• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Динамичният контролер си е много добър, но трябва да бъде комбиниран със стаен термостат, той няма функциите на такъв. Неговото място обикновено е в котелното. Днес трябва да получа Термовара, а монтажа се отлага за другата седмица, тъй като котелът закъснява. Ще пиша за резултата.
filmatoplo - майстор
Форо -не можа да ми обясниш защо не хареса вентила :? :) и защо не можа да направиш така че да работи циркулацията , значи и Ладомат няма да подкараш :? за 4пътен вентил и контролер 100%.
foroforo - напреднал
Форо -не можа да ми обясниш защо не хареса вентила и защо не можа да направиш така че да работи циркулацията , значи и Ладомат няма да подкараш за 4пътен вентил и контролер 100%.

Не харесах вентила, защото за да работи нормално трябва да поддържам поне 70оС. На моята инсталация Ладомат не и трябва, т.е. за да има смисъл от такова нещо трябва да има голям буфер, който да пълня с ладомата. При мен котела не работи целодневно (с малки изключения). Пали се в късния следобяд и гори до полунощ, освен ако не е много студено - тогава дослягвам гориво. Ако монтирам буфер ще трябва да паля котела по-рано за да загрее буфера. Такава допълнителна инертност не е цел за моя случай. Аз предпочитам бърз старт и радиаторите да топлят 30мин след като котела е запален.

Въпрос към filmatoplo - как да накараме охлаждащия радиатор на автомобила (този на големия кръг) да отдава топлина преди двигателя да е загрял и термостата да е отворил. Ще ми бъде много интересно да науча ти как би подкарал циркулацията през него преди двигателя да е достигнал температурата на отваряне на термостата?


[-X
filmatoplo - майстор
Тайна-много идеи ми откраднахте :wink: .А ма ти защо си противоречи с монтажа на Термовара , след като знаеше че ще отвори след 70 градуса -и това няма да ти хареса като резултат :? -защо тогава го сложи .Айде сложи го , ама тя системата не е само с термовара , (не слагам тук буфер) иска още нещо.Аз познавам хора които си махат диференциалния термостат от слънчевата инсталация -защото не включвал помпата рано сутрин когато слънцето изгрява , и защото след 18 часа слънцето още грее , това че диференциалния термостат сравнява температури -това не било важно :wink: .
IJAN - специалист
Форо-имаш ли вързан бойлер към котела?След като нямаш буфер излишната топлина можеш да я откараш към бойлера.Стига да не си го вързал към инсталацията като обикновен радиатор разбира се.Но пак ще трябва и управление.
n.ganev - майстор
От една година съм монтирал такъв сферичен кран по този начин, като на мястото на TERMOVARа съм монтирал тетка.След малко заиграване резултата при мен е повече от задоволителен с тази разлика, че съм на пелети.
n.ganev - майстор
От доста време се бях замислил за монтаж на трипътен вентил, но след публикуването на тази тема монтирах такъв. Работи добре бих написал перфектно и не ми е необходимо да поддържам температура от порядъка на 70гр. - при нормална работа на котела поддържам 65-66гр. / стоманен котел с присадена горелка за пелети/. Сферичният кран за който бях споменал, монтиран на байпаса ми дойдоха "дюшеш", но когато преправях инсталацията за пореден път преди година, това ми беше тъмен замисъл защото в този форум ако четеш както трябва може и да научиш много неща.
  • 1
  • 2

Тема "Термостатичен вентил TERMOVAR" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: