покрива за 1200 евро. Безчетков двигател за 3800 долара.......още 20-30км пробег. Малко не ми излиза сметката. И това е без цената на самия автомобил. Идеята беше да ходя евтино до работа и обратно, без да се състезавам. Напълно изпълнимо мероприятие. Прав си че спирачката е в главите на хората и че патентите се крият за сега от големите компании, но нищо не ни пречи да си направим сами нещо много по-слабо като параметри и вършещо ни работа.

П.П. Докато има нефт и плащаме прескъпо за гориво, електромобилите(алтернативните захранвания) няма да станат масови. Има разработки за акумулатори, зареждащи се за 5 мин. , достатъчно леки, за да не се притеснявате от излишния товар. Защо не са масови, вие кажете. Технологията за направа на супермагнити също не е убийствено скъпа.
Chefo77 - майстор
Кольо, нали се сещаш че едно е да електрифицираш НОРМАЛЕН автомобил, съвсем друго - 300 кила кашон? Не го казвам с цел да те обидя, просто разликата от има-няма тон създава редица усложнения.
А и как се регистрира такова нещо в КАТ?
25th Hour - специалист
Колега, клетката, която осигурява електричеството за да може един ел. мотор да произвежда адекватна мощност за достатъчно приличен пробег е в пъти по скъпа от един ДВГ заедно с маслата ремъците и всичките глупости около тях.

Надявам се не искаш да кажеш, че автомобилът се състои само от двигател, защото електромобила иска мноооооого по-добри спирачки, окачване и дизайн на каросерията, отколкото нашите бракми.... не е само да върви на ток... нали се сещаш, че за тия ел. мотори за които говорим имаме постоянен момент от 0 до 100 000 оборота да кажем, на теория тая кола може при достатъчно ток да се изтрелва като ракета за отрицателно време.... кво правим със спирането, аеродинамиката и другите работи / оставяме батерииката/
colyo - специалист
25th Hour написа:
Колега, клетката, която осигурява електричеството за да може един ел. мотор да произвежда адекватна мощност за достатъчно приличен пробег е в пъти по скъпа от един ДВГ заедно с маслата ремъците и всичките глупости около тях.

Надявам се не искаш да кажеш, че автомобилът се състои само от двигател, защото електромобила иска мноооооого по-добри спирачки, окачване и дизайн на каросерията, отколкото нашите бракми.... не е само да върви на ток... нали се сещаш, че за тия ел. мотори за които говорим имаме постоянен момент от 0 до 100 000 оборота да кажем, на теория тая кола може при достатъчно ток да се изтрелва като ракета за отрицателно време.... кво правим със спирането, аеродинамиката и другите работи / оставяме батерииката/
Спирачките са си същите, слага се допълнителна вакуум помпа. Никой не говори за истрелване, а за придвижване. Въпросния Трабант беше пикап и се товареше. Разбира се, че всичко може да се направи с пъти по-добре и по-ефективно, но да плащаш тройна цена за 10% по-добра ефективност......не е икономически изгодно. В КАТ за сега много трудно може да се регистрира, понеже няма закон за подобни возила. Ако се внесе готово, регистрират го. Започнах от един глуповат въпрос: къде да зацепя ел.мотора за да не пречи на основния......и гледай до къде стигнахме:))))))
2v6 - майстор
Chefo77 написа:
...
Как разбра, че са 7, след като сега са 18, пък аз като гласувах бяха 15 ... :? МатемАтико, о,. родна сладка :)
Ако не искаше да има нито един противник, не трябваше да пускаш тема, ако искаше да няма коментари, трябваше да е заключена :)
В кръга на шегата, разбира се.
Ако искаш искрен отговор за това дали би ми било интересно - ами не. Инженерите така са преценили, направили са го, не ми пречи. Ти ако искаш, махни алтернатора - нали това искаш да разбереш - колко ще харчи без него.

И не съм противник на електрификацията - но да е разумен вариант. Не да се хвърлят да ми обясняват колко екологосъобразно е (как я мразя тая дума, бутана навсякъде) да караш на ток, ДА ПЕСТИШ (тая пък я мразя 100 пъти повече), а ако вземеш да събираш ... излиза че всичко е въздух под налягане. Не да плащаш много повече предварително и после да чакаш да избиеш надценката.

В брой на АутоБилд отпреди 3-4 месеца направиха експеримент - на един Голф 3 махната една камара неща, олекотиха го тотално, само и само да видят колко ще падне разхода. Е, падна - истина, ама няма да си осакатя колата за няколко милилитра :)
О-о, извинявай! Наистина са станали 6, а не 7. Всъщност няма никакво значение колко са - просто исках да отбележа по-някъкъв начин историята на гласуването. Не съм искал да те "набеждавам" :)
Ето днес вече има 11 "ДА" и 19 "НЕ".
Между другото всеки по всяко време може да промени гласа си :idea:
Моят глас все още е "НЕ" - няма как да искам всички да гласуват "ДА".
Темата съм я пуснал за да се съберат повече мнения и всякакава друга информация.
Ти си чудесен събеседник, виждам и други колеги с полезни изявления :supz:

А не би ли искал да пуснеш още един конь към коуеуетата :?:
dj_marti79 - специалист
colyo написа:
25th Hour написа:
Колега, уважавам мнението ти, но обясни ми как с минимум капиталовложения ще имаш задоволителен резултат. Какви са тия фантазии. Компанийте харчат милиони за да постигнат максимална ефективност тук с 3 акумулатора искаме чудеса да правим.

Прочетете малко за основните подходи при конструирането на електромобил. Прегледайте какво е направено при Хонда, Тойота, Опел или Шевролет / което е едно и също/ и да кажем Тесла. Какви клетки се използват, какъв пробег се постига, как спирачките преобразуват енергията и.т.н.

Това което се опитваме да говорим тук е едно голямо нищо. Някаква желязна коруба с 15 акумулатора и ел. мотор което не е нищо....

Колкото до икономическата страна за мен отговорът е само един и той е факт от 100 години че и повече. Електромобилът с каквато и да е концепция да е ще е скъп докато не стане масов. Не може да имаш в Европа 5-8 000 електромобила и да искаш да са ефтини. Трябва да са милиони.

Оттук идват 2 проблема

Първият, е чисто културен. Ние сме живяли 100 години с ДВГ и сме свикнали в бръмченето на мотора. Искаме да усещаме под капака експлозията в цилиндрите. Няма правителство в света, което да има програма за силно насърчаване на електромобилите за да ни накара чисто икономически да ги предпочетем.

За вторият много малко хора знаят- почти всички патенти свързани с компоненти за производството на електромобили са собственост на огромни компании, които за момента нямат никакъв интерес електромобила да превземе пазара...
Та по първия въпрос , това че някой го прави за 20000лв (примерно) не означава , че друг няма да се сети как да го направи за 200лв. Имам известен опит по въпроса, за това се изказвам. Трабант с 4 акумулатора по 95Ач 4,7кВт двигател и РЕОСТАТ минава 80км и вдига в началото 60км/ч , а накрая се влачи с 40км/ч. Колко струва инвестицията? Че има загуби в реостата, има. Че не изолзвам двигателя за дозареждане при принудителен празен ход, така е . Търсения от мен резултат на лице ли е ? ДА ДА ДА. Мога да сложа контролер от 2000лв, Литиево-йонни акумулатори за 3500лв , суперкондензатори за рекуператор от 5000 долара и какво ще постигна ? Максимална скорост 60км/ч и пробег 100-120км. Слънчева батерия на покрива за 1200 евро. Безчетков двигател за 3800 долара.......още 20-30км пробег. Малко не ми излиза сметката. И това е без цената на самия автомобил. Идеята беше да ходя евтино до работа и обратно, без да се състезавам. Напълно изпълнимо мероприятие. Прав си че спирачката е в главите на хората и че патентите се крият за сега от големите компании, но нищо не ни пречи да си направим сами нещо много по-слабо като параметри и вършещо ни работа.

П.П. Докато има нефт и плащаме прескъпо за гориво, електромобилите(алтернативните захранвания) няма да станат масови. Има разработки за акумулатори, зареждащи се за 5 мин. , достатъчно леки, за да не се притеснявате от излишния товар. Защо не са масови, вие кажете. Технологията за направа на супермагнити също не е убийствено скъпа.
Точно това имах в предвид, което колегата обясни малко по-подробно за което му благодаря. - с минимум капиталовложения, максимум икономия. За това не бях се сетил - ако контролера е 2000лв наистина е по добре да се сложи реостат. Всъщност тези баровци, които са съгласни да пълнят гушите на богатите монополисти, защо въобще си губят времето да четат този форум при нас простосмъртните? Когато си енергозависим могат да те контролират, все едно че си с белезници и камък но шията. Все едно че си в "Матрицата". Така си принуден да работиш, и то за толкова колкото ти е определил пак онзи богатия монополист. Той ще става по-богат а ти по-беден! Ако не си зависим от петрол и електричество, к'во ти пука че ще вдигат газ, ток, бензин, дизел или парно?
dj_marti79 - специалист
Chefo77 написа:
Колега, а ти защо си мислиш, че електромобилът откакто се роди докато умре само ще зареждаш?
Половината неща, които си изброил, ги има и в електромобилите. Да не говорим за Plug-in хибридите ...

И кое от изброените неща го има в електромобила? А, и забравих да добавя не паленето при дизелите зимно време, Гасненето на бензина при силен дъжд и локви и че автомобилите също им се купува акумулатор!
Chefo77 - майстор
dj_marti79 написа:
Chefo77 написа:
Колега, а ти защо си мислиш, че електромобилът откакто се роди докато умре само ще зареждаш?
Половината неща, които си изброил, ги има и в електромобилите. Да не говорим за Plug-in хибридите ...

И кое от изброените неща го има в електромобила? А, и забравих да добавя не паленето при дизелите зимно време, Гасненето на бензина при силен дъжд и локви и че автомобилите също им се купува акумулатор!
Съеднител няма ли? Или електромотора е вързан към колелата директно? С какво се разпределя усилието на двата мотора? На колко км се сменят ремъците? Електромобилът няма ли хидравлика? Няма ли охладителна система? И ти е бедна фантазията колко електроника има в един Приус, да речем, да не говорим за Ампера/Волт или Тесла ...
Дизел зимата пали без проблем, стига да е в добро състояние. Моят е на 270 К км и пали за под секунда въртене - значи може. И гасненето на бензина е от недобра защита на компонентите на запалителната система - Опела ни гаснеше когато си поиска, предишния ми Ровър е газил в локви до праговете и не е пожелал да изгасне ни веднъж.
На автомобилите им се купува акумулатор - да, 200-250 лева за период от минимум 2 години. Акумулаторът на Cangoo Z.E. се дава под наем ... за 72 евро на месец. На Fluence Z.E. - малко повече. Това - след като си си купил колата, разбира се.
Електромобилът не е изгоден, както и да се увърта. Изгоден е бензинов автомобил на метан. Или на пропан-бутан. Ще ме извиняваш, дето нещо, което започва от 35 000 евро (Ампера) е по-изгодно от който и да е вариант на нормален автомобил.

2v6, един кон не ме блазни :) Поне аз имам варианти де - има си чиптунинг, има си повишено налягане на турбокомпресора, има по-големи дюзи... :) И всичко това е много много по-евтино и сигурно от "електрификация" :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: