• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Junak - майстор
lz1wvm написа:
mar80 написа:
mar80 написа:
Колега ще излезеш прав, зареждах акумулатора преди три дни до 16 волта.Днес си купих тестер за измерване на електролита, интересното е че във всички клетки показва между 1.15 и 1.20. Та въпроса ми е възможно ли е всички клетки да са батак, а иначе до сега съм нямал проблеми с паленето. Още не е и толкова студено.Направи ми впечатление, че при зареждането нямаше толкова бурно излизане на мехурчета.Сега на колата показва 13.7 волта.
mar80........1.15 и 1.20 предполагам е гъстотата на електролита(относително тегло за единица обем).Гъстота 1,17 отговаря на 1,6 волта на клетка.А гъстота 1,206 отговаря на напрежение 2,5 волта.....това за оловни акумулатори.
E, това е някакъв нов тип акумулатор - 2,5 волта х 6 клетки = 18 волта :finga: :finga: :finga:
kuger - майстор
E, това е някакъв нов тип акумулатор - 2,5 волта х 6 клетки = 18 волта :finga: :finga: :finga:

Или твърдото е в повече, или математиката в по-малко :snakeman: :snakeman:
mar80 - специалист
Сутринта в 9 часа включих 50 w лампа на акумулатора и още чакам да падне на 10,8 волта.
fox_vt - майстор
mar80 написа:
Сутринта в 9 часа включих 50 w лампа на акумулатора и още чакам да падне на 10,8 волта.
Доста добър акумулатор имаш моя на 55 ватова се предава след 5-6 часа я кажи марка и години на акуто.

пп Стигне ли до 11 волта го следи изкъсо на през няколко минути че от там надолу се срива отведнъж :!:
mar80 - специалист
Въпросния акумулатор е на Рено 50 АН с пусков ток 600 А.
Напрежението падна на 10 волта, ще е проблем ли ако утре сутрин го включа на заряд, за да мога да го наблюдавам. Или не е желателно да стой разреден?
fox_vt - майстор
Проблем е да задължително го слагай на момента на зарядно :idea: :idea: :!: :!: :!:
mar80 - специалист
Зареждах го 14 часа стигна до 15,5 волта и пак същата работа, гъстотата е малка към 1,15 и при разклащане окото светва бяло. И се отказах да се занимавам с него, а засега и не ми създава проблеми. Има вероятност и да съм му сипал повечко дестилирана вода.Може и затова да не достига гъстота от 1.27
kuger - майстор
mar80 написа:
Зареждах го 14 часа стигна до 15,5 волта и пак същата работа, гъстотата е малка към 1,15 и при разклащане окото светва бяло. И се отказах да се занимавам с него, а засега и не ми създава проблеми. Има вероятност и да съм му сипал повечко дестилирана вода.Може и затова да не достига гъстота от 1.27
Сега ти трябва електролит с гъстота 1,31. Вадиш от акумулатора колкото може повече, и доливаш с гъстия, докато го докараш около 1,27. С тази гъстота, дето я имаш в момента, ще те остави точно, когато най ти трябва колата.
За мен този акумулатор е кипял, за да е толкова ниска гъстотата.
mar80 - специалист
Акумулатора не е кипял, чистия (концентрат) електролит с каква гъстота е?
kuger - майстор
Тогава от какво е тази ниска гъстота? Мериш ли правилно? Ампулата на ареометъра има навика да залепва по стената на помпичката, пробвай пак.

Понятието "концентриран електролит" не ми е познато. Има концентрирана сярна киселина, продава се, или се търси от акумулаторчик.

Направата на електролит от киселина и дестилирана вода е доста специфична и много опасна процедура. Ако нямаш опит, по-добре не се захващай!
Помни: налива се киселина във вода, никога обратно! Работи се със предпазни очила, гумени ръкавици /може и латексни/ и гумена престилка.
Киселината се налива на тънка струйка при непрекъснато бъркане /внимание-отделя се топлина/, аз лично съм топил пластмасова кофа :-D .

Гъстотата на концентрирана сярна киселина никога не съм мерил, при мен беше във бидон.
Нужната гъстота си я докарвах опитно с мерене.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Зарядно устройство." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: